הסדנה לאחיות במרכז הרפואי לין (צילום: דוברות שירותי בריאות כללית)
הסדנה לאחיות במרכז הרפואי לין (צילום: דוברות שירותי בריאות כללית)

אחיות בלין עברו השתלמות בתרופות גנריות

אחיות במרכז הרפואי לין של שירותי בריאות כללית השתתפו בסדנת הכשרה בנושא תרופות גנריות ותכשירי ביוסימילר

פורסם בתאריך: 10.1.19 16:08

אחיות במרכז הרפואי לין של שירותי בריאות כללית עברו סדנת הכשרה בנושא תרופות גנריות וביוסימילר. מעורבותן של האחיות בטיפול התרופתי בא לידי ביטוי בהדרכתם של החולים, בהכנה של חלק מהתרופות הביולוגיות ובבקרה על מלאי התרופות. הן נמצאות בקשר ישיר עם צוות הרוקחות בשאלות שונות הקשורות בטיפול, ומכאן החשיבות בהעשרת הידע שלהן בתחום. לשם כך עוברות האחיות בלין, בהובלתה של מנהלת הסיעוד במרכז הרפואי דניאל זיידנר, הדרכות בנושא רוקחי.

במסגרת הסדנה בנושא תרופות גנריות וביוסימילר, שנמשכה יומיים, הדריכה הרוקחת הקלינית בלין ערין חטיב אלעבסי כ־40 אחיות. היא הציגה בפניהן היבטים שונים של הנושא והפריכה מיתוסים שמעוררים לעתים התנגדויות לשימוש בתרופות הגנריות. אלעבסי הסבירה כי תכשירי ביוסימילר, לפי הגדרת ארגון ה־FDA האמריקאי, הם תכשירים ביולוגיים שדומים מאוד במבנה שלהם לתרופה הביולוגית המקורית, וההבדלים המזעריים ביניהם נובעים מתנאי הייצור של החלבון. לדבריה, היתרון של תכשירי הביוסימילר הוא הוזלה משמעותית בעלויות התרופות הביולוגיות שמאפשרת הנגשה של טיפולים לחולים רבים יותר מבלי לפגוע באיכות הטיפול ובתוצאותיו.

 

 

אלעבסי הסבירה כי תרופות גנריות מורכבות מאותם חומרים פעילים כמו אלה שבתרופה המקורית, אך הן מיוצרות במפעל אחר לאחר שפג תוקף הפטנט שבו החזיקה חברת המקור. היתרונות של התרופות הגנריות הם פיתוחן המהיר ועלותן הנמוכה שלא באים על חשבונו של איכות הטיפול.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר