רות ואריק פרץ במסיבה (צילום: לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים)
רות ואריק פרץ במסיבה (צילום: לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים)

ארבעה שבועות אחרי המסיבה: אותרה גופתה של רות פרץ

אריק פרץ, שנרצח גם הוא במסיבת הטבע ברעים, הובא לקבורות ב-19 באוקטובר ביום הולדתו ה-58. היום אותרה גופתה של בתו רות, שסבלה מניוון שרירים ומשיתוק מוחין והתניידה בכיסא גלגלים. רננה טויטו, בעבר המחנכת של פרץ: "ברגעי האימה האחרונים לא היה מי שייתן לך חיבוק"

פורסם בתאריך: 5.11.23 18:24

ארבעה שבועות לאחר הטבח במסיבת הטבע ברעים אותרה גופתה של רות פרץ מקרית חיים. אביה אריק, שנרצח גם הוא במסיבה, הובא לקבורות ב-19 באוקטובר ביום הולדתו ה-58.

אי הוודאות סביב גורלם של השניים עורר תהודה רבה בארץ ובעולם בעקבות סיפורם יוצא הדופן שריגש המונים. רות סבלה מניוון שרירים ומשיתוק מוחין, ואין דבר ששימח אותה יותר ממוזיקה. למזלה, היה לה פרטנר מושלם בדמות אביה, שבמשך שנים נהג לפקוד מסיבות טבע ופסטיבלי מוזיקה בחו"ל ולקחת אותה איתו.

התכנון של אריק היה לנסוע למסיבה המוקדמת, שנערכה בין חמישי לשישי והיתה אינטימית יותר ולא המונית, ואז הוא קיבל הצעה מההפקה של נובה להישאר למסיבה הגדולה שהחלה ביום שישי בערב. פרץ הסכים להצעה, ובסרטונים שפורסמו ברשתות החברתיות נראתה רות משולהבת בכיסא הגלגלים המיוחד שלה, מכוסה בשמיכה משובצת, ואביה מפזז לידה ועושה ג'אגלינג.

בשבת, 7 באוקטובר, בשעה 7:40, שמעה המשפחה שמעה את אות החיים האחרון מאריק. בתו יערית יצרה איתו קשר ברגע ששמעה שיש בלגן בדרום. היא שאלה בדאגה למה הוא לא מסתלק משם, סיפרה לו שמחבלים פרצו את הגבול ומסתובבים חופשי ברחובות, ואמרה לו שהוא ורות חייבים לצאת משם כמה שיותר מהר. האב סיפר שבקושי יש להם קליטה ושהוא לא יודע לאן ללכת. מאז נותק הקשר.

מעדויות של משתתפים שהחלו לדלוף לאחר כמה שעות, ניתן היה להבין שהשניים נחטפו על ידי מרצחי החמאס. חלקם אמרו שראו את אריק בורח עם רות על הידיים, והכיסא שנשאר מיותם בשטח חיזק את העדות. לפני שבועיים כאמור נמצאה גופתו של האב, ולמרות הפסימיות לגבי רות, התעקשו אחיותיה לא לכתוב שאחותם נרצחה כל עוד אין זיהוי ודאי, בתקווה שאולי יתרחש נס והיא בחיים.

 

 

האחות ימית פרץ כתבה היום: "בצער רב וביגון קודר אשחרר לכם את שעל לבי כבר חודש ימים. רות נמצאה מתה ביחד עם אבי אריק אריה פרץ ז"ל. קבורה מחדש תיעשה בקרוב ביחד עם פרטים נוספים על המשך האבל ועל דרכנו להנציחם. סליחה על הצער שנגרם לעם ישראל ולעולם כולו, ואני חוזרת למשפט הראשון שפרסמתי ולחצו עלי למחוק בגלל חוסר ודאות והימנעות מהספדה".

רננה טויטו, שבעבר היתה המחנכת של רות בבית הספר גן אור של אקים חיפה, כתבה לה: "רות היקרה, זכיתי ללמד אותך בכיתתנו שנתיים, ובכלל להכירך ולראות אותך גדלה כעשר שנים. נערה נבונה, יודעת מה היא אוהבת ורוצה, עטופה באהבה אין סופית של אבא אריק. הגעתי לבקר אותך גם בביתך, היה ניכר כמה את אהובה. הנדנדה, הטלוויזיה, הבובות שלך, הכול על מנת שתהיי מוקפת בדברים שעושים לך טוב. אני נזכרת ברצון שלך לקבל חיבוק כשאת חוששת מקול חזק כשהיה בכיתה בפתאומיות וממש אומרת 'בוק בוק'. אני מתארת לעצמי כמה בטח פחדת ברגעי האימה האחרונים ולא היה מי שייתן חיבוק. היה ברור לכולם הקשר המיוחד שיש רק לאבא אריק ולך. מאחלים לימית, ליערית ולאמא אלינור כוחות וחיזוקים לעבור את התקופה הכל כך קשה הזו. נתגעגע אליך רות".

מנהלת בית הספר גן אור רנין חוראני: "הכרתי אותה ואת אריק כעשר שנים, הקשר שלהם היה כל כך מיוחד. אריק לא הסכים שהמוגבלות תמנע מרות לחיות את החיים במלואם. היא היתה עבורו כל העולם, השמש, הירח והכוכבים, והוא היה עבורה המקום הבטוח, האיש שהיא סומכת עליו. בכל פעם שאריק הביא אותה לבית הספר, לקח לו חצי שעה להיפרד ממנה בכיתה אחרי טיול בגינה, רבע שעה בנדנדה ועוד עשר דקות של עמידה במסדרון והצצה מהדלת כדי לוודא שהכל בסדר. רות ידעה מה היא רוצה, היא ידעה לבקש לשתות, לישון, להתכסות, ידעה לבקש לצאת לטיול, ידעה להגיד לא ולעמוד על שלה. היו לה אנשי צוות מועדפים שמהם היא ביקשה חיבוק. כשלא רצתה להשתתף, היא היתה מכסה את עצמה עם השמיכה, ידעה להעביר סרטונים ביוטיוב ולצפות בדברים שהעדיפה. אני נזכרת ביד הקטנה של רות תופסת את אצבעותיי ומתרגשת, ילדה קטנה שרק ביקשה שיאהבו אותה".

בדף הפייסבוק "שווים – קול עם אנשים עם מוגבלות" נכתב כי הלווייתה של פרץ תיערך הלילה (ראשון) בשעה 21:30 בבית העלמין בצפת.

 

מודעת האבל לזכרה של רות פרץ

מודעת האבל לזכרה של רות פרץ

 

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר