מצות (צילום: Mariakarabella/depositphotos.com)
מצות (צילום: Mariakarabella/depositphotos.com)

חוק החמץ: איפה יחטטו לכם בתיק (או שלא)

רגע לפני פסח אישרה הכנסת את חוק החמץ, שקובע כי מנהלי בתי חולים יהיו רשאים להחליט אם לאסור או להגביל הכנסת חמץ לשטחם. "כלבו - חיפה והקריות" יצא לבדוק אם מנהלי בתי החולים בעיר מתכוונים לשמור על החוק או לעצום עין

פורסם בתאריך: 28.3.23 17:16

רגע לפני חג הפסח, מליאת הכנסת אישרה היום (שלישי) בקריאה שנייה ושלישית את חוק החמץ, שלפיו מנהלי בתי חולים יהיו רשאים להחליט אם לאסור או להגביל הכנסת חמץ לשטח בתי החולים במהלך חג הפסח. את החוק הגישו חברי כנסת חרדים מיהדות התורה וש"ס.

החוק נועד לבטל את פסיקת בג"ץ שאסרה על הנוהג הזה לפני שנתיים. השופטים קבעו אז שמדובר בפגיעה בזכויות החולים מחופש לדת, אבל יוזם החוק ח"כ משה גפני מיהדות התור טוען שלא מדובר בכפייה דתית וכי פסיקת בג"ץ שהתירה הכנסת חמץ פגעה דווקא ביכולתם של יהודים שומרי מצוות להגיע לטיפול רפואי מחשש להימצאות סמוך לחמץ.

הקואליציה היתה נחושה לסיים את החקיקה עד לסוף המושב הנוכחי, כדי שהחוק ייכנס לתוקפו כבר בפסח הקרוב. 

 

 

לאחר שהחוק עבר בקריאה ראשונה וחזר לוועדת הבריאות לשם ביצוע התאמות להצבעה בקריאה שנייה ושלישית, התראיין אחד ממנהלי בתי החולים במרכז שאמר כי מדיניות בית החולים היא לא לחטט בתיקים של חולים או מבקרים, והוסיף שהם ינהגו בדיוק כפי שנהגו כל השנים גם ללא חוק – כיבוד חג הפסח במרחב הציבורי. במטבחים ובמסעדות שבתחומי בתי החולים גם כך לא מוכרים חמץ. 

"כלבו – חיפה והקריות" יצא לבדוק אם מנהלי בתי החולים בעיר מתכוונים לשמור על החוק או לעצום עין.

מהקריה הרפואית רמב"ם נמסר: "יותקן בבית החולים שילוט בכמה שפות שמסביר את רוח החוק. המבקרים ייקראו לכבד את שומרי הכשרות. יהיה ארון ליד כל כניסה כדי שאנשים יוכלו להפקיד חמץ. אבל לא תתבצע בדיקה בכלי הנכנסים או בקשה לפתיחת תיקים לחיפוש חמץ".

מהמרכז הרפואי כרמל נמסר: "כמדי שנה לקראת פסח מפרסם בית החולים שילוט המבקש מהציבור להימנע מלהכניס חמץ ולהתחשב בצורכי הציבור שומר הכשרות. המרכז הרפואי כרמל מקפיד על הוראות החוק ופועל לפיו, תוך גילוי סובלנות לצורכי המטופלים ומתוך כבוד לבאים בשעריו".

מהנהלת המרכז הרפואי בני ציון נמסר שהיא תלמד את החוק ותגבש את החלטתה בהתאם.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר