חדר המיון הקהילתי במרכז הרפואי לין (צילום: צבי מינקוביץ’, דוברות שירותי בריאות כללית)
חדר המיון הקהילתי במרכז הרפואי לין (צילום: צבי מינקוביץ’, דוברות שירותי בריאות כללית)

הכללית: עלייה במספר הפונים למיון הקהילתי

בשירותי בריאות כללית מדווחים כי בעקבות העומס הרב בחדרי המיון בבתי החולים בחיפה, נרשם לאחרונה גידול במספר החולים שפונים למיונים הקהילתיים, ובהם חדר המיון במרכז הרפואי לין וחדר המיון במרכז הרפואי זבולון

פורסם בתאריך: 31.12.18 08:34

בעקבות העומס הרב בחדרי המיון בבתי החולים בחיפה, בשירותי בריאות כללית טוענים כי יותר ויותר אנשים בוחרים לפנות למיונים הקהילתיים שמפעילה קופת החולים במחוז חיפה וגליל מערבי, ובהם חדר המיון במרכז הרפואי לין שפועל בשיתוף עם חדר המיון בקריה הרפואית רמב"ם וחדר המיון במרכז הרפואי זבולון. בכללית מציינים כי לאחרונה נרשמת עלייה של עשרות אחוזים בשיעור הפניות, וזאת לאחר שהציבור הבין כי אם אין מדובר במצב שמחייב הגעה לבית חולים עדיף לו לקבל שירות במיון הקהילתי.

המנהלת הרפואית של הכללית במחוז ד"ר לילך צולר מציינת כי רוב הפניות לחדרי המיון בבתי החולים – כ-60 אחוז לפי נתוני משרד הבריאות – מתרחשות בשעות היום למרות שזהו הזמן שבהן המרפאות פתוחות. לדבריה, היתרונות במיונים הקהילתיים הם שכל הרופאים בהם הם מנוסים ובעלי מומחיות כנדרש בשירות הפועל בקהילה ולא מתמחים או סטאז'רים, ושההמתנה בהם היא קצרה בהרבה מאשר בחדר מיון בבתי החולים. ד"ר צולר מוסיפה כי למעט שיעור קטן של מטופלים אשר מתברר שיש צורך להעבירם לבית חולים, יותר מ-90 אחוז מהמטופלים מאובחנים ומטופלים במקום ושבים לביתם תוך זמן קצר, אלא אם יש צורך להשהותם למשך כמה שעות לשם מתן עירוי, טיפול באינהלציה, מעקב אחר מצבם וכו'.

 

 

עוד מציינים בכללית כי במיונים הקהילתיים יש תשתית כמו בחדר מיון בבתי החולים – מיטות, חיבור למערכת חמצן, אמצעי ניטור ועוד – לרשות הצוות עומדים מעבדה לבדיקות דחופות, מכון רנטגן ויועצים בתחומי רפואה שונים. כמו כן, הסיכון לזיהום צולב פוחת מאוד ויש גם היבטים של נוחות כמו שירות קרוב לבית, בית מרקחת במקום, אין צורך במכתב הפניה ומחיר הטיפול הוא כמו בביקור רבעוני אצל רופא.

 


 

 


חדר המיון הקהילתי במרכז הרפואי לין (צילום: דוברות שירותי בריאות כללית)

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר