ד"ר אמיל דאמוני ומנהל המחלקה ד"ר אריה ביטרמן (צילום: ירון חזן, דוברות כרמל) 
ד"ר אמיל דאמוני ומנהל המחלקה ד"ר אריה ביטרמן (צילום: ירון חזן, דוברות כרמל) 

ניתוח מורכב לתיקון בקע בטני ענק בוצע בהצלחה באמצעות הרובוט דה וינצ'י

הניתוח בוצע, לראשונה בצפון, במרכז הרפואי כרמל. ד"ר אמיל דאמוני המנתח: "עתידה של הכירורגיה הוא כירורגיה רובוטית. בעתיד הקרוב נראה שיפור ניכר ברמת הכירורגיה בכלל ובכירורגיה של דופן הבטן בפרט הודות לשימוש בגישה הרובוטית"

פורסם בתאריך: 13.3.23 00:55

לראשונה בצפון הארץ: רופאי המחלקה כירורגית א' במרכז הרפואי כרמל מקבוצת כללית ביצעו ניתוח לתיקון בקע ענק חוזר באמצעות הרובוט דה וינצ'י. הניתוח להפרדת שרירי דופן הבטן בגישה אחורית בוצע בחולה, בן 50, תושב הצפון עם היסטוריה רפואית מורכבת. בעברו עבר כריתה חלקית של הקיבה, ובקע גדול בצלקת הניתוחית גרם למספר אירועים של חסימות מעי ואשפוזים חוזרים ונשנים בבתי החולים.

מי שביצע את הניתוח ד"ר אמיל דאמוני, מומחה בכירורגיה כללית ורובוטית, שחזר לאחרונה מסבב השתלמויות מקצועיות במרכז לכירורגיה רובוטית בבית החולים סן פאולו במילאנו, איטליה.

 

 

"מדובר בפגם בדופן הבטן באורך של 14 ס"מ וברוחב של 10 ס"מ", מסביר ד"ר דאמוני, "בניתוח הפרדנו בעזרת הרובוט את תוכן הבקע וביצענו תיקון לאחר שחרור השריר והנחת רשת גדולה של 30 ס"מ שכיסתה את הבקע ואת אזור החתכים, שדרכם בוצע הניתוח. לשמחתנו, החולה התאושש במהרה, וכעבור יומיים שוחרר לביתו במצב טוב".

לדברי מנהל המחלקה ד"ר אריה ביטרמן, לניתוחים החדשים לתיקון דופן הבטן באמצעות הרובוט יתרונות רבים. ד"ר ביטרמן: "הרובוט מאפשר לנו דיוק ניתוחי ברמה כמעט מיקרו-כירורגית וביצוע ניתוח דרך שלושה חתכים קטנים בבטן לעומת ניתוח בטן פתוח. כמו כן, הוא מאפשר החלמה מהירה יותר, ירידה בשיעור הסיבוכים והפחתה משמעותית בדרגת הכאבים לאחר הניתוח".

ד"ר  דאמוני מוסיף: "אחד היתרונות הבולטים בגישה הניתוחית הזו היא האפשרות לסגור את הפגם בדופן הבטן באופן ראשוני ולהכניס רשת גדולה שאינה באה במגע עם המעי, מכיוון שהרשת מונחת מאחורי שרירי הבטן. לטווח הארוך המשמעות היא הפחתה בשיעור הסיבוכים הבתר ניתוחים לרבות חסימות מעי, הידבקויות של המעי לרשת, חדירה של הרשת למעי והישנות של הבקע בעתיד. יתרון נוסף הוא התפירה המבוצעות על ידי זרועות הרובוט. התפירה בגישה זו מאפשרת רמת דיוק גבוהה יותר באזורים ובמקומות שקיים קושי טכני לבצע בהם תפירה, וזאת הודות זרועות הרובוט הגמישות העולות על היכולות של היד האנושית".

ניתוח נוסף שבוצע במחלקה הוא של אישה צעירה, כבת 30, שסבלה מבקע בצלקת הניתוחית לאחר שני ניתוחים קיסריים. הניתוחים גרמו להיפרדות שריר וכתוצאה מכך הסבו לאישה כאבי גב. בניתוח באמצעות הרובוט תוקנו הבקע והיפרדות השריר. יום לאחר הניתוח המטופלת שוחררה לביתה במצב טוב, ובחלוף שבוע כבר לא נזקקה למשככי כאבים.

ד"ר דאמוני: "עתידה של הכירורגיה הוא כירורגיה רובוטית. בעתיד הקרוב נראה שיפור ניכר ברמת הכירורגיה בכלל ובכירורגיה של דופן הבטן בפרט הודות לשימוש בגישה הרובוטית".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר