שלי פארי, אוטוריטה בתחום היין (צילום: אלבום פרטי)
שלי פארי, אוטוריטה בתחום היין (צילום: אלבום פרטי)

יוזמה של בלוגרית יין חיפאית: יריד יקבים ויצרנים מגבול לבנון

שלי פארי, בלוגרית חיפאית עם עשרות אלפי עוקבים שתחום התמחותה הוא יין, התגייסה לסייע ליצרנים וליקבים בגבול הצפון שהוכרז שטח צבאי סגור. בחמישי ובשישי היא תקיים בגרנד קניון יריד יקבים ויצרנים, שיציע למבקרים את מיטב התוצרת הישראלית של יינות, שמן זית ומשקאות אלכוהוליים

פורסם בתאריך: 20.11.23 10:40

בתקופה האחרונה התרשמנו כולנו מההתגייסות הגדולה של אזרחי ישראל לרכישת תוצרת חקלאית ישראלית בשווקים ובירידים ברחבי הארץ, וגם בחיפה. ייצור של יין, שמן זית ואלכוהול הוא מענפי החקלאות שגם הם זקוקים לעזרה, אך משום מה נכנסו אל מתחת לרדאר. יקבים, כרמים, בתי בד ומטעי זיתים בקווי העימות נסגרו לאחר שאזורים אלו הוכרזו שטח צבאי סגור, ותהליך הייצור של חלקם הפסיק לחלוטין.

מי שהתגייסה לסייע ליצרנים וליקבים להמשיך ולמכור את תוצרתם היא שלי פארי, בלוגרית חיפאית שתחום התמחותה הוא יין, אך לא רק. לפארי עשרות אלפי עוקבים ברשתות החברתיות, והיא נחשבת לאוטוריטה בתחום. מאז תחילת המלחמה שומרת פארי על קשר רציף עם יקבים הצמודים לגבול הצפון, שחלקם סגורים ולא ידוע מתי ייפתחו למבקרים, ולפי מצב הלחימה זה לא יקרה בקרוב.

"מאז שהחלה המלחמה", אומרת פארי, "בכל יום מחדש נדהמתי לגלות את רוח ההתנדבות הישראלית, את ההתגייסות לטובת חקלאי העוטף וגבול הצפון, איך קבוצות ויחידים התנדבו לקטוף את הפירות והירקות שהבשילו, ואת ירידי המכירה שמתקיימים בסופי השבוע וזוכים להצלחה מסחררת. ואז חשבתי איך אני יכולה לעזור, מן הסתם בתחום הקרוב ללבי, שלא זכה לתהודה למרות שהוא תוצרת חקלאית וגם הוא זקוק לעזרה. חשבתי על היקבים ועל הכרמים שפזורים לאורך הגבולות שלנו, גם בדרום וגם בצפון, וביררתי מי מהם זקוק לעזרה".

 

כלי רכב צבאיים בכניסה ליקב דלתון (צילום: בילי הרוני)

כלי רכב צבאיים בכניסה ליקב דלתון (צילום: בילי הרוני)

 

 

פארי יצרה חיבורים, והרעיון לקיים עבורם יריד מכירה בחיפה הבשיל לאחר שהגרנד קניון הסכים להעמיד את השטח והדוכנים למציגים ללא תשלום. בימים חמישי ושישי, 23 ו-24 בנובמבר, יתקיים יריד יקבים ויצרנים, שבו יוכלו המבקרים לרכוש ממיטב התוצרת הישראלית של יינות, שמן זית, משקאות אלכוהוליים ועוד. 

יש יקבים בעוטף?

"יש יקב גלאי שנמצא קרוב מאוד לעוטף, ועוד אחד שנקרא אצל פפו בכרם שמייצר 600 בקבוקים. יש עוד שניים באזור אשדוד ועל גבול מצרים. פניתי לכולם, אבל לצערי הם לא יצליחו להגיע בגלל התחייבויות קודמות. היקבים בגבול לבנון שמחו מאוד על הפנייה, וביריד יציגו יקב הרי גליל שסגור מהיום הראשון ללחימה כי הוא נמצא 800 מטרים מהגבול, יקב דלתון שהפך לשטח צבאי סגור וביום ראשון בערב אף היו שם אזעקות, יקב רמת הגולן, יקב אסף, יקב אביבים, יקב רמות נפתלי, יקב בן זמרה וכמה יקבי בוטיק".

יהיו גם בתי בד בוטיק ומזקקה מעולה.

"נכון, יהיה שמן זית מכרם אחינועם, שהוא שמן איכותי מאוד וזו הזדמנות נהדרת להכיר אותו. המזקקה היא יוליוס שמזקקת את האלכוהול האיכותי ביותר בעבודת יד מחומרי גלם מקומיים בלבד. הגישה שמנחה את יובל (ג'וב) הרגיל, המייסד והמזקק הראשי, לאורך כל הדרך היא לייצר רק אלכוהול שאותו הוא אוהב לשתות בעצמו. אלכוהול נקי, ללא תוספים וללא קיצורי דרך, שמופק תוך השתלבות הרמונית עם הסביבה. המזקקה נמצאת בקיבוץ חניתה, והיא הראשונה בישראל שזיקקה תזקיקי פירות מקומיים הידועים בעולם כשנאפס או או דה וי, וכמובן ממגוון של זני ענבים. הם החלוצים בזיקוק דבש וג'ין וברקיחת ביטרס – דז'סטיף מריר על בסיס צמחים. בקיצור, שווה להגיע לשני ימי היריד, כי יהיו עוד הרבה הפתעות".

יריד יקבים ויצרני בוטיק, רחבת זארה בקומה השנייה בגרנד קניון. חמישי, 23 בנובמבר, בשעות 20:00-11:00; שישי, 24 בנובמבר, בשעות 14:30-9:30.

 

יקב בן זמרה משקיף אל הרי לבנון (צילום: שלי פארי)

יקב בן זמרה משקיף אל הרי לבנון (צילום: שלי פארי)

 

ג'וב במזקקת יוליוס בקיבוץ חניתה (צילום: שלי פארי)

ג'וב במזקקת יוליוס בקיבוץ חניתה (צילום: שלי פארי)

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר