אירוע בריאות על הנקה והורות בקריון (צילום: דוברות כללית)
אירוע בריאות על הנקה והורות בקריון (צילום: דוברות כללית)

מהם הנושאים המעסיקים ביותר אימהות מיניקות?

על פי קהילת "מיניקות מתייעצות על הכל" של כללית: שילוב הנקה עם חזרה לעבודה, התמודדות עם כאבים ופצעים בראשית ההנקה ועצות לשאיבת חלב אם

פורסם בתאריך: 3.8.23 17:12

שבוע עידוד הנקה נועד לעורר מודעות ציבורית לחשיבותה של ההנקה ויצירת סביבה תומכת בהנקה בכל מקום ובכל זמן. השנה, שבוע ההנקה, שמצוין בין התאריכים 8-1 באוגוסט, עומד בסימן "הנקה – השקעה חכמה בבריאות". מחקרים מלמדים, כי הנקה היא השקעה חכמה בבריאות התינוקות – בהפחתת הסיכון למחלות זיהומיות ולעודף משקל. כמו כן הנקה היא השקעה חכמה בבריאות האם – בהפחתת הסיכון למחלות לב וכלי דם, סרטן השד וסרטן שחלות, ובנוסף, הנקה עם הזנה משלימה תורמת באופן משמעותי להתפתחות הקוגניטיבית של היילוד.

אלישבע כהן ארזי, יועצת הנקה ורכזת תחום הרפואה המונעת בסיעוד בכללית במחוז חיפה וגליל מערבי, מרחיבה: "לאור החשיבות שבעידוד ובתמיכה בהנקה, אנו מעניקים שירות זמין ולאורך כל השנה של ייעוץ הנקה ותמיכה. אנו שמים דגש על הקניית ידע ומעניקות גם תמיכה לאימהות שהחליטו לא להיניק. עם הלידה, ניתן בבתי החולים סיוע בנושא וחשוב להיעזר בו. המרכז הרפואי כרמל, לדוגמה, נותן סיוע המשך בטלפון ובזום ליולדות עם שחרורן. כמו כן, ניתן סיוע נרחב בקהילה הכולל אחות יועצת הנקה בטיפת חלב, מרפאת ייעוץ הנקה ללא תשלום, ייעוץ והדרכה טלפוניים במוקד האחיות, הזמנת יועצת הביתה בהשתתפות ביטוח מושלם וסדנאות להורים במרפאות".

 

 

במסגרת שבוע ההנקה העולמי מתקיימים אירועים לעידוד ותמיכה בהנקה ברחבי מחוז חיפה וגליל מערבי של כללית: פסטיבל "קסם ההנקה של כללית" התקיים במתחם My Babv בירכא. במתחם הוצבו דוכנים, בהם נמסר מידע על השירותים שמעניקה כללית לנשים בהריון ולאחר לידה, והמשתתפות נהנו מהרצאות מרתקות בנושאים שונים; בעופר הקריון התקיים בוקר לנשים בהריון, אימהות ותינוקות, שהשתתפו בפעילויות והרצאות בנושא הנקה, הורות, תזונת אימהות ותינוקות; במרכז בריאות הילד עמק השלום ביקנעם נערכה סדנה לנשים בהריון ראשון ובני/בנות זוגן בנושאים שונים, כגון: הנקה, הטיפול בתינוק והחזרה הביתה, ארגון הבית והקניית סביבה בטוחה לתינוק, שינה של התינוק, זוגיות ומיניות לאחר לידה; במרכז הרפואי לגליל בנהריה, כללית לקחה חלק ביום הסברה והפנינג ליולדות. במקום הוצב דוכן עם דפי מידע וחומרי הסברה על הנקה, וגלית סולומון, יועצת הנקה של כללית במחוז, שוחחה עם היולדות על השירות שכללית מעניקה בבית החולים – "טיפת חלב מהטיפה הראשונה"; במרפאת הקהילות בחיפה, אלישבע כהן ארזי העבירה סדנה "מהטיפה הראשונה" לנשים הרות, שבה דיברה על הכנה להנקה, יתרונותיה, אמונות ומיתוסים בהנקה, נוחות האם, קיימוּת (סביבה ירוקה – בהנקה יש פחות פלסטיק וכו'). במרפאת ארמון בחיפה עתידה להתקיים סדנה להדרכת הנקה לנשים בהריון ולאחר לידה; כמו כן, מרפאות נוספות ברחבי המחוז הקימו דוכנים עם חוברות מידע על הנקה וחולקו מגנטים על נושא ההנקה והשירותים הניתנים במחוז.

קהילה פעילה בפייסבוק

לצד הידע המחקרי והערכים הבריאותיים של הנקה לקשר בין האם ותינוקה, בחנו בכללית מה המידע שמעסיק ביותר את האימהות המיניקות.

אריקה רוזנשטוק, יועצת הנקה ארצית בכללית: "הנושאים המדוברים ביותר בקרב נשים מיניקות הם איך מתמודדים עם כאבים ופצעים בראשית ההנקה ואיך לשלב הנקה עם חזרה לעבודה. בדף הפייסבוק של כללית 'מיניקות מתייעצות על הכול' ישנה קהילה שפועלת כשלוש שנים וחברות בה יותר מ-9,000 אימהות. הקהילה מהווה רשת חברתית שמאפשרת מרחב בטוח לנשים שמיניקות או מתכננות להיניק – להתייעץ עם יועצות הנקה מוסמכות, המנהלות את הקהילה, בנוגע לשאלות שמעסיקות אותן".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר