ד"ר רעות לוצקי, מנהלת מחלקת גסטרו זבולון (צילום: דוברות כללית)
ד"ר רעות לוצקי, מנהלת מחלקת גסטרו זבולון (צילום: דוברות כללית)

מכון גסטרואנטרולוגיה ייחודי ומתקדם במרכז לרפואה יועצת של כללית בזבולון

במכון הגסטרואנטרולוגיה בזבולון נרשמים כ-14 אלף ביקורים בשנה ומתקבלים עשרות מכתבי תודה ממטופלים. במכון, הפועל בשיתופי פעולה עם גורמים רפואיים נוספים, מטופלות מחלות מעיים שונות ומבוצעות בדיקות ייחודיות לילדים עם מכשור רפואי מתקדם

פורסם בתאריך: 3.8.23 17:07

קבלו הצצה למחלקה מצטיינת, המשלבת מומחיות, טכנולוגיה מתקדמת ורגישות יוצאת דופן:

מחלקת הגסטרו בזבולון, בניהולה של ד"ר רעות לוצקי, מומחית בגסטרואנטרולוגיה במרכז הרפואי זבולון ובמרכז הרפואי כרמל, פעילה שישה ימים בשבוע, מבקרים בה כ-14 אלף מטופלים ומבוצעות בה כ-10,000 פעולות בשנה. הצוות הגדול של המחלקה מורכב מרופאים, סיעוד ומכשירניות, בניהולה של רחל גלעד, ועובדי מינהל, בניהולה של אנה גולין.

במחלקה מטפלים במחלות, כגון: מחלות מעי דלקתיות (קרוהן וקוליטיס), מעי רגיש, רפלוקס, צליאק, בעיות בלבלב ועוד. בנוסף במחלקה ניתן שירות של מרפאת תזונה מורכבת, הכולל מעקב אחר חולים הזקוקים להזנה תוך ורידית בבית.

צוות מחלקת גסטרו זבולון (צילום: דוברות כללית)

צוות מחלקת גסטרו זבולון (צילום: דוברות כללית)

ד"ר לוצקי מדווחת על עומס רב במחלקה ומספרת על המאמצים הרבים שנעשים כדי לקצר תורים: "שמה הטוב של המחלקה והשימוש במכשור רפואי מתקדם מביאים אלינו פניות רבות. בנוסף, מטופלים רבים מעדיפים להגיע למחלקה בזבולון ולא לבית חולים, היות שהם מפחדים להיחשף למחלות שונות ושמחים על האווירה הנוחה במחלקה. אנו בקשר רציף עם רופאי המשפחה ונענים לכל פנייה דחופה של הרופאים המטפלים".

רצף טיפולי עם מחלקות נוספות בזבולון והמרכז הרפואי כרמל

ד"ר לוצקי מוסיפה: "אנו מקפידים על רצף טיפולי, ועובדים בשיתוף פעולה הדוק עם המחלקות השונות בזבולון והמרכז הרפואי כרמל מקבוצת כללית. אם ישנו ממצא חשוד, ניתן לשלוח מיידית לרופא כירורג בזבולון שיבדוק, ובמידת הצורך, המטופל נשלח להמשך טיפול בבית החולים, שם הוא פוגש את אותם הרופאים, שעובדים גם במרכז רפואי כרמל. אם יש צורך בהמשך טיפול אצל פרוקטולוג או כירורג, ניתן להעביר את המטופל ליחידות הנמצאות סמוך אלינו. יתרה מזאת, במהלך הבדיקה עצמה יכול להצטרף כירורג מזבולון ולבחון את הממצא באותה העת, וכך נמנע מהמטופל הצורך להגיע פעם נוספת".

שיתוף פעולה עם מכון מור אינסייד

קרבתו של מכון מור אינסייד למחלקת הגסטרו בזבולון מהווה יתרון משמעותי. כך, למשל, מטופל שהגיע לבדיקת קולונוסקופיה ולא יכול לעבור אותה (מסיבות שונות), מופנה למכון מור, שם יוכל לעבור עוד באותו היום קולונוסקופיה וירטואלית, ובכך תיחסך ממנו המעמסה של ההכנה החוזרת, שהיא לא פשוטה, לקראת הבדיקה.

 

 

מטפלים בילדים בקהילה

אחד מהשירותים הייחודיים הניתנים במחלקה הוא בדיקות אנדוסקופיות לילדים. בדיקות אלו לרוב מבוצעות בבית חולים. הילדים מגיעים ממרפאות גסטרו ילדים ובפרט ממרפאת גסטרו ילדים במרכז בריאות הילד קריון של כללית (בניין 2 בזבולון). לאחר קביעת התור על ידי מזכירות המחלקה, הילדים מגיעים מלווים על ידי הורה אחד או שניים ומתקבלים במחלקה. "אחות במחלקת גסטרו מקבלת את פניהם ומסבירה לילד ולהורה על התהליך שהוא עומד לעבור. זה מרגיע הן את הילד והן את ההורים. הבדיקות לילדים מבוצעות תחת הרדמה, וההורה נשאר עם הילד עד שהוא נרדם. מיד לאחר הפעולה, כשהילד עוד ישן, ההורה מצטרף אליו בחדר ההתאוששות", מספרת רחל גלעד, מנהלת הסיעוד של המחלקה.

ד"ר לוצקי משתפת בסיפור הצלחה, אחד מיני רבים, במחלקה: "לפני כשנה הופנתה אלינו אישה בת 33 בהריון, כשהיא סובלת משלשולים ולעיתים מדימום ביציאות. לאחר בדיקות והתייעצות של צוות המכון הוחלט להפנותה לבדיקת קולונוסקופיה במרכז הרפואי כרמל, בחשד לדלקת במעי, אולם בבדיקה התגלה, כי מדובר בגידול סרטני ברקטום (החלק התחתון של המעי הגס). בבדיקות שבוצעו במהלך ביקורת, לאחר שעברה טיפולים מתאימים, התברר, כי הגידול נעלם".

לסיכום, ד"ר לוצקי מבקשת להדגיש: "בשנים האחרונות אנו רואים עלייה בשכיחות סרטן המעי הגס בקרב צעירים (בגילאים 30-20). בגילאים אלה החשד לגידול סרטני נמוך, ולכן פעמים רבות הגידול מאובחן רק בשלב מתקדם, אחרי זמן רב, והטיפול בו הופך מורכב יותר ולא תמיד מצליח. בכל בעיה שלא נפתרת כמו עצירות חדשה, שלשול ממושך, ובמיוחד דימום – חשוב לפנות לרופא המטפל או לרופא גסטרו ולשקול לעבור בדיקת קולונוסקופיה. האבחנה בבדיקה זו יכולה להציל חיים".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר