הקריה הרפואית רמב"ם (צילום: בועז כהן)
הקריה הרפואית רמב"ם (צילום: בועז כהן)

תביעת הרשלנות הסתיימה בפשרה: יורשיו של חולה שנפטר יקבלו 620,000 שקל

בתביעה שהוגשה באמצעות עו"ד סאמי אבו ורדה לבית משפט השלום בחיפה נטען כי לפני כעשר שנים עבר המטופל ניתוח מעקפים עם תיקון מסתם בקריה הרפואית רמב"ם. לאחר הניתוח אובחן אצלו שיתוק בצד ימין וחוסר יכולת דיבור, אך רק למחרת הוזמן ייעוץ נוירולוגי והתברר כי הוא סובל מאוטם מוחי נרחב

פורסם בתאריך: 23.1.23 16:10

יורשיו של תושב אזור הצפון, שנפטר לאחר שלקה בשבץ מוחי מיד בעקבות ניתוח לב שעבר בקריה הרפואית רמב"ם, יקבלו ממשרד הבריאות פיצוי בסך של 620,000 שקל במסגרת הסכם פשרה.

בתביעה שהוגשה באמצעות עו"ד סאמי אבו ורדה לבית משפט השלום בחיפה נטען כי לפני כעשר שנים, כאשר המטופל היה בן 45, הוא הובהל למרכז הרפואי לגליל בנהריה בשל כאבים בחזה, ושם עבר צנתור שלאחריו הוא הועבר לרמב"ם לצורך ניתוח מעקפים עם תיקון מסתם. בתום הניתוח הועבר המטופל ליחידה לטיפול נמרץ, ולאחר התעוררות איטית אובחן אצלו שיתוק בצד ימין וחוסר יכולת דיבור. רק למחרת, כך נטען, הוזמן ייעוץ נוירולוגי, ובבדיקה התברר כי הוא סובל מאוטם מוחי נרחב.

מרמב"ם הועבר המטופל לשיקום, ומשם לביתו, כשהוא במצב סיעודי לחלוטין, לא הזיז את גופו, לא דיבר וניזון בזונדה. לפני כארבע שנים הוא נפטר בביתו.

לטענת התביעה, הניתוח שעבר המטופל ברמב"ם היה מסובך וללא סיבה, והצוות לא אבחן את האירוע המוחי ולא טיפל בו בזמן. בחוות דעת של פרופסור מומחה, כירורג לב וחזה, נקבע כי לא היתה הצדקה לתיקון המסתם בלב וניתן היה לבצע ניתוח מעקפים בלבד. לדבריו, בתיקון המסתם שיעור הסיבוכים, כולל שבץ מוחי, עולה באופן משמעותי.

 

 

עוד קבע המומחה כי "שיהוי וחוסר טיפול באוטם מוחי חריף הם ללא ספק רשלנות בלתי סבירה לטיפול בחולה לאחר ניתוח לב עם שבץ מוחי חריף". לדבריו, למרות שאשתו של המטופל התריעה בפני הצוות הרפואי שבעלה סובל משיתוק פלג גופו הימני, רק למחרת הגיע נוירולוג לבדוק אותו. "מצער מאוד שברמב"ם, שאינו בית חולים פריפרי בלי MRI ובלי יחידה לצנתור מוחי, אף אחד מהרופאים לא הרים את הכפפה כדי לטפל בחולה כפי שנדרש", כתב המומחה בחוות הדעת.

במסגרת הליך גישור הגיעו הצדדים לפשרה, ולפיה לפנים משורת הדין תשלם המדינה ליורשים פיצוי בסך של 620,000 שקל.

הקריה הרפואית רמב"ם סירבה להגיב.

 

עו"ד סאמי אבו ורדה

עו"ד סאמי אבו ורדה

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר