אופיר צרפתי ז"ל (צילום: שימוש לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים)
אופיר צרפתי ז"ל (צילום: שימוש לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים)

הותר לפרסום: נקבע מותו של החטוף אופיר צרפתי

אופיר צרפתי, בן 27 מקרית אתא, נחטף לעזה על ידי מחבלי חמאס מהמסיבה ברעים ב-7 באוקטובר, נורה בידו ובמשך שלושה שבועות נחשב לנעדר. לפנות בוקר קיבלו בני משפחתו את הבשורה המרה בבודפשט, לשם טסו כאורחיה של מכבי חיפה

פורסם בתאריך: 30.11.23 10:21

צה"ל התיר היום (חמישי) לפרסום כי נקבע מותו של אופיר צרפתי, בן 27 מקרית אתא, שנחטף לעזה על ידי מחבלי חמאס מהמסיבה ברעים ב-7 באוקטובר. בני משפחתו של צרפתי קיבלו את הבשורה המרה על רציחתו בבודפשט, לשם טסו כאורחיה של מכבי חיפה במשחק מחר מול ראן הצרפתית במסגרת הליגה האירופית. כעת הם עושים את דרכם בחזרה לישראל.

צרפתי חגג במסיבה את יום הולדתו ה-27 ביחד עם בת זוגו שובל גל ועם חברתם שי מורנו. בשעה 6:30 החגיגה הפכה להימלטות מהטילים שהתפוצצו בשמים ומשריקות הכדורים של המחבלים. מעדויות עולה כי צרפתי הצליח להציל את השתיים, אך במשך שלושה שבועות לא נודע מה עלה בגורלו. משפחתו היטלטלה בין ייאוש לתקווה עד לרגע שבו הגיעו אליהם נציגי צה"ל וסיפרו כי אופיר נלקח בשבי.

גל סיפרה שאל חגיגת יום ההולדת הוזמנו חברים נוספים, וכשהחלו הטילים והיירוטים, השניים היו בדיוק ליד רכבם כי רצו להחליף נעליים. צרפתי ביקש ממנה להישאר ליד הרכב, בעוד שהוא חזר למסיבה לאסוף את החברים ואת הציוד שלהם. לאחר שחזרו כולם למקום שבו נשארה גל, הם רצו לשטח פתוח ונשכבו בין השיחים, אך אך לאחר מכן שבו לרכב וניסו לחלץ עצמם מהאזור בנסיעה – שלושה רכבים, האד אחרי השני. 

כשהבינו שהאזור כולו פקוק ולא ניתן להתקדם, הם ירדו מהרכב והצטרפו לעשרות המבלים שנסו מהמקום עם מבטים מבועתים ומפוחדים. במהלך המנוסה הם הספיקו לראות מחבלים על שני אופנועים, וצרפתי כיוון את גל ומורנו – מתי לשכב על הרצפה, מתי להמשיך לרוץ, ומתי לעצור ולהסתתר מאחורי גזע עץ עבה. לא מעט אנשים הסתתרו מאחורי אותו גזע עץ, והם עמדו בטור ארוך מאחוריו.

 

 

בזמן שהם הסתתרו מאחורי העץ הגיע צעיר מהמסיבה עם רכב והתחיל לעשות נגלות ליישובים הסמוכים. כשהגיע תורם של השלושה היו ברכב כבר שישה אנשים, וצרפתי ויתר על המקום שלו כדי להציל את בת זוגו ואת חברתה. הן ידעו שהוא עלה על רכב אחר, ובהמשך נודע שצרפתי התיישב מאחור ליד רומי גונן, שבמשך כל הנסיעה דיברה עם אמה מירב לשם גונן, עד שהמחבלים הגיעו אליהם, ואז נותק הקשר. 

מאוחר יותר הגיעו הפרטים על מה שקרה לאחר שהקשר נותק – בזמן ההיתקלות במחבלים נפצע צרפתי בידו מכדור. הוא הספיק לצעוק את מספר הטלפון של אמא שלו, וביקש מאמה של הבחורה שישבה לידו לדווח לה מה קרה. האם קיבלה את הדיווח, אך כאמור, רק לאחר שלושה שבועות התקבלה הידיעה שצרפתי נחטף.

את הבשורה המרה על זיהוי גופתו קיבלו הוריו רחל וחנן היום לפנות בוקר, וכעת הם עושים את דרכם לשדה התעופה בדרכם לישראל.

ממכבי חיפה נמסר: "המועדון מרכין ראש עם היוודע דבר מותו של אוהד הקבוצ אופיר צרפתי שנחטף לעזה ב-7 באוקטובר. אמש התבשרה משפחתו על דבר מותו של אופיר, והוא בן 27. לקראת המשחק מול ראן הוזמנו שתי משפחות של אוהדינו החטופים להצטרף לקבוצה למשחק בבודפשט – הוריו של אופיר, רחל וחנן, ומשפחה נוספת – כדי לעמוד לצדם בימים הלא פשוטים שעוברים עליהם. שתי המשפחות היו חלק בלתי נפרד מהמשלחת ומכל פעילויות הקבוצה. לדאבון לבנו, אמש הגיע לבית המלון נציג של שגרירות ישראל בהונגריה, הקונסול שמואל איתן, כדי לבשר להורים את הבשורה המרה על מותו של אופיר. בשעות הקשות הללו עטף המועדון את המשפחה, חיבק וניסה לחזק. מספר מאנשי הצוות של המועדון ליוו אותם. בשעה לא פשוטה זו, משפחת מכבי חיפה משתתפת בצערה של משפחת צרפתי ומייחלת שלא יידעו עוד צער. אופיר יישאר בלבנו לעד. יהי זכרו ברוך".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר