אמנון אמיר (במרכז) וצוות המיון הקהילתי בזבולון שהציל את חייו (צילום: דוברות כללית)
אמנון אמיר (במרכז) וצוות המיון הקהילתי בזבולון שהציל את חייו (צילום: דוברות כללית)

בזכות צוות המיון הקהילתי בזבולון ניצלו חייו של מטופל

אמנון אמיר שהה בביתו, כאשר החל לחוש כאבים בחזה. הוא פנה למיון הקהילתי במרכז הרפואי זבולון של שירותי בריאות כללית במחוז חיפה וגליל מערבי, שם אובחנה אצלו הפרעה בקצב הלב. לאחר טיפול ראשוני מציל חיים הוא הובהל לבית החולים, עבר ניתוח להשתלת קוצב לב וחייו ניצלו

פורסם בתאריך: 12.12.22 12:32

אמנון אמיר, מטופל של שירותי בריאות כללית, שהה בביתו כשהחל לחוש אי נוחות באזור החזה. למזלו, יוליה אברהם, מזכירת מחלקת המיון הקהילתי ותאונות במרכז הרפואי זבולון, היא חברה של המשפחה, ולכן הוא יצר עמה קשר על מנת להתייעץ לאן לפנות. בשיחה חשדה אברהם שמדובר במצב חירום ודחקה באמיר להגיע בדחיפות למיון הקהילתי בזבולון לבדיקה ולטיפול. אמיר לא ראה חשיבות בכך, אבל לבסוף התרצה לאור התעקשותה. במקביל יצרה אברהם קשר עם אנשי הצוות במיון כדי לדווח על בואו ולהכינם לקבלה מהירה שלו.

כעבור מספר דקות הגיע אמיר למיון הקהילתי והתקבל מיד על ידי הצוות הסיעודי, שמדד סימנים חיוניים, ביצע בדיקת אק"ג והעביר להמשך טיפול של ד"ר מאלק אבו ריא, מומחה ברפואה פנימית, שהיה במשמרת באותה העת. ד"ר אבו ריא אבחן אצל אמיר הפרעת קצב מסכנת חיים והחל בטיפול ראשוני, כשבמקביל הצוות מזמין ניידת טיפול נמרץ.

 

 

אמיר הועבר לבית החולים והוכנס מיד לחדר הלם. הוא עבר ניתוח להשתלת קוצב לב, ולמחרת כבר שוחרר לביתו. לאחר החלמתו שב אמיר למחלקת המיון קהילתי כדי להודות לצוות על הטיפול המסור והמהיר.

מנהל המרכז הרפואי זבולון ד"ר אסף הלפרין: "אני גאה בצוות המיון הקהילתי שהפגין אכפתיות, מקצועיות ושיתוף פעולה. בזכות הערנות של הצוות והתגובה המהירה, המטופל זכה לטיפול חיוני ודחוף למצב רפואי שסיכן את חייו. למיון הקהילתי בזבולון מגיעים מדי יום מאות מטופלים. ברוב הגדול של המקרים מסתיים הטיפול במסגרת המיון הקהילתי. במקרים מעטים נדרש המשך בירור וטיפול בבית החולים, כמו במקרה של אמיר. כאן המקום להדגיש בפני הציבור כמה חשוב לפנות לעזרה רפואית מיידית בכל מצב שבו מתעורר חשד, אפילו קטן, למצב חירום לבבי. לעתים כל דקה חשובה".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר