יוזמי כנס מחלות העור שנערך במרכז הרפואי כרמל (צילום: אלי דדון)
יוזמי כנס מחלות העור שנערך במרכז הרפואי כרמל (צילום: אלי דדון)

על הקשר בין פסוריאזיס לתזונה

במרכז הרפואי כרמל נערך יום עיון ומפגש מטופלים בנושא מחלות עור בהשתתפותם של מומחים בתחום משירותי בריאות כללית

פורסם בתאריך: 24.12.17 10:29

יום עיון ומפגש מטופלים בנושא מחלות העור פסוריאזיס ופסוריאטיק ארטריטיס התקיים במרכז הרפואי כרמל ביוזמת היחידה הראומטולוגית בבית החולים ובמחוז חיפה וגליל מערבי של שירותי בריאות כללית, עמותת ענבר והאגודה הישראלית לפסוריאזיס.

דלקת מפרקים ספחתית (פסוריאטיק ארטריטיס) היא מחלה ששכיחותה באוכלוסייה הכללית היא בין שלושה לארבעה אחוזים. בנוסף, כ-15 אחוז מהחולים במחלה מפתחים גם דלקת מפרקים שעלולה לערב מפרקים קטנים וגדולים, מפרקי עמוד שדרה וחיבורים בין הגידים לעצמות.

 

 

לאודיטוריום בכרמל הגיעו מטופלים ובני משפחות כדי ללמוד ממומחי הכללית על החידושים בטיפולים בפסוריאזיס ועל דיאטה ורפואה משלימה כמרפא למחלות הפסוריאזיס והפסוריאטיק ארטריטיס. את הכנס פתחו מנהלת היחידה לראומטולוגיה בכרמל ד"ר דבי זיסמן, יו"ר עמותת ענבר רם בלס ומנכ"לית אגודת הפסוריאזיס הישראלית יונה מנטקה, שדיברו על חשיבות האבחון והטיפול במחלה. הדיאטנית הדס חרדון הרחיבה על חשיבות הטיפול התזונתי לשיפור תסמיני המחלה, ופרופ' ערן בן אריה הסביר על היתרונות שבשילוב רפואה משלימה בטיפול בחולים במחלות הפסוריאזיס ועל הגישות המתאימות הדרושות להצלחת הטיפול.

על החידושים בתחום מחלות העור והמפרקים הרחיבו ד"ר יורי שקלר וד"ר זיסמן, שהדגישה את חשיבות האבחון המוקדם ועל הטיפול מכוון המטרה שמומלץ לחולים עם דלקת מפרקים ספחתית ואשר מטרותיו הן למנוע נזק בלתי הפיך למפרק ולשמור על איכות החיים ועל תוחלת החיים. את המטרות הללו ניתן להשיג כיום תוך שילוב תרופות משנות מהלך מחלה, ובהן תרופות ביולוגיות.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר