חיסון נגד שפעת באמצעות תרסיס פלומיסט (צילום: דוברות שירותי בריאות כללית)
חיסון נגד שפעת באמצעות תרסיס פלומיסט (צילום: דוברות שירותי בריאות כללית)

חיסון נגד שפעת בתרסיס ולא בזריקה

שירותי בריאות כללית מציעה חיסונים נגד שפעת באמצעות תרסיס פלומיסט שניתן בשאיפה. התרסיס מיועד לבני שנתיים עד 49

פורסם בתאריך: 22.11.18 11:42

תקופת חיסוני השפעת נמצאת בעיצומה, ובשירותי בריאות כללית מדווחים כי מסתמנת מגמת עלייה בהיענות לחיסון וכי עד כה חוסנו יותר מ־100,000 ממבוטחי קופת החולים במחוז חיפה וגליל מערבי. עם זאת, בשל החשש מזריקה, בעיקר בקרב ילדים אך גם אצל מבוגרים, חודש מתן החיסונים בתרסיס פלומיסט. החיסון, שאושר לשימוש על ידי ה־FDA האמריקאי ומשרד הבריאות בישראל, ניתן כתרסיס לאף לבני שנתיים עד 49.

בכללית מציינים כי החיסון אינו מתאים לסובלים ממחלות דרכי נשימה חסימתית (אסתמה בפרט) או ממחלות הפוגעות במערכת החיסונית ולמי שחיים בסביבתם הקרובה של חולים אלה.

 

 

ד”ר חנן בבילסקי, מרכז רפואת הילדים של הכללית במחוז, מדגיש כי הצורך במתן פתרון ידידותי, בעיקר לילדים, הוא חשוב, מכיוון שילדים נמצאים בקבוצת סיכון לפתח סיבוכים לשפעת והוכח כי חיסון מפחית בעשרות אחוזים את התחלואה ואת האשפוזים שבעקבותיה. לדבריו, החיסון הוא גם “חיסון סביבתי” משום שילדים הם מקור ההדבקה לכל המשפחה, ומניעת הידבקות מונעת הפסד ימי לימוד ואובדן ימי עבודה להורים.

מחיר מנת חיסון לילדים מבוטחי כללית מושלם בגילאים 18-2 הוא עשרה שקלים ולמבוגרים בגילאים 49-18 הוא 49 שקל. מרפאות הכללית בחיפה שבהן ניתן לקבל את חיסון הפלומיסט הן בונן, אבן סינא, נוה דוד, יוליוסבורגר, קרית שפרינצק, קרית אליעזר, ד”ר רש, בנימין בראון ורמת הנשיא.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר