כנס מחקר וחדשנות של כללית במחוז חיפה וגליל מערבי (צילום: דוברות כללית)
כנס מחקר וחדשנות של כללית במחוז חיפה וגליל מערבי (צילום: דוברות כללית)

כנס מחקר וחדשנות בכללית מחוז חיפה וגליל מערבי

קידום מחקר וחדשנות הוא חלק מהתוכנית האסטרטגית של כללית ומהווה נדבך נלווה משמעותי לפעילות ארוכת שנים של קידום האיכות ברפואה במחוז חיפה וגליל מערבי של כללית

פורסם בתאריך: 5.12.22 14:12

בחודש שעבר התקיים בחיפה כנס המחוז למחקר וחדשנות, שבו השתתפו יותר מ-100 חוקרים מאזור חיפה והגליל המערבי. בכנס הוצגו מחקרים מעניינים ומרשימים בתחומים מגוונים והייתה נוכחות של חוקרים ממגוון סקטורים: רפואה, סיעוד, מעבדה, רוקחות ומקצועות הבריאות (ריפוי בעיסוק). את הכנס ארגנו ד"ר מיכאל האוזר, מנהל יחידת המחקרים של המחוז, ואורלי כהן, רכזת תחום קידום המידע ומחקר. זהו הכנס הראשון מסוגו שנעשה ברפואת הקהילה בצפון הארץ.

כיבד את משתתפי הכנס בנוכחותו, פרופ' ליאור גפשטיין, מנהל המערך הקרדיולוגי ומנהל אגף המחקר בקריה הרפואית רמב"ם, שסיפר על המחקרים שהוא מוביל בנושא תאי גזע ושימוש בבינה מלאכותית.

בנוסף, הוצגו מחקרים שונים הכוללים מחקרים קליניים, מחקרי נתונים ומחקרים התערבותיים, ביניהם: מחקרים התערבותיים בסוכרת, התערבות לשיפור תפקודן של מחלימות מסרטן השד, קורונה, התפתחות הילד, שימוש בתרופות ועוד. במחוז נערכים מדי שנה עשרות מחקרים פורצי דרך ובעלי תרומה רבה לעולם הרפואה, למטופלים ולבריאות הציבור.

 

 

ד"ר לילך צולר, המנהלת הרפואית של כללית מחוז חיפה וגליל מערבי בקהילה, סקרה בכנס את פעילות המחקר במחוז וסיפרה על עבודת יחידת המחקרים של המחוז והתרומה של המחקר לרפואת הקהילה: "מחלקת המחקר פועלת לקידום ועידוד פעילות מחקר במחוז וכן בשיתופי פעולה עם חוקרים נוספים בבתי החולים ובמוסדות האקדמיים. היא מלווה באופן צמוד חוקרים צעירים, מעצימה אותם ומנגישה עבורם שירותי מחקר וקורסי העשרה בתחומי דעת שונים. בקהילה קיימת היכולת לראות את המטופל בסביבה הייחודית לו ולאורך זמן ממושך, גם לפני וגם אחרי התערבויות אשפוזיות. רבים מאנשי הצוות שמלווים את המטופל בתחנות השונות של הטיפול הרפואי נמצאים בקהילה, ולכן למחקרים רפואיים בקהילה יש פוטנציאל גדול וגם הצלחות מוכחות בשיפור איכות חיי המטופלים".

מחקר נובע מתוך הסקרנות האנושית, הוא מגיע מתוך רצון לקבל הסבר על קיומן של תופעות שונות, לקשר בין אירועי ולבחון פתרונות יצירתיים. כאשר משלבים סקרנות, ידע מעמיק ומחקר, מקבלים שילוב מנצח שמוביל להישגים.

רונן נודלמן, מנהל מחוז חיפה וגליל מערבי אמר בכנס: "תפקיד המחקר הוא לבחון את הפרקטיקה, התיאוריה והקשר ביניהן. הוא מאפשר להסיק מסקנות ולבחון תהליכי טיפול מתקדמים ומוצלחים יותר. מחקרים נעשים בעיקר בבתי החולים, אך לא רק. משנה לשנה כמות המחקרים בקהילה עולה. בכללית בכלל ובמחוז חיפה וגליל מערבי בפרט, אני גאה בעשיה העשירה והמבורכת של כל החוקרים והחוקרות במחוז, ובטוח כי הם יתרמו רבות למטופלים".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר