פרופ' יוחאי אדיר (צילום: דוברות שירותי בריאות כללית)
פרופ' יוחאי אדיר (צילום: דוברות שירותי בריאות כללית)

הכללית פתחה מרפאת פוסט קורונה

במלמ"ר של שירותי בריאות כללית ברחוב הגפן בחיפה נפתחה מרפאה המיועדת לאנשים שהחלימו מקורונה אך עדיין סובלים מבעיות רפואיות משניות למחלה, בעיקר מסימפטומים נשימתיים, מבעיות לב, מבעיות נוירולוגיות וממצוקה רגשית

פורסם בתאריך: 13.10.20 10:28

אנשים רבים שהחלימו מקורונה סובלים מבעיות רפואיות משניות למחלה, בעיקר מסימפטומים נשימתיים, מבעיות לב, מבעיות נוירולוגיות וממצוקה רגשית. כדי להעניק להם מסגרת טיפולית הפעילה שירותי בריאות כללית מרפאה ייעודית למצבי פוסט קורונה. המרפאה, שממוקמת במרפאה המחוזית למחלות ריאה (המלמ"ר) ברחוב הגפן בחיפה, מתמקדת בשלב ראשון בבעיות הריאתיות, ובהמשך יכלול השירות גם טיפול בסיבוכים נוירולוגיים ולבביים.

פרופ' יוחאי אדיר, מנהל שירות רפואת הריאות המרחבי של הכללית במלמ"ר ובמרכז הרפואי כרמל, מציין כי חולים שחלו בקורונה עם מעורבות ריאתית ונזקקו למתן חמצן או להנשמה מלאכותית עלולים לפתח סיבוכים ריאתיים ארוכי טווח עם שיעול ממושך, עם קוצר נשימה ועם פגיעה באיכות חייהם.

 

 

המרפאה החדשה פועלת בגישה כוללנית שנועדה לתת מעטפת שירות רב מקצועית, ולכן היא מאוישת על ידי מומחי ריאות של הכללית בבית החולים ובקהילה, אנשי השירות הסוציאלי ואנשי השירות לריפוי בעיסוק של קופת החולים. במידת הצורך מופנה המטופל לתוכנית שיקום ריאות שקיימת במקום, בריכוזו של פיזיותרפיסט שהתמחה בנושא.

ההפניה למרפאה נעשית על ידי רופא המשפחה, ועם קבלתו של המטופל מתבצעות בדיקות להערכת הפגיעה בריאות ולהתאמת טיפול תרופתי ואחר.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר