סדנת שיקום מחלות ריאה (צילום: דוברות שירותי בריאות כללית)
סדנת שיקום מחלות ריאה (צילום: דוברות שירותי בריאות כללית)

נפתח אגף לשיקום נשימתי למבוטחי הכללית

אגף חדש לשיקום נשימתי נפתח במרפאה למחלות ריאה (מלמ"ר) של שירותי בריאות כללית בחיפה בהשקעה של מיליון שקל

פורסם בתאריך: 17.8.17 12:01

אגף חדש לשיקום חולי ריאה נחנך במרפאה למחלות ריאה (המלמ"ר) של שירותי בריאות כללית ברחוב הגפן. האגף הוקם בהשקעה של כמיליון שקל, שרובו נתרם על ידי הליגה למניעת מחלות ריאה. המהנדס יוסי מנצ'יק ושותפיו במשרד קרבן ושות' תכננו וליוו בהתנדבות חלק משמעותי מהפרויקט, וכאות הערכה הוחלט לקרוא את האגף על שם רעייתו גלי שהלכה לעולמה אחרי מאבק במחלה קשה.

לפני כשלוש שנים פתחה הכללית תוכנית לשיקום חולי ריאה בקהילה, שבמסגרתה ניתן טיפול על ידי צוות רב מקצועי הכולל את מנהל מערך ריאות במחוז חיפה וגליל מערבי פרופ' יוחאי אדיר, שני פיזיותרפיסטים שהתמחו בנושא שיקום ריאות, דיאטנית קלינית, מרפאה בעיסוק ועובדות סוציאליות, ולכל מטופל נבנית תוכנית אימון מותאמת אישית וההוא מקבל הדרכה והנחיות. בשלושת החודשים שבהם מגיע המשתקם לשני מפגשים שבועיים הוא עובר פיזיותרפיה אינטנסיבית, ליווי שיחתי, טיפול דיאטני וריפוי בעיסוק.

לנוכח המספר הרב של החולים, ששיעורם גבוה באזור חיפה והקריות בשל זיהום האוויר, יזם פרופ' אדיר את הקמת האגף לשם ביצוע תוכנית השיקום בתנאים אידיאליים ולצורך הגדלת היקפי הפעילות. הליגה למחלות ריאה, בהובלתם של ישראל לזר והדר קמחי, נענתה לפנייה ותרמה סכומים גדולים להקמת האגף, שכולל אולם מרווח בשטח של כ־120 מ"ר ובו ציוד שיקום מתקדם, מערכת מיוחדת לטיהור אוויר וחדרי הלבשה.

פרופ' אדיר: "מספר חולי הריאה הולך וגדל. הגענו למספר שיא של 80,000 טיפולים בשנה, ואנו עדים למגמה של עלייה במספר החולים על אף הירידה בשיעור המעשנים. התוכנית נותנת מענה לחולי ריאה קשים. שיקום הוא חלק בלתי נפרד מהטיפול, ולעתים הוא תורם יותר מכל טיפול תרופתי".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר