הפגנה נגד מדינת ישראל במושבה הגרמנית (צילום: דוברות המשטרה)
הפגנה נגד מדינת ישראל במושבה הגרמנית (צילום: דוברות המשטרה)

"סירוב המשטרה מצטרף לדיכוי שיטתי של הפגנות"

באמצעות האגודה לזכויות האזרח הוגשה לבג"ץ עתירה נגד מפקד מחוז חוף במשטרה ניצב דני לוי שאסר על קיום ההפגנה שמתכננות מפלגת חד"ש וארגוני שמאל בחיפה: "התנהלותו מלמדת כי הוא מחזיק בעמדה עקרונית נגד עצם האפשרות לקיים הפגנה ערבית-יהודית שעניינה הוא הפסקת הלחימה"

פורסם בתאריך: 18.1.24 07:50

ארבעה עותרים עתרו אתמול (רביעי) לבג"ץ באמצעות האגודה לזכויות האזרח נגד מפקד מחוז חוף במשטרה ניצב דני לוי בבקשה למתן צו על תנאי ובבקשה לדיון דחוף בשל האיסור שהטיל על קיום ההפגנה של מפלגת חד"ש וארגוני שמאל בחיפה. כפי שפורסם ב"כלבו – חיפה והקריות", מארגני ההפגנה הגישו שלוש בקשות לקיום ההפגנה ושלושתן נדחו.

בעתירה, שהוגשה על ידי עוה"ד טל חסין ואן סוצ'יו, נכתב: "עתירה זו מופנית נגד סירובו של המשיב (ניצב לוי; ב"כ) לאפשר לעותרים לקיים אירוע מחאה הכולל עצרת וצעדה בחיפה במוצאי שבת, 20 בינואר. העותרים מנסים זה מספר שבועות לארגן בתיאום עם המשטרה הפגנה מטעם מפלגת חד"ש ו'שותפות השלום' – קואליציה של עשרות ארגונים, שעניינה הוא עצירת המלחמה, עסקת השבת חטופים וקידום תהליך מדיני. מדובר בהפגנה ערבית-יהודית בהשתתפות ארגוני נשים, ארגוני שלום, ארגונים חברתיים, ארגוני מקצועות טיפוליים, מפלגות ערביות ועוד".

עוד נכתב כי "הבקשה היא הבקשה השלישית שמגישים העותרים למשטרה בניסיון לממש את זכותם החוקתית לחופש הביטוי והמחאה. ואולם, שוב ושוב מסכל המשיב את ניסיונותיהם, ומסרב אפילו לקיים משא ומתן למציאת חלופה שתאפשר את קיום ההפגנה. לאחר שהמשיב סירב לשתי בקשות הרישיון הראשונות שהגישו העותרים בשבועיים האחרונים, ניסו העותרים את מזלם בשלישית. קשובים לטענות המשטרה, הציעו העותרים חלופה שמהווה פשרה משמעותית מבחינתם הן במספר המשתתפים והן במיקום הצעדה והאירוע – העותרים מבקשים לקיים הפגנה של 1,500-1,000 איש, שתחילתה בהתאספות בכיכר אמיל חביבי בוואדי ניסנאס ומשם קיום תהלוכה בשדרות המגינים עד לכיכר פריז בעיר התחתית, שבה תתקיים עצרת הכוללת נאומים. מדובר במסלול קצר יחסית (כחצי ק"מ, כ-15 דקות דקות הליכה אטית) באזור צדדי".

 

 

העותרים מציינים כי "למרות התפשרותם ונכונותם לקיים הידברות עם המשטרה ולבחון מסלולים חלופיים שיאפשרו את קיום המחאה, תוך שמירה על האיזון שבין הבטחת שלום המפגינים לבין הבטחת הנראות והאפקטיביות שלה, דחה המשיב את הבקשה, וזאת מבלי שנעשה כל ניסיון להידברות ולמשא ומתן על חלופות נוספות. כך קרה גם בשתי הבקשות הקודמות שהגישו העותרים ונדחו ללא כל הידברות. התנהלות המשיב מלמדת כי הוא מחזיק בעמדה עקרונית נגד עצם האפשרות לקיים הפגנה ערבית-יהודית שעניינה הוא הפסקת הלחימה".

עוד הודגש בעתירה כי "סירוב המשטרה בענייננו מצטרף לדיכוי שיטתי של הפגנות, ואף משמרות מחאה קטנות, שעניינן הוא ביקורת על המשך הלחימה ועל תוצאותיה ודרישה לקיום תהליך מדיני. הזכות החוקתית לביטוי ומחאה אינה נחלתם של מי שמחזיקים בהשקפת עולם מסוימת, של צד אחד במפה הפוליטית או של לאום מסוים".

היום (חמישי) בשעה 11:00 צפוי להתקיים דיון בעתירה.

 

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר