זוגיות בעידן הדיגיטלי (צילום: Photografee.eu, shutterstock.com)
זוגיות בעידן הדיגיטלי (צילום: Photografee.eu, shutterstock.com)

איך אפשר לייצר מערכת יחסים אינטימית בעידן הרשתות החברתיות?

שבוע הבריאות של ערי ישראל: "גם זוגות יציבים יכולים להפסיד את הזוגיות שלהם בגלל הטכנולוגיה" - כך אומר ד"ר יצחק צחי בן ציון, שביחד עם מומחי שירותי בריאות כללית יעניקו לכם כלים לטיפוח הזוגיות והאינטימיות גם בעידן החדש והכל כך מפתה

פורסם בתאריך: 14.11.19 11:19

הרשתות החברתיות והאפליקציות להיכרויות שינו לחלוטין לא רק את סצנת ההיכרויות, אלא גם את הקשר האינטימי בין בני זוג. נושא הטיפוח והשמירה על הזוגיות ועל האינטימיות בעידן החדש, והתחרות העזה על תשומת הלב, יעלה בהרחבה על ידי מומחים של שירותי בריאות כללית בשבוע הבריאות של ערי ישראל, שיתקיים ברחבי הארץ ב-21-17 בנובמבר.

אירועי שבוע הבריאות יכללו הרצאות ומפגשים בין הציבור הרחב לבין רופאים ומומחים של הכללית במגוון נושאים שמשפיעים על חיינו, ובהם האמת והמיתוסים סביב הדיאטות והחיסונים, הקשר בין החשיפה למסכים לבין הפרעות קשב וריכוז, החידושים בתחום ההיריון והעור, והכלים הטכנולוגיים שעומדים לרשות הרופאים והמטופלים בעידן הדיגיטלי.

אחד מהנושאים שבהם יעסקו מומחי הכללית הוא כאמור זוגיות ואינטימיות בעידן הרשתות החברתיות, הצבת גבולות ומתן כלים לעצירת השחיקה ביחסים בין בני זוג.

"הרשת מייצרת איזושהי אשליה שלפיה היא מייעלת את כל מה שנוגע בזוגיות, אבל ההיפך הוא הנכון", מסביר ד"ר יצחק צחי בן ציון, פסיכיאטר ראשי במחוז דרום של הכללית ומנהל המרפאה לבריאות מינית במרכז הרפואי סורוקה בבאר שבע, "הרשתות החברתיות נותנות לנו תחושה שיש לנו המון חברים, אבל מדובר בחברים מדומים ולא בחברים אמיתיים. אנחנו עושים איתם הכל, חוץ מבאמת להיות איתם. למרות זאת, הם תופסים נתח גדול מאוד וחסר פרופורציה מהזמן שלנו. כלומר, זה דבר שגוזל זמן אבל לא נותן מענה חברתי איכותי שלו אנו זקוקים. הדבר הזה אינו מספק את הצורך שלנו בקרבה, במבט בעיניים, במבע גוף, באינטונציה ובריח".

הקסם שמספק המרחב הווירטואלי מחלחל גם לתוך האינטימיות והזוגיות. "הכל ברשתות הוא מעניין מאוד", אומר ד"ר בן ציון, "ובזוגיות לא תמיד מעניין, ואז אנו מוצאים את עצמנו נשאבים למסכים בזמן בילוי עם בן או בת הזוג. איך גבר, שהוא גם במקרה קצת ביישן ועדיין לא מכיר אותך ואת הדברים שמעניינים אותך, אמור להתחרות ברמת העניין שנמצאת ברשתות החברתיות?".

 

 

ההשפעה על האינטראקציה הזוגית, כמו גם על זו החברתית, טמונה גם ברגשות שמעוררים בנו הפרסומים השונים ברחבי הרשת. "במסגרת הניסיון של הרשת לייצר לנו עניין היא חושפת אותנו לדרמות גדולות ולקטסטרופות – דבר שגורם לנו לפתח חרדות וקשיים נפשיים שמשפיעים בהכרח על הפתיחות ועל היכולת שלנו לייצר אינטימיות וקרבה", אומר ד"ר בן ציון, "נוסף על כך קיים גם האור הכחול שנפלט מהמסך, שיש לו השפעה פיזיולוגית על האדם. אנחנו אמורים להסתכל על השמש ועל הפרחים בעיניים שלנו ולא דרך המסך. המחקרים מצביעים על כך שלא רק שזה ממכר אותנו, אלא מעלה הורמונים שמייצרים סטרס בגוף".

אבל הבעיה המרכזית והגדולה מכולן היא זו המכונה FOMO כלומר Fear of missing out – הפחד שלנו להחמיץ ולפספס. "אם בעבר היינו בציפייה למכתב מבושם מאהובינו, שהגיע בדואר ויצר אצלנו געגוע, היום הכל מסתכם בכן סימס או לא סימסה, כן התקשר או לא התקשרה", מסביר ד"ר בן ציון, "המערכת הרגשית שלנו לא מלווה את המערכת הטכנולוגית, וזה לא רק מקצר לנו את הסבלנות אלא גם יוצר כהות ברגעים שבהם אנחנו אמורים להתרגש מהם ולצפות להם. הכל כל כך מהיר ואינטנסיבי, ונפש האדם לא בנויה לזה. גם זוגות יציבים יכולים להפסיד את הזוגיות שלהם בגלל הטכנולוגיה. יש לא מעט זוגות שהם שותפים לדירה, אבל כל אחד מהם נמצא בעולם הדיגיטלי שלו. הרי אם בני הזוג ימשיכו להתנהל ככה, לא תהיה להם מערכת יחסים".

אז איך בכל זאת ניתן לשמור על האינטימיות ועל הזוגיות, כיצד אפשר לפתח מערכת יחסים אינטימית ואמיתית, ומהן הדרכים שימנעו מכם להישאב לתוך העולם הווירטואלי? ד"ר בן ציון ומומחי הכללית ישיבו על שאלות אלו ועוד בשבוע הבריאות של ערי ישראל.

 

לפרטים נוספים על מועדי ההרצאות ומיקומן ולהרשמה חינם לחצו כאן

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר