ד”ר סלים חלבי ולאה זק בכנס האיכות של שירותי בריאות כללית (צילומים אלי דדון)
ד”ר סלים חלבי ולאה זק בכנס האיכות של שירותי בריאות כללית (צילומים אלי דדון)

כנס איכות: במרכז הרפואי כרמל משפרים תהליכי עבודה

מנהל חדר המיון של המרכז הרפואי ד”ר סלים חלבי ומנהלת בית המרקחת לאה זק הציגו עבודות בנושאים הפחתת ימי אשפוז וצמצום בתרופות כימותרפיות בכנס האיכות השנתי של שירותי בריאות כללית

פורסם בתאריך: 20.9.17 10:00

בכנס איכות של שירותי בריאות כללית, אשר מתקיים אחת לשנתיים ושבו מוצגים עבודות בתחומים איכות קלינית, איכות השירות, טיפוח המשאב האנושי וניהול משאבים, ייצגו את המרכז הרפואי כרמל שלוש עבודות שנוגעות לשיפור תהליכי עבודה. הכנס התקיים בראשון לציון ושימש במה להצגת תהליכי איכות ומיזמי חדשנות משמונת המחוזות של כללית, מ־14 בתי חולים ומחברות בנות.

מנהל חדר המיון בכרמל ד”ר סלים חלבי הציג עבודה בנושא שחרור חולים עם פקקת ורידית עמוקה מהמלר”ד לקהילה. לדברי ד”ר חלבי, מטרת העבודה היא מניעת סבל מיותר מהחולים, צמצום ימי אשפוז והתייעלות במטופלים עם DVT המתאימים לטיפול בקהילה, תוך שמירה על רצף טיפול בית חולים-קהילה. במסגרת הפרויקט בנו במלר”ד כרמל תוכנית מסודרת על הכשרת המטופל ובני משפחתו בהזרקת תרופות למניעת קרישיות הדם, והתוצאות לא איחרו לבוא: מספר האשפוזים בחולי DVT ירד בעקבות העבודה מ־1,670 חולים בשנת 2014 ל־680 חולים בשנת 2016.

מנהלת בית המרקחת לאה זק הציגה עבודה בנושא שיפור תהליכי עבודה במכון ההמטולוגי לגבי מתן תרופות כימותרפיות, שמטרתו היא צמצום פחת של תרופות יקרות ללא פגיעה באיכות הטיפול. במסגרת העבודה הושגו תוצאות של חיסכון כספי משמעותי תוך שמירה על איכות טיפול מצוינת, והמסקנות היו ששיתוף הפעולה בין המכון לשירותי הרוקחות הוא משמעותי למתן טיפול כולל ואיכותי ושמדובר בתהליך מתמשך שיש לשמרו.

כמו כן הוצגה עבודה של ד”ר אופיר לבון וד”ר מראם סלאמה בנושא רצף טיפול תרופתי בין בית החולים למחוז, שמטרתו היא להסדיר אישור לתרופות מצילות חיים לפני שחרור המטופל מבית החולים.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר