אהובה טל, מנהלת הסיעוד (במרכז התמונה) עם משתתפי הכנס (צילום: אלי דדון וירון חזן)
אהובה טל, מנהלת הסיעוד (במרכז התמונה) עם משתתפי הכנס (צילום: אלי דדון וירון חזן)

במרכז הרפואי כרמל מעניקים מרחב פתוח ובטוח ללהט"ב

"מרחב בטוח לקהילה הלהט"בית" – זו הייתה כותרתו של יום העיון שנערך במרכז הרפואי כרמל. מנהלת הסיעוד, אהובה טל, שארגנה והפיקה את הכנס: "כרמל הוא מקום של חסד וסובלנות, מקום בטוח ופתוח של אמפתיה ומזור"

פורסם בתאריך: 27.12.22 01:53

כבר חמש שנים  שהאחות ליבי שם טוב עובדת במסירות ובמקצועיות במלר"ד (חדר המיון) של המרכז הרפואי כרמל. שם טוב ידועה במגע האנושי המיוחד שלה וביכולת להרגיע ולתת לכל מטופל את הטיפול הרפואי המדויק ואת התחושה שהוא בידיים טובות. שם טוב, שחיה בזוגיות גאה יחד עם בת זוגה ושני ילדיהן, הייתה חלק מהצוות שהשתתף בכנס המיוחד שנערך בכרמל לטובת הכרת הקהילה הלהט"בית והענקת מרחב בטוח לקהילה בבית החולים.

שם טוב עדכנה, כי רק לאחרונה נפתחה בחיפה המרפאה הלהט"בית הראשונה בצפון, מרפאת בונן של כללית, וכי עולה צורך גדול להטמיע את הנושא גם בבתי החולים, בעיקר למטרת למידתו והבנתו על ידי כל הצוותים הרפואיים.

האחות ליבי שם טוב עם מטופל בחדר המיון (צילום: אלי דדון וירון חזן)

האחות ליבי שם טוב עם מטופל בחדר המיון (צילום: אלי דדון וירון חזן)

"אנחנו לא באים לשנות אף דעה או אמונה של אף אחד, אנחנו לא שיפוטיים לשום דת – אנחנו עושים את זה נטו, כדי להתמקצע מול קהילה מסוימת. כדי שכשתבוא למרפאה ילדה עם שתי אימהות או שני אבות, הצוות הרפואי יידע איך להתמודד נכון", אמרה שם טוב בכנס.

ד"ר גל וגנר, מנהל מרפאת הלהט"ב בתל אביב (צילום: אלי דדון וירון חזן)

ד"ר גל וגנר, מנהל מרפאת הלהט"ב בתל אביב (צילום: אלי דדון וירון חזן)

בכנס הועברו הרצאות מרתקות של ד"ר גל וגנר, מנהל המרפאה הגאה בתל אביב, שסיפר על הקשיים הספציפיים של הקהילה הלהט"בית; לאחר מכן הרצתה עמית צוק, שנולדה כגבר והחליטה להפוך לאישה, וכיום נשואה באושר לאישה ואימא לחמישה ילדים. בהמשך הרצו גם ד"ר אולגה קורט, מנהלת מרפאת בונן ועו"ס איתן אבנון, מנהל בית הקהילות בחיפה.

 

 

אהובה טל, מנהלת הסיעוד של כרמל, פעלה לקידום הנושא והפקת האירוע המיוחד יחד עם האחות ליבי שם טוב, עו"ס ניצן אלון, ספיר פכטר כץ, אחות מאורולוגיה, ד"ר גלית לבנון ממחלקת ילדים וד"ר מונא חרבוש רופאה מהמלר"ד.

בדברי הפתיחה אמרה טל: "לפני 30 שנה גיסתי ביקשה ממני לעזור לה לספר לאימא שלה שהיא לסבית. מאז מדינת ישראל עשתה דרך ארוכה, ועדיין אנחנו מצווים לתת לקהילה את המענה המדויק, כדי שלא ייאלצו לפנות למקומות מרפא נידחים ולא אמינים. עלינו להיות קשובים לצורכי הקהילה, והכי חשוב – לזכור שהם כבר לא 'קהילה', הם חלק מהנוף האנושי, הציבורי והפרטי, ואנחנו כאן כדי ללמוד ולשנות מושגי עבר".

עמית צוק בהרצאה (צילום: אלי דדון וירון חזן)

עמית צוק בהרצאה (צילום: אלי דדון וירון חזן)

מנהל בית החולים, ד"ר אבי גולדברג: "בית חולים הוא מקום של חסד, מקום בו אנו עומדים באופן מלא לרשותם של המטופלים שלנו. אנחנו אמורים להבין אותם, להפגין כלפיהם אמפתיה ולתת מזור למצוקות שלהם. לקהילה הלהט"בית מצוקות ייחודיות משלה, אלו אנשים שחיים לעיתים בהסתרה ובפחד עם אתגרים פיזיים ונפשיים ייחודיים. חובה עלינו כמקום פתוח, כמקום בטוח וכמקום של סובלנות – להכיר אותם ולעמוד לרשותם באופן מלא, לא שיפוטי, מבין ומכיל".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר