צעירה מעשנת (צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE)
צעירה מעשנת (צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE)

2,288 מעשנים כבדים השתתפו ב־130 סדנאות גמילה של הכללית

לרגל שבוע הפסקת העישון פרסמה שירותי בריאות כללית נתונים שנאספו ב־130 סדנאות גמילה שנערכו במחוז חיפה וגליל מערבי, ולפיהם חסכו הנגמלים כ־40 מיליון שקל

פורסם בתאריך: 6.6.19 10:14

לרגל שבוע הפסקת העישון העולמי פרסמה שירותי בריאות כללית נתונים שנאספו בסדנאות שערכה קופת החולים במחוז חיפה וגליל מערבי. לפי הנתונים, שאותם סיכמה מנהלת המחלקה לקידום בריאות של הכללית ענת ספרוני אליהו, 2,288 מעשנים כבדים השתתפו ב־130 סדנאות שנערכו במחוז בשנת 2018 או נגמלו בסיוע של ייעוץ טלפוני.

מנחי הסדנאות הם עובדי הכללית במגוון תחומים שעברו הכשרה במרכז ההדרכה של הכללית במרכז הרפואי בילינסון ובטכניון.

 

 

בקופת החולים מציינים כי לגמילה מעישון, גם לאחר שנים רבות, יש תרומה חשובה בהפחתת סיכון להתפתחות סרטן, מחלות לב וריאה, סוכרת ועוד. מעבר להיבט הבריאותי, יש לעישון השלכות האסתטיות כמו ריח לא נעים והזדקנות מואצת, וכמובן השלכות כלכליות. משתתפי הסדנאות נחשפו לנתון שלפיו במהלך שנות העישון הם מוציאים לפחות 18,000 שקל בשנה על סיגריות ועל טבק. בכללית מעריכים כי למשתתפי הסדנאות נחסכו תודות לגמילה מלאה או חלקית כ־40 מיליון שקל.

הסדנאות נערכות בעשרות מרפאות של הכללית במחוז חיפה וגליל מערבי בכמה שפות, בעיקר בעברית ובערבית, ללא תשלום. נוסף על כך מוצעת אפשרות של שיחות אישיות בקו ייעוץ טלפוני. כמו כן זכאים משתתפי התוכנית לקבל את תכשירים המקלים על גמילה מעישון במסגרת סל הבריאות.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר