יום העיון במרכז הרפואי כרמל (צילום: אלי דדון)
יום העיון במרכז הרפואי כרמל (צילום: אלי דדון)

כרמל: יום עיון בנושא איתור וטיפול בנפגעות אלימות במשפחה

יום עיון בנושא איתור וטיפול בנפגעות אלימות במשפחה נערך במרכז הרפואי כרמל תחת הכותרת "לשבור את מעגל השתיקה" בהשתתפותם של אנשי צוות רפואי ועובדים מבית החולים וממחוז חיפה וגליל מערבי של שירותי בריאות כללית

פורסם בתאריך: 8.12.19 11:49

במרכז הרפואי כרמל נערך יום עיון בנושא איתור וטיפול בנפגעות אלימות במשפחה. יום העיון נערך תחת הכותרת "לשבור את מעגל השתיקה" והשתתפו בו אנשי צוות רפואי ועובדים מבית החולים וממחוז חיפה וגליל מערבי של שירותי בריאות כללית.

את הכנס יזמה סגנית מנהל כרמל ד"ר שני ברוש, ועל ההפקה היו אחראיות ד"ר נירית פליבצקי וענת אורן-גדות מהשירות הסוציאלי בבית החולים.

ד"ר ברוש פתחה את יום העיון ואמרה: "לאחרונה צוין ברחבי העולם היום הבין לאומי למאבק באלימות נגד נשים. רק השנה נרצחו בארץ 13 נשים. רצח נשים הוא קצה הקרחון של תופעת האלימות במשפחה, שכוללת אלימות מילולית, התעללות נפשית או כלכלית, תקיפה מינית ואלימות פיזית עד כדי רצח".

ד"ר ברוש הדגישה את תפקידם המרכזי של הצוותים המטפלים במערכת הבריאות באיתור נפגעות אלימות: "מערכת הבריאות, בהיותה ציבורית ופתוחה בפני כל הנשים בארץ, מאפשרת לנו לאתר נשים שחשופות לאלימות, להקשיב להן, לסייע להן בצמצום תחושת הבושה ורגשות האשם ולהפנות אותן לגורמים שיוכלו להבטיח סביבה בטוחה עבורן".

 

 

ד"ר פליבצקי וד"ר חגית דסקל, המשמשת יו"ר הוועדה למניעת אלימות במחוז של הכללית, הסבירו מה יכולים אנשי צוות רפואי ומטפלים לעשות כדי לבלום את תופעת האלימות נגד נשים; צוות תיאטרון פלייבק הציג מופע אינטראקטיבי ששיתף את הקהל במיומנויות תקשורת עם נפגעות אלימות; סוהיר דקסה חלבי, מנהלת מקלט לנשים ערביות נפגעות אלימות, הרצתה על מאפייני האלימות נגד נשים במגזר הערבי; ד"ר ריקרדו נחמן מהמכון לרפואה משפטית באבו כביר הרצה על רפואה פורנזית ועל איתור סימני אלימות פיזית; וג'נטה חבקוק, שהיא נפגעת אלימות במשפחה, שיתפה את סיפורה האישי והמרגש.

את יום העיון סיכמה ד"ר פליבצקי שאמרה כי כרמל רואה במלחמה באלימות נושא חשוב ומרכזי. בבית החולים פועלות ארבע ועדות לטיפול בנושא האלימות על כלל היבטיו, שבהן חברים אנשי הנהלת בית החולים, יו"ר ועדי הרופאים וועדי העובדים, רופאים בכירים, אחים ואחיות, עובדות סוציאליות, מנהל הביטחון ונציגי משאבי אנוש.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר