פרופ' אהרון קסל (צילום: מאיה קסל)
פרופ' אהרון קסל (צילום: מאיה קסל)

בבני ציון נפתחה מרפאה חדשה לטיפול באלרגיה למזון

המרפאה החדשה במרכז הרפואי בני ציון תטפל בילדים ובמבוגרים שסובלים מאלרגיה לחלבון חלב, לבוטנים, לביצים, לשומשום ולאגוזים באמצעות טיפול של השראת עמידות למזון אלרגני אשר מותאם באופן אישי לכל מטופל

פורסם בתאריך: 28.11.18 11:25

מרפאה חדשה לטיפול באלרגיה למזון נפתחה במרכז הרפואי בני ציון. המרפאה החדשה פועלת במסגרת המכון לאלרגיה ואימונולוגיה קלינית בבית החולים, וצוותה יכלול רופאים, אחיות, דיאטנית, אנשי מעבדה ואנשי צוות אדמיניסטרטיבי.

מנהל המכון לאלרגיה ואימונולוגיה קלינית פרופ' חבר קליני אהרון קסל, אשר משמש גם יו"ר האיגוד הישראלי לאלרגיה ואימונולוגיה קלינית: "בחודשים האחרונים הכשרנו אנשי צוות רפואי במרפאה החדשה שתאפשר מתן מענה טיפולי לחולים שסובלים מאלרגיה למזון. במרפאה יינתן טיפול של השראת עמידות למזון אלרגני, שקיבל השנה תמיכה מהאיגוד האירופי למזון".

לדבריו של פרופ' קסל, המרפאה תטפל בילדים ובמבוגרים שסובלים מאלרגיה לחלבון חלב, לבוטנים, לביצים, לשומשום ולאגוזים באמצעות התאמת טיפול אישי לכל מטופל. פרופ' קסל מגלה כי בשנים האחרונות התקבלו דיווחים רבים ברחבי העולם על גידול בשכיחות לאלרגיה למזון בקרב תינוקות וילדים: "במחקר שבוצע על ידינו, תוצאות ראשונות מראות על עלייה של פי שלושה במספר הפעוטות האלרגיים למזון בישראל משנת 2001. אלרגיה למזון מופיעה בקרב שלושה-ארבעה אחוזים מהילדים בגיל שנתיים בישראל".

 

 

יצוין כי ארגון האלרגיה העולמי (WAO) מעריך כי 22 אחוז מאוכלוסיית העולם חווים מחלות אלרגיות וכי מחלות אלה הן בין חמש המחלות הכרוניות הנפוצות ביותר בעולם המערבי. מדי שנה מתרחשים בארץ ובעולם מקרי מוות עקב אלרגיה למזון, ולנוכח נתונים אלה הוחל בכמה מרכזים בעולם טיפול של השראת עמידות למזון אלרגני. הטיפול שניתן כאמור גם במרפאה במרכז הרפואי בני ציון הוא אישי ומותאם לכל מטופל. טיפול זה מבוסס על חשיפה הדרגתית של המטופל למזון האלרגני במינונים עולים על מנת לייצר סבילות למזון האלרגני. מטרתו של הטיפול בטווח הקצר היא להביא את המטופל לצריכת מנה קבועה של המזון האלרגני שתגן עליו מפני תגובות קשות ומסכנות חיים במקרה של חשיפות אקראיות, והמטרה ארוכת הטווח היא הגעה לעמידות מלאה שבה המטופל יכול לצרוך את המזון האלרגני באופן חופשי.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר