צוות מעבדת הקורונה במעבדה המחוזית בנשר (צילום: דוברות שירותי בריאות כללית)
צוות מעבדת הקורונה במעבדה המחוזית בנשר (צילום: דוברות שירותי בריאות כללית)

שבוע המעבדות הרפואיות העולמי בצל הקורונה

במעבדה המחוזית של שירותי בריאות כללית, אשר במסגרתה פועלת מעבדה אזורית לזיהוי נגיף הקורונה, ציינו את שבוע המעבדות הרפואיות העולמי. בתוך כך נערכים במעבדה להנחיית משרד הבריאות לביצוע בדיקות סרולוגיות

פורסם בתאריך: 3.5.20 13:17

צוות המעבדה המחוזית של שירותי בריאות כללית, שבמסגרתה פועלת מעבדת קורונה אזורית, ציין את שבוע המעבדות הרפואיות העולמי. מנהל מחוז חיפה וגליל מערבי רונן נודלמן וחברי הנהלת המחוז שלחו לאנשי המעבדה, הממוקמת בנשר, ברכה לציון המעבדות הרפואיות, בדגש על כך שבימי קורונה זכה תפקידם זכה להוקרה על ביצוע בדיקות הקורונה.

המעבדה המחוזית של הכללית, בניהולה של ד"ר מירה ברק, היא המעבדה השנייה בגודלה של קופת החולים בכל הארץ, ומדי יום מועברות אליה כ-18,000 דגימות ממרפאות הכללית בכל המחוז ויוצאות ממנה כ-70,000 תוצאות. מעבדת הקורונה שהוקמה בה פועלת 14 שעות ביממה בכל ימות השבוע ומבצעת כ-700 בדיקות ביום לזיהוי הנגיף.

 

 

לדבריה של ד"ר שפרה קן דרור, מנהלת המעבדה למיקרוביולוגיה ומעבדת הקורונה, מסבירה כי בניגוד לבדיקות רגילות, תהליך זיהוי נגיף ה-Covid19 הוא מורכב וארוך. בשלב הראשון מנטרלים את הנגיף, וכעבור כמה שעות מתקבלות דגימות שעוברות לשלב הבא בתהליך. בשלב זה מופקות חומצות הגרעין מתוך תא הנגיף, וכעבור כשלוש שעות עוברות הדגימות לבדיקת Reverse Transcriptase PCR, שבה מגבירים את כמות העותקים של החומר הגנטי של הנגיף על מנת שניתן יהיה לזהות רצפים ייחודים האופייניים לו. השלב האחרון הוא פענוח תוצאות ה-PCR כדי לקבוע אם הנבדק נושא את הנגיף או לא.

במקביל לפעולות במעבדת הקורונה מבצעים עובדי המעבדה את כל הבדיקות האחרות אשר נדרשות בימים כתיקונם, ונערכים להנחיית משרד הבריאות לביצוע הערכות מקצועיות למספר רב של ערכות בשיטות סרולוגיות, אשר יצביעו על מידת החיסוניות של האוכלוסייה נגד הנגיף. בדיקות אלו ייתנו מידע מי נחשף לנגיף ופיתח נוגדנים נגדו, גם אם לא חש חולה.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר