רוקחת מדריכה חולת אסטמה (צילום: דוברות שירותי בריאות כללית)
רוקחת מדריכה חולת אסטמה (צילום: דוברות שירותי בריאות כללית)

הכללית מציעה שירות רוקחות אישי לחולי אסטמה

לנוכח שכיחותה של מחלת האסטמה באזור חיפה מתגייסים הרוקחים של שירותי בריאות כללית לשיפור מצבם של החולים

פורסם בתאריך: 31.5.18 16:32

במחוז חיפה וגליל מערבי של שירותי בריאות כללית יש כ־35,000 מבוטחים שסובלים מאסטמה. שכיחות התופעה במחוז גבוהה בהרבה מאשר ברמה ארצית, ככל הנראה בשל זיהום האוויר, ובעוד שהממוצע הארצי בכללית הוא 4.9 אחוזים, שכיחות חולי האסטמה המטופלים במרפאות הכללית בחיפה היא 6.15 אחוזים.

בקופת החולים מצאו שמחלתם של רבים מחולי האסטמה אינה מאוזנת ושהם סובלים מהתקפים חוזרים ונשנים ונזקקים לאשפוז על אף שהותאם להם טיפול נכון, וזאת משום שהם לא נוטלים את הטיפול התרופתי או עושים בו שימוש שגוי. על רקע זה הוחל בתהליך לשיפור מצבם של חולי האסטמה במחוז בסיועם של רוקחי הקופה. הפעילות כוללת מתן הדרכה על ידי רוקח בדלפק בית המרקחת, ובעת הצורך מוזמנים החולים להדרכה אישית. כמו כן, כאשר הרוקח מבחין כי מטופל לא נענה להמלצות הטיפוליות הוא מעדכן על כך את הרופא המטפל שמזמן את החולה להדרכה נוספת במטרה להגביר את ההיענות ואת ההיצמדות לטיפול.

 

 

סגנית המנהלת הרפואית במחוז חיפה וגליל מערבי ד”ר לילך דולב: “זהו פרויקט חשוב שתורם באופן משמעותי לבריאותם ולאיכות חייהם של חולי האסטמה באמצעות הדרכה אישית. ההצלחה בטיפול היא אפשרית במסגרת התפישה שבה המטופל הוא במרכז וכל אנשי המקצוע מתגייסים כדי להתאים לו טיפול מיטבי ולסייע לו בהתמודדות עם המחלה”.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר