ד"ר אלעד שיף
ד"ר אלעד שיף

האם דיקור סיני יכול להקל על פגיעה עצבית מכימותרפיה?

המרכז הרפואי בני ציון בתמיכת קרן אדליס החל בעריכת מחקר קליני שמטרתו היא לבדוק אם דיקור סיני בשילוב עם שיטות טיפול נוספות ברפואה משלימה יכול להקל על הסובלים מפגיעה עצבית (נוירופתיה) כתוצאה מכימותרפיה

פורסם בתאריך: 9.5.18 20:29

המרכז הרפואי בני ציון בתמיכת קרן אדליס, המעודדת שיתופי פעולה בין מוסדות אקדמיים, החל בעריכת מחקר קליני שמטרתו היא לבדוק אם דיקור סיני בשילוב עם שיטות טיפול נוספות ברפואה משלימה יכול להקל על הסובלים מפגיעה עצבית (נוירופתיה) כתוצאה מכימותרפיה. במחקר משתתפים ד"ר עבד אגאבריה מהמכון האונקולוגי, המכון ההמטולוגי בראשותה של ד"ר תמר תדמור ומערך הרפואה המשלימה בראשות מנהל מחלקת פנימית ב' ד"ר אלעד שיף

המחקר זה הוא הראשון מסוגו שיבדוק שילוב של דיקור סיני עם שיטות נוספות ברפואה משלימה כמו רפלקסולוגיה או דמיון מודרך במטרה לבצע פריצת דרך באשר לטיפול בפגיעה העצבית שהיא שכיחה וגורמת להפרעה ניכרת באיכות החיים כתוצאה מטיפולים כימותרפיים. יתרה מכך, הפגיעה העצבית עלולה לגרום לשינוי בפרוטוקול הכימותרפי של המטופלים, וכך בעצם הם אינם מקבלים טיפול מלא שעשוי להוביל לריפויים.

 

 

כיום הטיפולים הקונבנציונליים בפגיעה העצבית אינם יעילים, וחוקרים רבים מנסים למצוא גישות חדשות למצב זה. בכמה מחקרים שנערכו בשנים האחרונות התברר כי טיפולי רפואה משלימה עשויים להקל על פגיעה עצבית מכימותרפיה, אך היו אלה מחקרים קטנים שבחנו יעילות של שיטת טיפול אחת ברפואה משלימה. אל בני ציון חברו מרכז טל בתל השומר והמכון האונקולוגי במרכז הרפואי לין כדי ליצור פרוטוקולים טיפוליים ברפואה משלימה לטיפול בנוירופתיה.

השבוע, לאחר תהליך כתיבת פרוטוקול המחקר והכשרת המטפלים, יצא המחקר לדרך וגויסו שני המטופלים הראשונים מתוך 120 חולים שישתתפו במחקר.

ד"ר שיף: "השבוע ציינו שמונה שנים לפתיחת מערך הרפואה המשלימה בבני ציון, שהחל לפעול במחלקה הכירורגית והתפתח ל-12 מחלקות שונות, ובזכותו ניתן טיפול הכולל את המיטב משני העולמות – הקונבנציונלי והמשלים. מגמה זו מחזקת את המוטו שלנו ולפיו אין רפואה שלמה ללא רפואה משלימה".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר