ד"ר אפרת גיל ואורלי צור (צילום: דוברות שירותי בריאות כללית)
ד"ר אפרת גיל ואורלי צור (צילום: דוברות שירותי בריאות כללית)

הכללית הקימה מחלקה לאשפוז ביתי

מחלקה לאשפוז ביתי לחולי קורונה הוקמה על ידי שירותי בריאות כללית במחוז חיפה וגליל מערבי. המנהלת הרפואית של המחוז ד"ר לילך צולר: "התמיכה הרפואית בקהילה במקרים הקלים של קורונה תאפשר לנו להפנות לבתי החולים רק את המקרים שעבורם נדרש אשפוז, ולסייע רפואית למאושפזים בקהילה"

פורסם בתאריך: 25.3.20 07:45

שירותי בריאות כללית במחוז חיפה וגליל מערבי הקימה מחלקה לאשפוז ביתי לחולי קורונה. המחלקה, בניהולה של ד"ר אפרת גיל – מומחית ברפואה פנימית וגריאטריה ומנהלת המערך הגריאטרי של הכללית במחוז – כוללת צוות של שישה רופאים מומחים ברפואת משפחה, ברפואה פנימית ובגריאטריה ו-15 אחיות בניהולה של אורלי צור – עוזרת מנהלת הסיעוד במחוז. עם העלייה במספר מאושפזי הבית יתוגבר צוות הרופאים והאחיות.

לדבריה של המנהלת הרפואית של המחוז ד"ר לילך צולר, מחלקת הקורונה בקהילה מרכזת את הטיפול בחולים שמתגלים בקהילה: "ההיערכות להמשך התפשטות הקורונה מחייבת אותנו לעשות שימוש מיטבי במשאבים הרפואיים. התמיכה הרפואית בקהילה במקרים הקלים של קורונה תאפשר לנו להפנות לבתי החולים רק את המקרים שעבורם נדרש אשפוז, ולסייע רפואית למאושפזים בקהילה, תוך ניטור רפואי של מצבם והפנייתם לבתי החולים במקרה הצורך".

 

 

צוות המחלקה מבצע ניתוב מטופלים שאובחנו כחולי קורונה בהתאם למצבם לבית חולים, למלונית או לאשפוז בבית. רשימת המאובחנים כחולי קורונה מגיעה לידי צוות המחלקה, שלרשותו עומד כל המידע על המטופל בתיק הרפואי הממוחשב. רופא במחלקה יוצר קשר עם מי שנמצא חיובי בבדיקה מעבדתית, מעדכן אותו בדבר האבחנה ומתשאל אותו באשר למצבו, להרגשתו הכללית, למחלות רקע, לאפשרות הבידוד בבית ולתמיכה המשפחתית. בהתאם לנתונים מחליט הרופא אם להפנות את החולה לאשפוז בבית חולים, בבית מלון או בבית.

אם הוחלט על אשפוז מחוץ לבית, הצוות דואג לתיאום מקום האשפוז של המטופל ולהעברתו לשם. אם נבחר אשפוז בית, הכללית מספקת למטופל מד חום ומד סטורציה לבדיקת רמת החמצן בדם. אחות המחלקה מדריכה את המטופל בשיחת טלפון כיצד לתפעל את המכשיר וכיצד לשמור על הבידוד בבית. האחיות יוזמות קשר טלפוני עם המטופל פעמיים ביום – בבוקר ובערב – לשם מעקב אחר מצבו. הן בודקות את נתוני החום, רמת החמצן וסימפטומים נוספים, ואם יש החמרה במצבו מתבקש המטופל ליצור קשר מיידי עם הרופא. אם לא ניתן להסתפק במעקב הטלפוני נשלח רופא לביקור בית, ובמקרה דחוף מועבר המטופל לבית חולים. לרשות הצוות עומד מערך השירות הסוציאלי במחוז, שמשתלב בטיפול לפי הצורך.

מנהל המחוז רונן נודלמן: "כדי להתאים מסלולי אשפוז וליצור את מירב הפתרונות למספר הולך וגדל של חולים בקורונה הקמנו תוך זמן קצר מערך מותאם שיכול לטפל במאות חולי קורונה בביתם.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר