צוות מרפאת הכאב של המרכזים הרפואיים כרמל ולין בכנס (צילום אלי דדון)
צוות מרפאת הכאב של המרכזים הרפואיים כרמל ולין בכנס (צילום אלי דדון)

כרמל הוביל את כנס הצפון ה-11 לטיפול בכאב

בכנס הצפון ה-11 לטיפול בכאב, שנערך בהשתתפותם של עשרות רופאים, אחיות ואנשי צוותים רפואיים מכל הארץ, הושם דגש על טיפול באמצעות קנאביס רפואי

פורסם בתאריך: 1.3.20 11:08

"אחד מכל שישה אמריקאים מכור לתרופות נגד כאב, וכיום קשה יותר לטפל בהתמכרות לאופיואידים מאשר לטפל במחלת הלוקמיה" – כך אמרה ד"ר אדית בלן, מנהלת יחידת הכאב במרכזים הרפואיים כרמל ולין של שירותי בריאות כללית, בכנס הצפון ה-11 לטיפול בכאב שנערך במלון דן כרמל בהשתתפותם של עשרות רופאים, אחיות ואנשי צוותים רפואיים מכל הארץ.

נושא הקנאביס הרפואי קיבל התייחסות מיוחדת בכנס, ומנתונים שהוצגו בו עולה כי מספר משתמשי הקאנביס הרפואי בישראל הוא הגדול ביותר בעולם ביחס לאוכלוסייה. דיקן הפקולטה לרפואה בטכניון פרופ' אילון איזנברג, המשמש גם מנהל היחידה לחקר הכאב בקריה הרפואית רמב"ם, הרצה בנושא "הקאנביס הרפואי – משימוש לטיפול".

מנהלת התוכנית הארצית לטיפול בהתמכרויות ד"ר סטייסי שושן דיברה על תרופות מרשם ועל השוק השחור הקיים בישראל שבו נמכרים תרופות נגד כאב ואופיואידים. ד"ר שושן עדכנה כי בישראל נפתחו תשעה מרכזים לטיפול ייעודי במכורים לתרופות. סגן מנהל המערך הנוירולוגי בבית החולים איכילוב ד"ר אמנון מוסק דיבר על מגפת הכאב הנפוצה ביותר בישראל – המיגרנה. לדבריו, בכל יום סובלים בישראל כ-40,000 איש ממיגרנה קשה וכי יש בארץ כ-700,000 חולים במיגרנה.

 

 

ד"ר מיכאל גרץ ממחלקת ההרדמה וטיפול נמרץ בכרמל דיבר על טיפול בכאב בזמן היריון והנקה, ד"ר אירינה הירש ממרפאת הכאב בלין וממחלקת ההרדמה בכרמל דיברה על טיפול בילדים עם CRPS, ד"ר אורן בן לולו דיבר על טיפול כירורגי בדלקת מפרקים, וד"ר דימה גלר הציג מה קורה כשניתוח הגב לא פותר את בעיית הכאב.

את ההרצאה הסוגרת של הכנס נשאה ד"ר בלן שעסקה בחידושים בגרייה חשמלית של חוט השדרה בחולים עם כאב עצבי כרוני.

ד"ר בלן: "הכנס השנה היה עשיר בתוכן ומרתק במיוחד. אני שמחה על ההשתתפות הערה של עשרות הרופאים שהגיעו מכל הארץ ושעוזרים לנו לשים את נושא הכאב והטיפול בו על סדר היום של הרפואה בישראל. יש התקדמות עצומה באבחון ובטיפול בכאב באמצעים רבים ומתקדמים".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר