ד”ר עלוית וולף (צילום: דוברות שירותי בריאות כללית)
ד”ר עלוית וולף (צילום: דוברות שירותי בריאות כללית)

יוזמה לאיתור מוקדם של עין עצלה

ד”ר עלוית וולף משירותי בריאות כללית נבחרה ליו”ר החוג לרפואת עיניים בילדים של איגוד רופאי העיניים. היוזמה הראשונה שלה: יוזמה לאיתור מוקדם של פזילה ולקויות ראייה

פורסם בתאריך: 6.12.18 11:27

ד”ר עלוית וולף, מומחית ברפואת עיניים לילדים במחלקת העיניים במרכז הרפואי כרמל ובמרפאות של שירותי בריאות כללית בקהילה, נבחרה ליו”ר החוג לרפואת עיניים בילדים של איגוד רופאי העיניים בישראל. הצעד הראשון של ד”ר וולף, שמחליפה את ד”ר קלאודיה יהלום מבית החולים הדסה בירושלים, הוא יוזמה לאיתור מוקדם של פזילה ולקויות ראייה.

אחת מהבעיות השכיחות בתחום רפואת העיניים בילדים היא עין עצלה – בעיה שמופיעה בקרב שניים-ארבעה אחוזים מהילדים ומהווה את הסיבה השכיחה ביותר לאיבוד ראייה חד עיני, אך ניתן למנוע את סיבוכיה על ידי זיהוי וטיפול מוקדמים.

 

 

לדבריה של ד”ר וולף, עין עצלה היא מצב שבו הראייה בעין אחת או בשתי העיניים לא מתפתחת באופן רגיל, והגורמים העיקריים לכך הם פזילה ובעיה בשבירת קרני האור. פזילה היא מצב שבו כל עין מביטה לכיוון אחר, וכדי להתמודד עם התופעה משתמש המוח רק בעין אחת ולא מפתח את יכולת הראייה בעין השנייה. עין עצלה בשל פזילה היא תופעה שקל להבחין בה, ולכן לרוב מאותרת על ידי רופא הילדים, ההורים או האחות בטיפת חלב, ומשום כך הטיפול הוא בדרך כלל מוקדם. לעומת זאת, בעיות בשבירת קרני האור, כמו למשל אסטיגמציה, רוחק וקוצר ראייה והבדל במספר בין שתי העיניים, אינם ניתנים לזיהוי ללא בדיקה. לכן יש חשיבות רבה לבדיקת עיניים שגרתית בילדים.

בבדיקת רופא עיניים בגיל הרך (שנה עד שלוש שנים) ניתן לזהות עין עצלה ולטפל בה באמצעות התאמת משקפיים ובמידת הצורך על ידי רטייה או טיפות אטרופין. במקרים שבהם יש עין עצלה ופזילה נדרש לעתים ניתוח. כאשר גורמי סיכון לעין עצלה אינם מזוהים ואינם מטופלים בגיל רך עלולה להתפתח פגיעה בלתי הפיכה בראייה ואף עיוורון.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר