חברי האופוזיציה רואי דוד, הילה רובין-שלם וניר יעקובי עם עו"ד שמעון שמואלי
חברי האופוזיציה רואי דוד, הילה רובין-שלם וניר יעקובי עם עו"ד שמעון שמואלי

ועדת הבחירות הורתה לעיריית קרית אתא להסיר פרסומים עם שמו, תוארו ותמונתו של ראש העיר

מ"מ יו"ר ועדת הבחירות האזורית, השופטת תמר נאות-פרי, קבעה כי יש בפרסומים תעמולה פוליטית אישית, והורתה על הסרתם בתוך שבעה ימים מכל אמצעי הפרסום. בכך קיבלה השופטת את העתירה שהגישה האופוזיציה בטענה, כי פרץ משתמש במשאבים ציבוריים לצורך האדרת שמו

פורסם בתאריך: 17.3.22 19:45

שופטת בית המשפט המחוזי בחיפה ומ"מ יו"ר ועדת הבחירות האזורית, תמר נאות-פרי, פסקה אתמול (רביעי) בהחלטה מנומקת, המשתרעת על פני 11 עמודים, כי עיריית קרית אתא וראש העירייה, יעקב פרץ, משתמשים במשאבי העירייה לצורכי תעמולה פוליטית אישית, והורתה על הסרת פרסומים אסורים. בכך קיבלה השופטת נאות-פרי את העתירה שהגישה סיעת האופוזיציה בקרית אתא, "הילה שלם והתושבים".

"יש להסיר את הפרסומים מכל אמצעי הפרסום של העירייה, ולרבות הדף של העירייה באינטרנט וקבוצות הוואטסאפ שלה תוך שבעה ימים לכל היותר", פסקה השופטת תוך שהיא מפרטת את הפרסומים שיש להסירם: 30 בנובמבר 2021; 1 בדצמבר 2021; 2 בדצמבר 2021; 20 בדצמבר 2021; 31 בדצמבר 2021 ו-2 בינואר 2022.

עוד פסקה השופטת: "יש להימנע מכל פרסום דומה בעתיד, ובמיוחד פרסום הכולל את שמו ותמונתו של המשיב (ראש העירייה יעקב פרץ – מ"ג), או את דבריו ומסריו, או את האמור בדף הפרטי שלו, כל עוד אין בכך צורך חדשותי ברור וחד משמעי וכל עוד אין המדובר באירוע חירום חריג. האמור מתייחס לכל הפרסומים של העירייה, לרבות בפלטפורמות השונות ובאמצעי המדיה  המגוונים העומדים לרשותה".

שילוט עירוני בקרית אתא. מצאו את ההבדלים

שילוט עירוני בקרית אתא. מצאו את ההבדלים

בעתירה שהגישה סיעת "הילה שלם והתושבים", באמצעות עו"ד שמעון שמואלי, נגד העירייה וראש העירייה פרץ, נטען, כי ראש העירייה פרץ מנצל את מעמדו ואת הקופה הציבורית, עליה הוא מופקד, ומשתמש במשאבי העירייה (דף הפייסבוק העירוני, תפוצת הוואטסאפ של העירייה, שלטי חוצות ושלטי רחוב) לצורך הפצת מסרים ופרסומים אישיים לצורך קידום אישי שלו.

כך, למשל, נטען, כי העירייה הציבה שלטים ברחבי העיר המודיעים על עבודות שדרוג ופיתוח, כאשר השלטים נושאים את שמו ותוארו של העירייה בתחתיתם, וכי "יש בכך כדי ליצור זהות בין פעולות העירייה לבין המשיב וכדי לקדם את המשיב. כך לדוגמה, הוצב שלט המבשר על בניית חטיבה צעירה ג' בבית הספר גבעת אלונים בעיר, וניתן לראות כי בתחתית השלט נכתב 'יעקב פרץ ראש העיר', ובדומה הוצב שלט ברחוב לילינבלום, המודיע כי המשיבה (עיריית קרית אתא – מ"ג) מבצעת עבודות שדרוג וקווי ביוב ובתחתית השלט חתום המשיב בשמו ובתוארו".

יצוין, כי בעקבות הגשת העתירה, הוסתר שמו של פרץ בשלטים ברחבי העיר באמצעות מדבקה ובמקום שמו נכתב רק "עיריית קרית אתא".

אחד הפרסומים שעיריית קרית אתא נדרשת להסיר

אחד הפרסומים שעיריית קרית אתא נדרשת להסיר

בתשובה שהגישו לעתירה, טענו העירייה ופרץ, כי יש לדחותה, מאחר שהיא מבקשת למתוח את הגדרת המונח "תעמולת בחירות" לקיצוניות בלתי מתקבלת על הדעת, שכן אם תתקבל, תגרום, הלכה למעשה, להשתקתם ו"העלמתם" של ראשי העיר מעין הציבור בכל תקופת כהונתם, "ולכך אין להסכים", נכתב בתשובה.

עוד טענו העירייה ופרץ בתשובתם לבית המשפט, כי הבאת פעולות ודברי ראש עיר מכהן לידיעת הציבור – באמצעות פלטפורמות כגון עמוד הפייסבוק של העירייה או תפוצות וואטסאפ עירוניות, אשר אינן דורשות כמעט השקעת משאבים ציבוריים, כשנתיים לפני הבחירות, במינונים סבירים ובניסוחים הולמים – מתיישבת יותר עם סיווג של "מסירת מידע" מאשר עם סיווג של "תעמולת בחירות".

 

 

באשר לשילוט, טענו העירייה ופרץ, כי כל השלטים ברחבי העיר מתחילים במילים "עיריית קרית אתא מבצעת", ועצם אזכור שמו של פרץ, אין בו כדי לייחס לו הישגים של העירייה ואין בו פסול, שכן אין מדובר בתקופת הבחירות. "עם זאת, ועל מנת למנוע לזות שפתיים, הנחה המשיב (ראש העירייה פרץ – מ"ג) את גורמי המשיבה (העירייה – מ"ג) להקפיד על כך ששלטים יפורסמו רק על עבודות שנעשות בפועל… וכי השלטים ייחתמו בכיתוב 'עיריית קרית אתא' או 'ראש העיר וחברי מועצת העיר'".

השופטת דחתה את טענות העירייה ופרץ, ופסקה, כי על העירייה להימנע מכל פרסום דומה בעתיד, ובמיוחד פרסום הכולל את שמו ותמונתו של ראש העירייה או את דבריו ומסריו או את האמור בדף הפרטי שלו, כל עוד אין בכך צורך חדשותי ברור וחד משמעי וכל עוד אין מדובר באירוע חירום חריג. עוד פסקה השופטת, כי יש להקפיד על קיום ההנחיה, לפיה אין לציין את שמו ותוארו של ראש העירייה על גבי השילוט העירוני.

השופטת נאות-פרי חייבה את פרץ בתשלום 3000 שקלים הוצאות משפט של סיעת "הילה שלם והתושבים" ואת העירייה חייבה בתשלום הוצאות בסך 7000 שקלים.

מעיריית קרית אתא לא התקבלה תגובה.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר