אביאל עאנה (צילומים: אלי דדון)
אביאל עאנה (צילומים: אלי דדון)

השיל 70 ק"ג ממשקלו לאחר ניתוח בריאטרי

אביאל עאנה, בן 24 מכרמיאל, השיל כ-70 ק"ג ממשקל גופו לאחר ניתוח בריאטרי במרכז הרפואי כרמל, והיום הוא שוקל 75 ק"ג בלבד. המרפאה הבריאטרית של כרמל עברה למשכנה החדש במרפאות מור במרכז חורב, ולדבריו של מנהל השירות הבריאטרי ד"ר דביר פרויליך נעשו שיפורים רבים לטובת המטופלים

פורסם בתאריך: 7.12.20 13:49

המרפאה הבריאטרית של המרכז הרפואי כרמל עברה למשכנה החדש במרפאות מור במרכז חורב, ומנהל השירות הבריאטרי בכרמל ד"ר דביר פרויליך מציין כי לאחרונה נעשו שיפורים ושדרוגים רבים על ידי צוות המרפאה לטובת המטופלים.

"אל הצוות הרב תחומי במרפאה, שכולל דיאטניות ועובדות סוציאליות, הצטרפה רוקחת קלינית שמייעצת למטופלים על הטיפול התרופתי לאחר הניתוח", אומר ד"ר פרויליך, "ואל ישיבות הוועדה הבריאטרית הצטרפה האנדוקרינולוגית ד"ר מיכל גרשינסקי, שמשמשת מנהלת היחידה המרחבית לסוכרת במחוז חיפה והגליל המערבי של שירותי בריאות כללית, והדבר מסייע לנו להביא את המטופלים הסוכרתיים למצב אופטימלי מבחינת איזון הסוכרת טרם הניתוח, ולהתייחס לבעיות אנדוקריניות אחרות שנלוות להשמנה. בהמשך השנה צפוי להצטרף למרפאה מדריך מקצועי שיעניק הדרכה אישית למטופלים בנושא פעילות גופנית בהיבט השיקומי. מדובר באח מקצועי שילווה את המטופלים באופן צמוד לפני ואחרי הניתוח, וידריך אותם לחזרה מדורגת לפעילות ספורטיבית שתעזור להם לחזור לשגרה בריאה".

במסגרת השיפורים, כבר לאחר הפגישה הראשונה במרפאה יוכלו המטופלים להשלים את הבדיקות הדרושות להם לפני הניתוח במסגרת הקהילה, ולהגיע למרפאה לצורך הוועדה בלבד.

 

 

אחד מהמנותחים במרפאה הוא אביאל עאנה, בן 24 מכרמיאל, שהשיל כ-70 ק"ג ממשקל גופו לאחר ניתוח בריאטרי, והיום הוא שוקל 75 ק"ג בלבד. "כבר מילדות סבלתי מהשמנת יתר, וכל מה שניסיתי לא עזר", הוא מספר, "מרוב ייאוש רק אכלתי יותר, וצה"ל לא הסכים לגייס אותי. השיא היה כשכבר בגיל 21 התחילו לי בעיות בריאותיות קשות כמו של אדם בן 70. סבלתי מדום נשימה בשינה, מבעיות אורתופדיות, מבעיות בכבד ומסוכרת, והרגשתי שאני הולך ומתפרק".

בצר לו פנה עאנה לד"ר פרויליך, ולאחר בדיקות והכנה מתאימה הוא עבר בהצלחה את הניתוח בכרמל. "אני מרגיש שנולדתי מחדש", הוא אומר, "פשוט קיבלתי את החיים שלי במתנה".

המרפאה הבריאטרית בכרמל פועלת משנת 2008, ועד היום טופלו בה יותר מ-1,000 מטופלים עם אחוזי הצלחה גבוהים. "אנו פועלים לפי הנהלים הקפדניים ביותר של משרד הבריאות", מציין ד"ר פרויליך, "בשנת 2019 מצא משרד הבריאות כי בכרמל נרשם מספר הסיבוכים הקטן ביותר מניתוחי בריאטריה מתוך עשרות בתי חולים מנתחים בישראל. זהו הישג משמעותי ביותר".

 

ד"ר דביר פרויליך (צילום: אלי דדון)

ד"ר דביר פרויליך (צילום: אלי דדון)

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר