ד”ר ריאד חורי (צילום: דוברות שירותי בריאות כללית)
ד”ר ריאד חורי (צילום: דוברות שירותי בריאות כללית)

גרד מטריד אובחן כסרטן נדיר

ד”ר ריאד חורי, מומחה ברפואת עור בקריה הרפואית זבולון, איתר נגע זעיר על עורה של מטופלת, שהתברר סרטן עור מתאי מרקל. בזכות האבחון ניצלו חייה

פורסם בתאריך: 9.1.20 12:47

אל מרפאתו של ד”ר ריאד חורי, מומחה ברפואת עור בקריה הרפואית זבולון של שירותי בריאות כללית, פנתה מטופלת עם תלונה על גרד מטריד. למזלה, ד”ר חורי לא הסתפק בבדיקת הגרד, ערך בדיקה מקיפה באמצעות דרמוסקופ – מכשיר לאיתור ולאבחון נגעים בעור – והבחין בנגע אדום בקוטר של פחות מס”מ. הרופא חשד שמדובר בנגע מסוכן, המליץ על נטילת ביופסיה, ובדיעבד התברר שבדיקתו היסודית הצילה את חייה של המטופלת, שכן בבדיקת מעבדה נמצא שמדובר בסרטן עור מתאי מרקל.

לדבריו של ד”ר חורי, מדובר בסרטן עור נדיר ואלים, שמקורו בתאי מרקל אשר אחראים על תחושת המגע בעור. סרטן מסוג זה מופיע רק ב־0.45-0.2 מקרים לכל 100,000 אנשים. הוא מתפתח במהירות, ללא כאבים, לרוב באזורי עור שחשופים לשמש, מופיע בדרך כלל כבליטה מבריקה בגוון אדום או סגול על פני העור, והסיכון להתפתחותה של מחלה גרורתית הוא גבוה ועלול להיות קטלני.

בכללית מציינים כי תודות לאבחון הופנתה המטופלת בדחיפות לכירורגיה פלסטית והחלה בטיפול אונקולוגי, אך שהגילוי המוקדם הציל את חייה.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר