צוות חדר המיון הקהילתי במרכז הרפואי לין (צילום: דוברות שירותי בריאות כללית)
צוות חדר המיון הקהילתי במרכז הרפואי לין (צילום: דוברות שירותי בריאות כללית)

חייו של צעיר ניצלו בזכות אבחנה מהירה

אדם בן 24 שסבל מתסמונת של חזה אוויר בלחץ ניצל ממוות תודות לאבחנה מהירה שבוצעה בחדר מיון הקהילתי של המרכז הרפואי לין

פורסם בתאריך: 11.7.19 07:48

בזכות אבחנה מהירה שבוצעה בחדר המיון הקהילתי של המרכז הרפואי לין ניצלו חייו של צעיר בן 24. הצעיר – אדם בריא וללא מחלות רקע – פנה למיון הקהילתי בלין והתלונן על כאבים בחזה ועל מצוקת נשימה. הוא נבדק על ידי ד”ר גבריאלה סירוטה, רופאה פנימאית במיון, שחשדה כי מדובר בתסמונת של חזה אוויר בלחץ – מצב מסכן חיים שמחייב ניקוז אוויר לשחרור הריאות.

צילום שבוצע במקום אישש את האבחנה, ובתמונת הריאות היה ברור שהריאה השמאלית בתמט מוחלט (אובדן של נפח הריאה כתוצאה מפגיעה ביכולת הרחבת חללי האוויר שבה), עם סטיה של קנה הנשימה לימין.

לאחר טיפול ראשוני הוזעקה למקום ניידת טיפול נמרץ שהעבירה את הצעיר בדחיפות לבית החולים, שם בוצע ניקוז אוויר כדי להפחית את הלחץ על הריאה, שחזרה לנפחה הרגיל והחלה לשוב ולתפקד. מצבו של הצעיר השתפר תוך זמן קצר, ולאחר שהשתחרר מבית החולים והתאושש הוא הגיע ללין כדי להודות לצוות.

 

 

מנהל לין ד”ר אלון ארז מסביר כי חזה אוויר בלחץ הוא מצב לא שכיח שבו מצטבר אוויר בין הריאה לדופן הפנימי של בית החזה, וכאשר ההצטברות היא רבה עוברת הריאה תמט ונוצר קושי בנשימה. במצבים מסוימים הלחץ המוגבר בתוך בית החזה פוגע בהחזר הוורידי ללב ועלול לגרום למוות.

לדבריו של ד”ר ארז, כשאירוע כזה מתרחש באופן ספונטני ולא בעקבות חבלה קשה באזור, מדובר בדרך כלל בתוצאה של קרע ברקמת ריאה לא תקינה – מעין ציסטות ריאתיות דקות דופן שנקרעות מסיבה לא ברורה, ואוויר מתמלא מהריאה לחלל בית החזה.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר