נתנאל סייגלר במילואים
נתנאל סייגלר במילואים

סגן יו"ר הכנסת לטכניון: החזירו סטודנט שפעל נגד תומכי טרור

בעקבות זימונו לשימוע של הסטודנט נתנאל סייגלר כתב סגן יו"ר הכנסת נסים ואטורי לנשיא הטכניון : "לא ייתכן שסטודנט שנלחם נגד תומכי טרור ייענש ומי שתומך בטרור ימשיך בלימודים. לא נשב בחיבוק ידיים ונפעל כדי למנוע מכם לפגוע במי שהגן על המדינה". הטכניון: "על כל הסטודנטים לכבד את הכללים"

פורסם בתאריך: 5.3.24 09:45

סגן יו"ר הכנסת נסים ואטורי מאיים לפעול נגד הטכניון אם המוסד לא יבטל זימון לוועדת משמעת של הסטודנט נתנאל סייגלר מהפקולטה להנדסה אזרחית ויחזיר אותו ללימודים. סייגלר, שפועל נגד תומכי טרור בטכניון, זומן לשימוע לאחר שארגן הפגנה נגד הנהלת הטכניון ביום פתיחת שנת הלימודים.

במכתב ששלח לנשיא הטכניון אורי סיון כתב ואטורי: "ללשכתי הגיעה פניית ציבור מארגון זכויות האדם בצלמו ומסטודנט שפעל נגד תומכי טרור ונענש. מדובר בסטודנט בשם נתנאל סייגלר שלומד אצלכם הנדסה אזרחית. בתחילת המלחמה הקשה הוא נחשף לכך שמספר סטודנטים אשר חולקים איתו את ספסל הלימודים תומכים בחמאס ושמחים בטבח הנורא שאירע ב-7 באוקטובר. כך למשל, ב-8 באוקטובר העלתה סטודנטית תמונה שבה היא מבשלת שקשוקה, כתבה 'שקשוקת הניצחון של פלסטין' וצירפה אימוג'י של דגל פלסטין. בעקבות כך הוא עשה את מה שמוטל עליו ופנה לטכניון בבקשה להדיח את אותם תומכי טרור".

ואטורי ציין כי ביחד עם סייגלר "התאגדו 800 סטודנטים לקבוצות ווטסטאפ במחאה נגד תומכי הטרור שהמשיכו ללמוד בטכניון. תוך כדי כך הוא גויס לשירות מילואים בתפקיד קמב"ץ בגולני על גבול הצפון. בזמן שהוא הגן על הגבול הוא גם דאג להגן על הבית וארגן ביום פתיחת שנת הלימודים הפגנה ביחד עם עוד 150 סטודנטים, ובגיבוי מלא של אגודת הסטודנטים בטכניון, במחאה נגד המשך הלימודים של אותם תומכי טרור בקמפוס. להפתעתו, בזמן שירות המילואים הפעיל הוא קיבל למייל שלו הודעה על זימון לדין על כך שפגע בטכניון. בכוונת הטכניון להענישו בקנס של אלפי שקלים, בנזיפה ואף בהרחקה".

 

 

ואטורי כתב כי סייגלר פנה אליו בבקשת עזרה "וציין כי בעוד שאותם תומכי טרור ממשיכים בלימודים כרגיל, הוא עומד לדין ומאוים בקנס של אלפי שקלים ובהרחקה. לא ייתכן שדווקא סטודנט שנלחם נגד תומכי טרור ייענש ומי שתומך בטרור ימשיך בלימודים כרגיל. אני קורא לכם מיידית לבטל את הזימון לדיון, להחזירו לספסל הלימודים ולהרחיק לצמיתות את כל תומכי הטרור. ככל שדבר זה לא יקרה, אנחנו לא נשב בחיבוק ידיים ונפעל לכנס בדחיפות את ועדת החינוך של הכנסת ואת המועצה להשכלה גבוהה (המל"ג) כדי למנוע מכם לפגוע במי שהגן על המדינה. לצערי, גם אחרי שסיפורו של סייגלר התפרסם בתקשורת, המשכתם לרדוף אותו. אודה לתשובתך בהקדם האפשרי כדי שאוכל לכלכל את צעדי".

העתקים של המכתב שלח ואטורי בין השאר לשר החינוך ויו"ר המל"ג יואב קיש, למ"מ מנכ"ל המל"ג ד"ר ורדה בן שאול וליו"ר ועדת החינוך של הכנסת ח"כ יוסי טייב.

מנכ"ל בצלמו שי גליק: "במקום שהטכניון ירדוף אחר תומכי טרור שמורידים שלטים של החטופים ומחזיקים את הספר 'מיין קאמפף' במעונות, הוא רודף אחר לוחמי מילואים שמגנים על הגבול ועל הבית. אנחנו דורשים מהטכניון לחזור בו לאלתר מכתב האישום. לסייגחר מגיע פרס, לא עונש. אנחנו נהיה לצדו עד שהוא ינצח".

מהטכניון נמסר בתגובה: "מאז תחילת המלחמה מוביל הטכניון בין המוסדות האקדמיים בארץ בתמיכתו באלפי הסטודנטים משרתי המילואים ומעניק להם מעטפת תמיכה מקיפה הכוללת התאמות אקדמיות, סיוע כלכלי ומתן מענה רגשי. במקרים הבודדים שבהם פרסמו סטודנטים ביטויי אהדה בחמאס ובאירועי 7 באוקטובר ננקטה יד קשה, הוגשו תלונות לבית הדין המשמעתי והסטודנטים הורחקו מהלימודים ומהקמפוס. במקרה המדובר פעל הסטודנט ביודעין ובמכוון בניגוד לנהלי הטכניון. הוא פנה למחלקת הביטחון בבקשה לקיום אירוע פומבי במקביל לאירוע אחר שהתקיים באותה העת בקמפוס לכבוד פתיחת שנת הלימודים, ונענה בשלילה. הסטודנט התעלם מהאיסור ובחר בכל זאת לקיים את ההפגנה שבה השתתפו כ-30 סטודנטים. מדובר בעבירת משמעת, ולכן הוגשה תלונה נגדו לבית הדין המשמעתי אשר מתבררת בימים אלה. לנושא הפגנה אין קשר לאיסור קיומה, ולראיה – פעילות פומבית בנושא זהה אושרה והתקיימה שבועיים לאחר מכן. בתקופה רגישה זו ועל מנת להבטיח שגרת לימודים בקמפוס על כל הסטודנטים לכבד את הכללים ולשמור על הנהלים".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. איש

    ממשיכים להיות לוח מודעות של גליק… לעובדות אין קשר לכתבה

  2. גדי, מילואימניק שבז לטכניון הנאz^ט

    איך בטכניון ידיחו עם ההנהלה בעצמה תומכת טרור בחלקה.
    טכניון ואוניברסיטת חיפה הפכו לתאי תמיכה בטרור.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר