סמל אחיה דסקל ז"ל (צילום: באדיבות המשפחה)
סמל אחיה דסקל ז"ל (צילום: באדיבות המשפחה)

שרשרת אנושית: קריאה לחלוק כבוד אחרון לסמל דסקל ז"ל

הלווייתו של סמל אחיה דסקל, שנפל בקרבות בעזה, תתקיים היום בשעה 14:30 בבית העלמין הצבאי. יו"ר ועד שכונת נוה שאנן ורמות רמז יעקב שטרית קורא לתושבים להגיע בשעה 13:00 עם דגלי ישראל לבית המשפחה ברחוב דולצ'ין 5 כדי לחלוק כבוד אחרון לבנם

פורסם בתאריך: 14.12.23 08:27

סמל אחיה דסקל ז"ל, שנהרג בקרבות בעזה, יובא היום (חמישי) למנוחות בשעה 14:30 בבית הקברות הצבאי בחיפה. יו"ר ועד שכונת נוה שאנן ורמות רמז יעקב שטרית קורא לתושבי השכונה להגיע לבית המשפחה ברחוב דולצ'ין 5 בשעה 13:00 עם דגלי ישראל כדי לחלוק כבוד אחרון לדסקל וליצור שרשרת אנושית לאורך התוואי שבו יעבור מסע ההלוויה שיחל בשעה 13:45.

דסקל ז"ל, לוחם בגדוד 51 של חטיבת גולני, נפל ביום שלישי בקרב בצפון רצועת עזה. האירוע קרה אחר הצהריים כאשר צק"ח (צוות קרב חטיבתי) של גולני יצא לסרוק מבנים בשטח צפוף בשוג'עייה. מאחד הבתים נפתחה אש על הלוחמים והופעל מטען. הכוח השיב בירי, ובמהלך תפיסת עמדות חדשות התפצל הכוח לשניים ונוצר נתק בצוות. חלק מהלוחמים נכנסו למבנה ממולכד שבו הופעל מטען שגרם להרוגים, ובהמשך הופעל מטען נוסף על כוח אחר שהגיע לחלץ את הנפגעים. בקרב זה נהרג גם מג"ד 13 בחטיבה סא"ל תומר גרינברג.

דסקל ז"ל התחנך בנערותו בישיבת בני עקיבא יבנה בשכונת רמת אלון והיה תלמיד שיעור ג' בישיבת ההסדר בקרית שמונה. הוא הותיר אחריו זוג הורים ושמונה אחים, והוא התלמיד השני של ישיבת ההסדר קרית שמונה שנפל בקרב בצפון עזה לאחר שלפני חודש נפל סמ"ר איתן דישון ז"ל. דסקל הוא גם הלוחם השני משכונת נוה שאנן שנפל במלחמה, אחרי סרן בני וייס ז"ל שנהרג בתחילת חודש נובמבר.

 

 

שלומית דסקל, אמו של אחיה, סיפרה על בנה: "אחיה אף פעם לא היה דברן גדול, הוא היה עדין נפש, מופנם, אבל עם לב ענק וטוב. כל מי שביקש ממנו משהו – הוא תמיד עשה בשמחה, וכולם אהבו אותו מאוד. הוא היה איש ספר, קרא המון ספרי פילוסופיה ועומק, והקדיש זמן ללמוד תורה. אני אמא דאגנית ולחוצה, וביקשתי מבעלי שלא יספרו לי איפה הוא. לא סיפרו לי שהוא בתוך עזה, אבל הבנתי שהוא במקום שהוא לא יכול לדבר כי שלחתי לו הודעות ונשאר וי אחד. בעלי היה איתו בקשר, היה ביניהם קשר חם והדוק, והם היו מדברים כל יום. דאגתי לו מאוד, אבל הוא רצה תמיד להיות בעשייה".

לדבריה, "אחיה היה אידיאליסט בכל רמ"ח אבריו, כתב לעצמו משפטים של הרמב"ם ודיבר על הרצון לעשות את המקסימום. הוא תמיד היה ממוקד מטרה ורצה ללכת לגולני כדי להגיע לסיירת אגוז. אני מרוסקת, אי אפשר להתמודד עם הידיעה, וזה עדיין לא נתפש שאני מדברת על אחיה בלשון עבר. אני מסתובבת בבית ונזכרת איפה הוא ישב ומה הוא אהב לאכול. אני מתנחמת בכך שהוא שמח להיכנס לעזה, הוא ראה בכך אידיאל ותרומה למדינת ישראל".

ממשטרת מחוז חוף נמסר כי שוטרי תחנת חיפה סיימו את היערכותם לביצוע חסימות והכוונת התנועה לקראת ההלוויה. במהלך מסע ההלוויה ייתכנו עומסי תנועה לפרקי זמן קצרים ברחובות אריה דולצ'ין, יעקב חזן, גדליהו, שלום עליכם, טרומפלדור, שמחה גולן דרך מנהרות הכרמל, מגורשי ספרד, המלך שלמה ועד בית העלמין.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר