ייעוץ רוקחי אישי (צילום: דוד חורש, דוברות שירותי בריאות כללית)
ייעוץ רוקחי אישי (צילום: דוד חורש, דוברות שירותי בריאות כללית)

שירות רוקחות אישי למטופלים שנוטלים מספר רב של תרופות

שירותי בריאות כללית מציעה שירות של ייעוץ אישי של רוקח במצבים שבהם נוטל המטופל מספר רב של תרופות. מחקרים מצביעים על כך שניתן למנוע מקרי מוות רבים באמצעות שיפור באופן נטילתן של תרופות

פורסם בתאריך: 3.5.18 12:15

שיפור ניכר במצבם של מטופלים אשר נוטלים מספר רב של תרופות (לפחות שישה סוגים בו זמנית) או של חולים במחלה כרונית כמו סוכרת ואסטמה שאינה מאוזנת נרשמה בקרב כ-19,000 מטופלים של שירותי בריאות כללית במחוז חיפה וגליל מערבי שקיבלו במהלך שנת 2017 ייעוץ אישי על ידי רוקח.

ד"ר אורה פוניה זלינגר, פרמקולוגית קלינית ראשית בהנהלת הרוקחות של הכללית בחיפה, אשר מרכזת את תוכנית ייעוץ הרוקחות האישי: "הרעיון הוא למנוע את 'תחלואת התרופות' באמצעות ייעוץ רוקחות מקצועי. במצב שבו מטופל נוטל מספר רב של תרופות קיים חשש להשפעות גומלין, להתוויות נגד ולתופעות לוואי, ולכן יש למנוע סיבוכים ותחלואה כתוצאה מהטיפול התרופתי. כמו כן דרוש ייעוץ בכל מקרה שבו מטופל מתקשה להיענות לטיפול ולא נוטל את התרופות שהומלצו על ידי הרופא המטפל אם בשל אילוצים כלכליים, אם בשל חשש מתופעות לוואי ואם בשל חסמים של אמונות ורגשות. מטופלים רבים מחליטים על דעת עצמם לא ליטול תרופה".

 

 

במסגרת הייעוץ ניתן למטופלים הסבר על הדרך הנכונה לאחסון תרופות, כיצד לשלבן עם מזונות שונים ועם תוספי מזון, מהם ההבדלים בין התרופות הגנריות (תרופות זהות שיוצרו על ידי חברות שונות) ואלו תופעות הלוואי עשויות להופיע כתוצאה מהשימוש.

לקראת כל מפגש עם מטופל לומד הרוקח מתוך תיקו הרפואי הממוחשב מהם האבחנות באשר למצבו, אלו תרופות נרשמו לו, מהן התרופות שהוא נוטל בפועל ובאלו תרופות ללא מרשם ותוספי מזון הוא משתמש. בעת הצורך מתאם הרוקח עם הרופא המטפל המלצות לשינוי הטיפול.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר