חיים צורי (צילום: ראובן קפוצ'ינסקי)
חיים צורי (צילום: ראובן קפוצ'ינסקי)

אחרי השעיית צורי: מי באמת מנהל את עיריית קרית מוצקין?

את ישיבת מועצת העיר ביום רביעי ניהל חיים צורי, ולפחות בשני מקרים בשבועיים האחרונים, לאחר ההשעיה מתפקידו כראש עיריית קרית מוצקין, הוא תועד נפגש עם תושבים בלשכתו. העירייה בתגובה: "צורי כחבר מועצה רשאי להמשיך בפעילות ציבורית הכוללת מפגשים עם התושבים"

פורסם בתאריך: 8.7.23 19:16

בית המשפט העליון דחה ביום ראשון האחרון את בקשתו של חיים צורי להקפיא את השעייתו מראשות עיריית קרית מוצקין עד למתן החלטה בעתירה שהגיש לבג"ץ על ההחלטה להשעותו, אך לדברי גורמים בעיר ובעירייה, צורי ממשיך לתפקד כראש העירייה לכל דבר ועניין, ואף מגיע לעבודה בלשכתו. במקביל, סגנו וממלא מקומו עדי שטרנברג מונה לראש העירייה בפועל.

ישיבת מועצת העיר שהתקיימה ביום רביעי נפתחה בדבריו של צורי שאמר כי על פי חוק הוא מנוע מלנהל את הישיבה. לדברי חברים באופוזיציה, מה שהתרחש משלב זה ואילך היה פארסה אחת גדולה. צורי הודיע שהוא מעביר את ניהול הישיבה לשטרנברג, אך האחרון סירב. לפיכך התבקש לעשות זאת הסגן השני מנשה צורף, אבל גם הוא סירב. גם הסגן השלישי אבי רוטמן, באופן לא מפתיע, סירב. לאחר מכן העלה אחד הסגנים הצעה לסדר, ולפיה צורי ינהל את הישיבה כחבר מועצה מן המניין ולא כראש עיר, וההצעה, כצפוי, עברה ברוב קולות.

איתי צורף, מסיעת האופוזיציה רוח חדשה במוצקין של צבי (ציקי) אבישר, ביקש את חוות דעתה של היועצת המשפטית של העירייה באשר לתקינות המהלך, ותשובתה היתה כי צורי רשאי לנהל את הישיבה כחבר מועצה. נודע כי בכוונת האופוזיציה להעביר את המידע על השתלשלות העניינים במועצה לפרקליטות וליועצת המשפטית לממשלה.

 

 

גם בעמוד הפייסבוק האישי של צורי יש כדי להעיד כי העניינים אצלו מתנהלים כרגיל. מאז שהתקבלה ההחלטה על השעייתו הוא מקפיד להפגין נוכחות באירועים קהילתיים רבים, ובשני מקרים אף תועד בלשכתו. כך, בשבוע שחלף הוא העלה פוסט על הענקת תעודת הוקרה והערכה לשרי כלפון לרגל סיום תפקידה כרכזת מתנדבים בסניף של"מ בעיר. בתמונה שצורפה לפוסט נראה צורי מעניק לכלפון תעודת הוקרה בלשכתו.

מתוך דף הפייסבוק של חיים צורי

במקרה אחר, ביום שלישי לפני כעשרה ימים, העלה צורי לעמוד הפייסבוק האישי שלו פוסט שבו כתב: "שמחתי להיפגש עם אהרון פסח, יקיר העיר, אשר כתב את הספר המרתק 'רקמת הזיכרונות' המגולל את סיפור חייו כחלק מקהילת סלוניקי. איחלתי לאהרון היקר בריאות איתנה והמשך יצירה וכתיבה". התמונה שצורפה לפוסט צולמה בלשכתו של צורי.

דוברת העירייה מסרה בתגובה לפניית "כלבו – חיפה והקריות" כי צורי כחבר מועצה רשאי להמשיך בפעילות ציבורית הכוללת מפגשים עם התושבים. על השאלה אם הוא רשאי לעשות כן גם בלשכת ראש העיר לא התקבלה תגובה.

מתוך דף הפייסבוק של חיים צורי

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר