ד"ר ארז קיטה (צילום: מוקי שורץ)
ד"ר ארז קיטה (צילום: מוקי שורץ)

בקרוב: המהירות המקסימלית בקריות תהיה 30 קמ"ש

במסגרת פיילוט לאומי של הרלב"ד ברשויות המקומיות של אשכול המפרץ, ובהן קרית אתא, קרית ביאליק, קרית ים, קרית מוצקין וטירת כרמל, יוגדרו אזורים שבהם המהירות המקסימלית לא תעלה על 30 קמ"ש, יושם דגש על בטיחות בחצייה ותוגבר הבטיחות בסביבת בתי ספר

פורסם בתאריך: 15.11.22 14:58

יישובי מפרץ חיפה נבחרו אתמול (שני) להשתתף בפיילוט לאומי של הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים (הרלב"ד) במסגרת התוכנית הרב שנתית להפחתת היפגעות בתאונות דרכים. אשכול המפרץ מאגד בתוכו 17 רשויות מקומיות, ובהן קרית אתא, קרית ביאליק, קרית ים, קרית מוצקין וטירת כרמל.

במסגרת הפיילוט יוגדרו אזורים בתחומן של הרשויות, שבהם המהירות המקסימלית לא תעלה על 30 קמ"ש, יושם דגש על בטיחות בחצייה ותוגבר הבטיחות בסביבת בתי ספר. האכיפה תתוגבר על ידי תוספת של עשר ניידות תנועה לאשכול. מיזם "שומרי הדרך" למעורבות אזרחית באכיפה יתוגבר גם הוא יתוגבר, ויתקיימו גיוס, הכשרה והפעלה של מתנדבים.

עוד בתוכנית: טיפול במעורבות רכב כבד בתאונות דרכים באמצעות שיפור רמת הבטיחות בחברות הפועלות באשכול; שיפור מערך קציני בטיחות; פיקוח וביצוע של הכשרות; ושמירה על כשירותם של נהגים. כמו כן יבוצעו תוכניות חינוך לכל שכבות הגיל בדגש על פעילות הדרכתית לנהגים צעירים, כאשר במסגרת זו תקודם תוכנית לליווי לנהגים צעירים ולהנגשת מידע להורים, ויוכשרו רוכבי דו גלגלי באשכול. כמו כן יתקיימו מסעות הסברה ממוקדים במסגרת קמפיין "אשכול בטוח", שבו ישותפו התושבים בפעולות הבטיחות המתבצעות באשכול.

יעדיה של התוכנית הלאומית כפי שאושרו בממשלה הם הפחתת שיעור הנפגעים בתאונות דרכים ב-50 אחוז תוך חמש שנים והצבתה של ישראל בין חמש המדינות המובילות בעולם בבטיחות בדרכים. במסגרת הפיילוט יושקעו באשכול יישובי המפרץ 80 מיליון שקל בשיפור תשתיות, בהגברת אכיפה, בהכשרת נהגים ובחינוך והסברה.

 

 

מנכ"ל הרלב"ד ד"ר ארז קיטה: "הוצאנו לדרך את הפיילוט לתוכנית הלאומית של הרלב"ד. אשכול רשויות המפרץ נבחר בהליך קול קורא משום שהוא בעל פוטנציאל גדול להפחתת מספר תאונות הדרכים החמורות. בתקופה הקרובה נשקיע 80 מיליון שקל בשיפור התשתיות, בהגברת האכיפה, בחינוך, בהסברה ובמחקר, שמהם ייהנו 450,000 תושבי האשכול, ובאמצעותם אנחנו מאמינים שניתן לחולל שינוי משמעותי בכבישים. עם כינון הממשלה החדשה נפעל במלוא המרץ על מנת לאשר ולתקצב את תוכנית החומש הארצית המלאה ולתת מענה לכל האשכולות בישראל".

יו"ר אשכול רשויות המפרץ וראש עיריית קרית ים דוד אבן צור: "זהו הקול קורא היסטורי שהגיע לאחר יותר מעשור ללא תוכנית מדינית סדורה לתחום הבטיחות בדרכים. מדובר בצו השעה ובהצלת חיי אדם, וחשיבותו היא ראשונה במעלה. ההכרה באשכול רשויות המפרץ כגוף המתאים ביותר להוציא אל הפועל את התוכנית מעידה הן על הצורך הגדול של אזורנו בשיפור תשתיות הדרכים והן ביכולתו של האשכול להוות גורם מניע ומתכלל לתהליכים אסטרטגיים משמעותיים. ההכרה באשכול כרשות תחבורה היא הצעד המתבקש הבא, אשר יוביל לשיפור איכות חייהם של קרוב לחצי מיליון התושבים המתגוררים בתחומי האשכול".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. עוד מכרז סתמי בשביל להוציא כספי ציבור

    תעשו 5 קמש למה לא, גם ככה ליד בתי ספר יש מלא באמפרים

  2. קרמר

    ועדיין לא יאכפו אי איתות
    או אי שמירה על הימין וההצמדות לנתיב השמאלי.

    חלם זה כאן – זו הסיבה שאים טעם בשומרי הדרך… הם מטפלים רק במה שהמשטרה מגדירה כמסוכן, לא בגורמי התאונות ) ע"ע סטייה מהנתיב(

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר