שיער שנשר ממטופלת שחלתה בקורונה (צילום: דוברות שירותי בריאות כללית)
שיער שנשר ממטופלת שחלתה בקורונה (צילום: דוברות שירותי בריאות כללית)

עוד תופעת לוואי של הקורונה: נשירת שיער

ד"ר ראיד חורי, מומחה ברפואת עור במחוז חיפה וגליל מערבי של שירותי בריאות כללית, אומר כי מחלימים רבים מקורונה מדווחים על נשירת שיער מאסיבית שמופיעה כמה חודשים לאחר ההחלמה. לדבריו, הבשורה המנחמת היא שבדרך כלל השיער צומח מחדש עם הזמן ושלא מדובר בפגיעה בלתי הפיכה

פורסם בתאריך: 10.3.21 08:46

מחלימים רבים מקורונה מדווחים על נשירת שיער מאסיבית שמופיעה כמה חודשים לאחר ההחלמה. לדבריו של ד"ר ראיד חורי, מומחה ברפואת עור במחוז חיפה וגליל מערבי של שירותי בריאות כללית, מדובר באחת מתופעות הלוואי של הקורונה אשר שכיחה יותר בקרב נשים מאשר בקרב גברים. עם זאת, לדבריו, הבשורה המנחמת היא שבדרך כלל יש צמיחה מחודשת של השיער עם הזמן ושלא מדובר בפגיעה בלתי הפיכה.

ד"ר חורי: "ממגיפת הקורונה למדנו לצפות לבלתי צפוי, אך דווקא לתופעה של נשירת שיער שמופיעה אצל מחלימי קורונה רבים ניתן לצפות והיא קשורה בחום גבוה וממושך, שהוא אחד מהתסמינים שמהם סובלים חולי הקורונה. הנשירה מופיעה כמה חודשים לאחר ההחלמה והיא עלולה להימשך שישה עד תשעה חודשים, ולכן גם לא כל הסובלים ממנה קושרים אותה לכך שחלו בקורונה".

 

 

התופעה נקראת "טלוגן אפלוביום" והיא מתרחשת באופן פתאומי. בדרך כלל השיער נושר בכמויות גדולות, לעתים קרובות בזמן הברשת שיער או בשעת מקלחת. מצב זה קורה כאשר יותר שערות מהרגיל נכנסות לשלב הנשירה (טלוגן) של מחזור חיי השיער. מחזור חייה של שערה נחלק לשלושה שלבים: צמיחה – כ-80 אחוז מהשיער מצוי בשלב זה והוא נמשך כשש שנים; מנוחה – שלב שנמשך כשלושה שבועות שבהם מופסק שלב הצמיחה; ונשירה – שלב שנמשך כשלושה חודשים שבמהלכם השיער נושר. לדבריו של ד"ר חורי, החום יכול לגרום לכך שיותר שערות יגיעו לשלב הנשירה.

הבשורה הטובה כאמור היא שכאשר הגורם לנשירת השיער נובע מחום, ממחלה או מלחץ, השיער נוטה לחזור לקדמותו בכוחות עצמו, ורבים מאלו שסבלו מנשירה מאסיבית דיווחו על כך ששיערם חוזר למלואו הרגיל תוך שישה עד תשעה חודשים.

 

ד"ר ראיד חורי (צילום: דוברות שירותי בריאות כללית)

ד"ר ראיד חורי (צילום: דוברות שירותי בריאות כללית)

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר