מארזי העוגיות והמכתבים (צילום: מועצת תלמידי בית הספר רעות לאמנויות)
מארזי העוגיות והמכתבים (צילום: מועצת תלמידי בית הספר רעות לאמנויות)

שת"פ מתוק של תלמידי רעות ונערי הבית ברחוב חיים

בני הנוער מהבית ברחוב חיים הצטרפו למיזם של מועצת התלמידים של חטיבת הביניים רעות לאמנויות, הכינו עוגיות שוקולד צ'יפס וכתבו מכתבים מרגשים לעידוד החיילים שבחזית. את המתכון קיבלו התלמידים מראש כדי להיערך עם המצרכים, אבל את ההנחיות להכנת העוגיות קיבלו כולם בזום

פורסם בתאריך: 4.12.23 15:30

מועצת התלמידים של חטיבת הביניים רעות לאמנויות יצאה במיזם של הכנת עוגיות לחיילי צה"ל. המיזם כלל מפגש בזום של התלמידים והוריהם להכנת עוגיות שוקולד צ'יפס, לכתיבת מכתבים ולאריזת המשלוחים בבית הספר. היוזמה נועדה לא רק לשלוח פינוקים אלא גם להעביר מסרים של הכרת תודה ועידוד לחיילים.

ההזמנה להשתתפות במיזם והמתכון נשלחו לכל התלמידים ולהוריהם מראש כדי שיוכלו להתארגן עם המצרכים הנדרשים לעוגיות. את הזום ניהלו חברי מועצת התלמידים, שהסבירו בכל שלב של המתכון מה לעשות. את העוגיות הביאו התלמידים למחרת לבית הספר, שם חיכה להם דוכן אריזה עם ניירות עטיפה, ניירות מכתבים וכלי כתיבה. 

למיזם של רעות הצטרפו 14 בני הנוער השוהים כעת בבית ברחוב חיים, בזכותה של אם הבית ורכזת המשאבים סמדר לדרמן, ששמעה על המיזם וקפצה מיד על ההזדמנות להחזיר לקהילה. הבית ברחוב חיים נותן מענה מיידי, מקיף, זמני ורגשי לבני נוער בגילאים 18-12 אשר זקוקים לקורת גג, ומספק להם הגנה, ביטחון ושקט. 

 

 

בני הנוער שמחו להצטרף למיזם וביקשו את המתכון. הם אפו את העוגיות בעזרתה של רוני, בת שירות, והפעילות הפכה לחוויה יצירתית ומעצימה עבורם. הם כתבו מכתבים צבעוניים ומחממי לב לחיילים, והכל התווסף לעוגיות ולמכתבים שהכינו תלמידי רעות. ביחד נארזו 180 מארזים שנשלחו לחיילים המוצבים בדרום ובצפון, בתקווה שהמחווה הקטנה תביא רגעים של שמחה ונחמה למשרתים הרחוקים מהבית. 

לדרמן: "בני הנוער שמתמודדים עם אתגרים משלהם הפגינו סולידריות ושמחו להצטרף ליוזמה המבורכת. תרומה זו משמשת השראה לכולנו להושיט יד מסייעת לקהילה. בתקופת מלחמה, ההשפעה על בני נוער יכולה להיות מאתגרת במיוחד, ולכן פעילות פנאי הפגתית היא מרכיב קריטי בתמיכה שניתנת להם. היא מציעה בריחה זמנית מהפחד ומאי הוודאות שהמלחמה מביאה, והיא יכולה להשפיע עמוקות על הרווחה הרגשית שלהם. פעילויות הפוגה נועדו לעזור להם לשכוח זמנית את המציאות הקשה ולחוות רגעים של שמחה, צחוק ונורמליות. פעילויות הפנאי, שניתנות בהתנדבות או כתרומה, גורמות לבני נוער להרגיש בטוחים יותר ומבודדים פחות, ויכולות לעזור להם להתמודד עם מצוקה ולשמח ולעודד אותם. מעורבות של הקהילה היא הכוח המניע מאחורי פעילויות אלה, ולתמיכה מתמשכת בבית ברחוב חיים יש משמעות גדולה".

הבית ברחוב חיים נמצא ברחוב שושנת הכרמל 16 במרכז הכרמל, והוא פתוח 24 שעות ביממה. הבית מנוהל על ידי עמותת אותות ופועל בשיתוף ובפיקוח של משרד הרווחה. המעוניינים לתרום או להתנדב לבית ברחוב חיים מוזמנים להתקשר לטלפון מס' 04-6905582.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר