הפגנה למען בעלי החיים ליד החי פארק בקרית מוצקין
הפגנה למען בעלי החיים ליד החי פארק בקרית מוצקין

"המקום הזה שחור ואותו צריך לסגור" (וידיאו)

פוסט שהעלה לפייסבוק יו"ר האופוזיציה בקרית מוצקין ציקי אבישר על מצב של הפילות בחי פארק העירוני עורר סערה ברשת, ששיאה היה בהפגנה מול גן החיות ביום חמישי האחרון. עלית קרפ הייתה שם וחזרה עם כמה תובנות

פורסם בתאריך: 30.7.22 02:29

מה קורה בחי פארק בקרית מוצקין? כבר לפני כמה שנים טובות סיפר לי חבר וטרינר שאין לאורנג אוטנג שחי בחי פארק שום פינה של פרטיות, והדבר הזה קשה במיוחד לבעל חיים מפותח כל כך כמותו. בזמנו כתב אותו וטרינר מכתב מפציר להנהלת החי פארק, שבו הסביר שלקופי אדם יש צרכים פסיכולוגיים ממש כמו לבני אדם.

האם קרה משהו בעקבות המכתב? אינני יודעת. לסיפור הזה הצטרף סיפורה של חברה שביקרה במקום רק לפני כמה חודשים עם נכדיה ושבה משם מזועזעת: בעלי החיים חיים שם בתנאים קשים של צפיפות, כך סיפרה, של שמש קופחת, לכלוך והזנחה.

הפגנה למען בעלי החיים ליד החי פארק בקרית מוצקין

הפגנה למען בעלי החיים ליד החי פארק בקרית מוצקין

סיפורים לחוד ומעשים לחוד, עד שלפני כמה ימים התלקחה הרשת: באו מים עד נפש ומתארגנת הפגנה לסגירת החי פארק בקרית מוצקין. מתברר, שלא רק שבעלי החיים מוחזקים שם בתנאים קשים, ממש לצידו של החי פארק פועל אמפיתיאטרון שמארח מופעים רועשים שטורדים מאוד את מנוחת הדיירים.

הפגנה למען בעלי החיים ליד החי פארק בקרית מוצקין (צילום: עלית קרפ)

הפגנה למען בעלי החיים ליד החי פארק בקרית מוצקין (צילום: עלית קרפ)

הרשת רגשה: רבים הבטיחו את נוכחותם והביעו את סלידתם מהאופן שבו מחזיקים את בעלי החיים במקום, וההפגנה יצאה לדרך שלשום (חמישי). כמה ממשתתפי ההפגנה אחזו בידיהם שלטים והאזינו לקריאותיה של דניאלה אלפרט, סטודנטית בת 22 ממכללת תל חי, שאחזה במגפון ושלהבה את הקהל בקריאות חרוזות למחצה כמו "המקום הזה שחור ואותו צריך לסגור", וגם: "ילד שאוהב חיות לא הולך לגן חיות" ועוד ועוד. הקהל החרה החזיק אחריה והמשתתפים הציגו פוסטרים שעל חלקם תמונות מזעזעות של בעלי חיים במצבים רפואיים קשים, גוססים ואפילו מתים.

גן החיות כבר סגר את שעריו בשעה זו של ערב, ואימהות חרדיות עם ילדים רבים עשו דרכן החוצה בעת שאימהות אחרות ומשפחות נכנסו כדי להשתתף במופע של משפחת ספיר שעמד להיערך באמפיתיאטרון. שירן טולדנו, בעלת עסק להסרת שיער מקרית אתא הגיעה למקום עם בעלה ועם שלושת ילדיה והסבירה, שהיא מאוד מזדהה עם המאבק, אבל מה לעשות, יש לה כבר כרטיסים למופע.

בכלל, נראה שהורים באמצע החופש הגדול אינם האוכלוסייה לקידום מאבקים שמתרחשים מחוץ לסלון הביתי ואינם עוסקים בקיצור החופש הגדול. יש מספיק על ראשם, והדרך עוד ארוכה ומתפתלת עד לסיום החופש. גם אימהות אחרות שפגשתי שם הביעו את צערן על מר גורלן של החיות, אבל כרטיסים זה כרטיסים, ואף אחד לא חשב לוותר על התענוג של משפחת ספיר והמופע שלה.

 

 

בחוץ המשיכה ההפגנה וגם עלתה בכמה טונים: "כל גני החיות הם זבל, וכל אוכלי הבשר שנמצאים כאן הם צבועים!", צעק אחד המשתתפים.

מטעם הקואליציה העירונית לא נשלח שום נציג. או שאולי גם לו יש ילדים בחופש הגדול? מי שדווקא כן נכח במקום הוא צבי (ציקי) אבישר יו"ר האופוזיציה במועצת העיר, ואיתו חברו לסיעת רוח חדשה במוצקין, איתי צורף.

"אין פה תנאים מתאימים לבעלי חיים כאלה". ציקי אבישר ואיתי צורף (צילום: עלית קרפ)

"אין פה תנאים מתאימים לבעלי חיים כאלה". ציקי אבישר ואיתי צורף (צילום: עלית קרפ)

הפוסט שהעלה לפני כמה ימים אבישר על מצבן של הפילות בחי פארק הוא שהצית את המאבק, שכבר רחש מתחת לפני השטח בעקבות ידיעות שחזרו על עצמן על מצבן העגום של החיות. על פי הפוסט (שתמונה קורעת לב צורפה אליו) אין לפילות די צל לחסות בו בימים הלוהטים הללו, ואין להן מספיק מים, בגלל משאבה שהתקלקלה. בינתיים תוקנה המשאבה, אבל אבישר אומר, שגם אם אינו מזדהה עם כל מה שנאמר על ידי משתתפי ההפגנה, החי פארק אינו מקום לחיות גדולות ולטורפים ויש לעשות הכל כדי להעביר את בעלי החיים הללו למקום שבהם יוכלו לזכות בחיים טובים יותר. "אין פה תנאים מתאימים לבעלי חיים כאלה, גם אם יש דברים טובים בחי פארק, ואינני סבור שיש לסגור אותו, כפי שטוענים כאן חלק מהמשתתפים".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. פעילי השלטים

    בולשיט של אופוזיציה כושלת ומכשילה והרבה אנשים משועממים פעילי-סו-קולד

  2. שרית

    ממש התעללות ,וגם הרעש ממוסיקה ,בושה וחזירות , פה בישראל מיתעללים בכל מה שזז ,רק כסף יודעים ,משמים שיכו אותם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר