ד"ר אלעד שיף
ד"ר אלעד שיף

בני ציון: הרפואה המשלימה מתבצעת בצורה בטיחותית

במחקר שנמשך כשש שנים וכלל כ-3,000 משתתפים נמצא כי טיפולי הרפואה המשלימה במרכז הרפואי בני ציון נעשים בצורה בטיחותית תוך שיפור מתמיד ושמירה על רמת בטיחות גבוהה

פורסם בתאריך: 20.8.18 10:16

במטרה לבדוק את בטיחות טיפולי הרפואה המשלימה במרכז הרפואי בני ציון ערכה היחידה לרפואה משלימה בראשותו של אחראי תחום רפואה משלימה ומנהל מחלקת פנימית ב' ד"ר אלעד שיף מחקר שנמשך כשש שנים וכלל יותר מ-3,000 משתתפים, ובמהלכו נבחנו פרטי הליכי הטיפול הרפואי – תיעוד הטיפול הרפואי, תשאול וריאיונות עם גורמים מקצועיים בבית החולים ובחינת הפרוטוקולים פנימיים של המערך לרפואה משלימה בבית החולים.

"ערכנו מאמר ראשון ויחיד מסוגו בעקבות המחקר שארך כשש שנים, ובו בחנו את כל האספקטים של הבטיחות", מספר ד"ר שיף, "בעקבות המחקר גילינו כי הרפואה המשלימה בבני ציון היא בטוחה מאוד. נוסף על כך, לאחר בחינת התוצאות ריכזנו את הפעולות שלדעתנו זקוקות למערך פעולות פנימי קבוע לצורך שמירה על רמת בטיחות גבוהה".

 

 

לדבריה של ד"ר אילנה לוי, רופאה מתמחה במחלקת פנימית ב' שריכזה את הנתונים והשתתפה בכתיבת המאמר, "בדקנו את מגמת השיפור ואת התהליכים שעוד ניתן לשפר בכל תחום הרפואה המשלימה החל מהקמת המערך בבית החולים ועד היום. בסיום המחקר התקבלו תוצאות חיוביות מאוד וניכר כי הרפואה המשלימה בבני ציון מתבצעת בצורה בטיחותית מאוד. היה לנו חשוב לקחת תהליכים ספציפיים, כמו למשל דקירה במחטים ופעולות פיזיות מול המטופלים, ולהסיק את המסקנה כיצד ניתן לשמר את הטיפול הבטוח בהם. כמו כן התמקדנו בדרך העברת מסרים בתחום הבטיחות לכלל עובדי המחלקה, בהעלאת המודעות ובשמירה עליה, ובהכנסת נהלים פנימיים לספרי העבודה שלנו שייאלצו אותנו לשמור באופן קבוע על בטיחותם של המאושפזים".

בעקבות פרסום תוצאות המחקר, גורמי רפואה מהארץ ומחו"ל הגיעו לבני ציון כדי ללמוד על מערך הרפואה המשלימה בבית החולים. אחד מהבכירים שבהם הוא פרופ' הווארד פדרוף שמתכנן לפתוח מערך של רפואה משלימה במרכז הרפואי בארצות הברית שאליו הוא משתייך.

 

ד"ר אילנה לוי (צילום: ד"ר איה אבו רומי)

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר