הקריה הרפואית רמב"ם (צילום: פיוטר פליטר)
הקריה הרפואית רמב"ם (צילום: פיוטר פליטר)

אלו בתי חולים יאפשרו הכנסת חמץ לשטחם בפסח?

בקריה הרפואית רמב"ם לא יבצעו מאבטחי בית החולים פעולה אקטיבית למניעת הכנסת חמץ, במרכז הרפואי כרמל הוצבו שלטים שמורים על אי הכנסת חמץ אך איש לא ימנע זאת, ובמרכז הרפואי בני ציון לא יתאפשר להכניס חמץ עד לצאת החג

פורסם בתאריך: 18.4.19 07:59

מדי שנה לפני חג הפסח עולות טענות מצד מטופלים ומבקרים בבתי החולים בדבר הפיקוח ההדוק שאוסר על הכנסת חמץ לשטחם. השבוע הפתיעה הקריה הרפואית רמב"ם עם הודעה שלפיה בית החולים לא יאכוף אי הכנסת חמץ לשטחו. "בית החולים יפנה בשילוט לכל הבאים בשעריו לכבד את המטפלים, את המטופלים ואת בני משפחותיהם ולהימנע להכניס חמץ במהלך חג הפסח. עם זאת, מאבטחי בית החולים לא יבצעו פעולה אקטיבית למניעת הכנסת חמץ אל שטח בית החולים", הודיעה דוברות רמב"ם.

בפורום החילוני בירכו על הצעד. כבר בפברואר 2018 עתר הפורום לבג"ץ בבקשה להוציא צו על תנאי המורה לבתי החולים "ליתן טעם מדוע לא יפעלו המשיבים לביטול הנוהל המנחה את בתי החולים בכל רחבי הארץ לאסור הכנסת מוצרי מזון, ובכלל זה חמץ, לשטחם במהלך הפסח, וכפועל יוצא מונע מעובדים, מחולים ומבני משפחותיהם הבאים לסעוד אותם לאכול כפי רצונם החופשי". בחודש מרץ הוציא בג"ץ צו על תנאי שבו הוא מורה למשיבים להתייצב ולנמק מדוע לא יאפשרו הכנסת מזון בפסח, תוך קביעת הסדרים מתאימים שיאפשרו שמירה על כשרות המזון המוגש בבית החולים כמו למשל הגשת מזון בכלים חד פעמיים.

עו"ד יאיר נהוראי שייצג את הפורום החילוני בעתירה אמר ל"כלבו – חיפה והצפון": "כמובן שאנחנו מברכים על ההחלטה של בתי החולים שכבר הודיעו כי לא יאכפו את ההנחיה. בעינינו זהו צעד מתבקש, שכן הבידוק הוא לא חוקי. מותר לקוות כי בעתיד יכבדו בתי החולים גם את אורח חייהם של מי שאינם שומרי מצוות וימצאו את הדרך הנכונה לשלב בין הצרכים של האוכלוסיות השונות בלי לבקש מהאחד לוותר בשביל השני. כמו כן מותר לקוות כי הצו על תנאי שניתן יהפוך לקבוע, ובשנה הבאה לא נצטרך להסתייע ברצונם הטוב של בתי חולים כאלה ואחרים".

 

 

במרכז הרפואי כרמל הוצבו שלטים שמורים על אי הכנסת חמץ, ומבקרים שיגיעו יוכלו להפקיד אותו בארונות יעודיים לכך, אך אם מבקר יתעקש להכניס חמץ, איש לא ימנע זאת ממנו. מדוברות בית החולים נמסר: "כרמל פועל על פי הנחיות משרד הבריאות אשר מורות על שמירת כשרות החג בבית החולים. בכניסה הראשית לבית החולים מוצב שלט שמבקש לא להכניס חמץ בימי החג. הבדיקה בכניסה היא ביטחונית בלבד ולא תתקיים בדיקה אחרת לחיפוש חמץ. אם יש חמץ למי מהמבקרים, הוא יישמר עבורם בארון ייעודי בכניסה עד לצאתם".

 

המרכז הרפואי כרמל (צילום: דורון גולן, ג'יני)

המרכז הרפואי כרמל (צילום: דורון גולן, ג'יני)

 

לעומת זאת, מתגובתו של המרכז הרפואי בני ציון ניתן להבין כי המבקרים לא יורשו להכניס חמץ וכי מאבטחי בית החולים יאכפו את הנחיית משרד הבריאות. מבני ציון יצאה הודעה ולפיה מנהל המטבח בבית החולים יוסי בר ששת וצוותו מכשירים את הציוד במטבח הראשי, ונוסף על כך מתבצעת הכשרה במטבחונים שבמחלקות. לפי ההודעה, "רב בית החולים יוסף זילברפרב מציין את שיתוף הפעולה בין המאבטחים למבקרים שמקפידים לא להכניס למתחם מוצרי מזון המכילים חמץ. המבקרים וצוות העובדים לא יורשו להכניס חמץ למתחם בית החולים עד לצאת החג".

 

המרכז הרפואי בני ציון (צילום: טניה ידוב)

המרכז הרפואי בני ציון (צילום: טניה ידוב)

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר