צוות מחלקת עיניים בלין עם מכשיר ה-OCTA החדש (צילום: דוברות כללית)
צוות מחלקת עיניים בלין עם מכשיר ה-OCTA החדש (צילום: דוברות כללית)

לראשונה בקהילה: במרכז הרפואי לין של כללית ניתן לבצע בדיקת עיניים OCTA

בדיקת OCT היא צילום לא פולשני של העין באמצעות קרני לייזר. עד כה בוצעה הבדיקה רק בבתי חולים, וכעת, בזכות רכישתו של המכשיר על ידי כללית עבור המרכז הרפואי לין ניתן לבצע אותה במרפאה

פורסם בתאריך: 19.12.23 12:10

במרפאה לבריאות העין במרכז הרפואי לין של כללית מחוז חיפה וגליל מערבי בניהולו של ד"ר איתן שגב, ניתן מעתה לבצע ניתן לבצע בדיקת עיניים OCTA, שעד כה התבצעה רק בבתי החולים. מכשיר ה-OCTA החדש מאפשר בדיקה מדויקת, מהירה ולא פולשנית של רשתית העין.

בדיקת OCT  היא צילום לא פולשני של העין באמצעות קרני לייזר. באמצעות צילום OCT ניתן לצפות בכל שכבה בתוך רקמת הרשתית או עצב הראייה וניתן לבדוק בדיוק רב את הזרימה בכלי הדם הפנימיים שמזינים את רשתית העין ולזהות מצבי חולי שבהם יש שינוי בזרימת הדם העלולים להתפתח במחלות שונות. הבדיקה מאפשרת לעקוב אחר התקדמות המחלות והתגובה לטיפול.

 

 

"בדיקת OCT מתבצעת בלין זה כ-13 שנה, וכעת בעזרת המכשיר החדש, ה-OCTA, הבדיקה מהירה יותר ובעלת כושר הפרדה גבוה המאפשר תשובה מדויקת יותר. כל זאת בצילום מהיר, ללא קרינה וללא הזרקה של חומר ניגוד. עד כה בדיקה זו בוצעה רק בבתי חולים וכעת, בזכות רכישתו של המכשיר על ידי כללית עבור המרכז הרפואי לין ניתן לבצע אותה במרפאה ולא במסגרת בית החולים", מסביר ד"ר שגב.

במחלקת העיניים בלין נמצאים מכשירי דימות נוספים כגון צילום קרקעית העין – פלורוסצאין, שדה ראייה ממוחשב ומכשירי לייזר מסוגים שונים לטיפול בבעיות רשתית ירוד משני (קטרקט) וגלאוקומה. כמו כן, ניתן לקבל שירותי רפואת עיניים תחת קורת גג אחת על ידי רופאים בעלי תתי התמחויות מגוונות, ואין צורך לפנות למרפאות אחרות או להגיע לבית חולים.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר