שיקום ביתי (צילום: דוברות שירותי בריאות כללית)
שיקום ביתי (צילום: דוברות שירותי בריאות כללית)

הכללית מציעה: שיקום בית

צוותים של שירותי בריאות כללית מגיעים אל בתיהם של מטופלים לאחר ניתוחי שבר צוואר הירך, החלפת ברך, אירוע מוחי ועוד, ומבצעים שיקום בביתם במקום אשפוז ממושך

פורסם בתאריך: 28.2.19 11:28

שירותי בריאות כללית מדווחת כי כ־800 ממבוטחיה במחוז חיפה וגליל מערבי עברו השנה שיקום אינטנסיבי בביתם במקום המתנה למסגרת שיקומית ושהייה ממושכת בבתי חולים ובמוסדות שיקום. בכללית מציינים כי השירות ניתן על ידי צוות רב מקצועי מהיחידה להמשך טיפול ומעקב בניהולה של ד”ר דניאלה נחום, והוא מופעל כאשר המטופל ומשפחתו מביעים עניין במסלול זה ולאחר שנקבעת התאמה רפואית למתכונת הזו ואושר כי התנאים בבית מאפשרים שיקום שכזה.

עלא חאג’, פיזיותרפיסט בכיר האחראי על מחלקת השיקום הביתי במחוז חיפה וגליל מערבי, מציין כי השיקום הביתי מהווה מעטפת טיפול כוללנית ומקיפה שניתנת על ידי צוות רב מקצועי, אשר כוללת הערכת רופא מומחה, בניית תוכנית טיפול שיקומית, פיזיותרפיה אינטנסיבית המבוססת על ארבעה-חמישה טיפולי פיזיותרפיה בשבוע במהלך השבועיים הראשונים ובהמשך ביקורים שבועיים באינטנסיביות הנדרשת ממצב המטופל, הערכה של צוות ריפוי בעיסוק לשם הערכה, טיפול והדרכה להתאמות הנדרשות בבית, ביקורי אחות וביצוע מעקב של מדדי בריאות.

 

 

במצבים שבהם יש פגיעה נוירולוגית ופגיעה ביכולת הדיבור ו/או ביכולת הבליעה מגיעים גם קלינאי תקשורת ודיאטנית קלינית לטיפול ומעקב. כמו כן, עובדת סוציאלית יוצרת קשר עם המטופל ועם משפחתו ועורכת איתם פגישות במקרה הצורך. תוכנית הטיפול מלווה על ידי ד”ר דיאנה רוזנצוויג, מומחית לרפואה שיקומית ומנהלת תחום השיקום ביחידה להמשך טיפול ומעקב של הכללית במחוז.

בכללית מציינים כי לטיפול הביתי יש יתרונות רבים, שהמרכזיים שבהם הם שהמטופל עובר תהליך שיקום בסביבה הטבעית שבה ימשיך לתפקד לאחר מכן, ושהטיפול מותאם לצרכיו.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר