הבניין החדש של עיריית קרית אתא (צילום: מיכל גילת)
עיריית קרית אתא (צילום: מיכל גילת)

רחובות במרכז קרית אתא יסומנו בכחול-לבן. תושבים זועמים

העירייה הודיעה כי המהלך יתבצע מיד לאחר יום העצמאות וכי התשלום עבור החנייה יתבצע באמצעות מדחנים. יו"ר האופוזיציה הילה רובין שלם: "העירייה טוענת שזה בגלל מצוקת חנייה במרכז העיר, אבל בהעדר פתרונות חנייה אמיתיים, היא רק מחמירה את המצב עוד יותר"

פורסם בתאריך: 9.4.21 12:07

עיריית קרית אתא הודיעה ביום שלישי בדף הפייסבוק העירוני, כי העיר מצטרפת לערי ישראל, ומיד לאחר יום העצמאות הרחובות במרכז העיר והרחובות הסמוכים לו יסומנו בכחול-לבן.

לשון ההודעה: "אנו שמחים לעדכן כי בעקבות פניות של תושבים ובעלי עסקים בעיר, במטרה לתת מענה למצוקת החנייה, קרית אתא מצטרפת לערי ישראל ותפעיל חניה מוסדרת בכחול לבן במרכז העיר וברחובות הסמוכים למרכז. המהלך יאפשר תחלופה מהירה של כלי רכב באזור ויסייע בהסדרת הקושי במציאת חנייה לפרק זמן קצר לרווחת התושבים ובעלי העסקים. בנוסף על כך, החניה בכחול-לבן תאפשר לדיירי הרחובות הסובבים את המרכז ליהנות מהיצע גדול יותר של חנייה בסמוך לביתם.

"החנייה בכחול-לבן תתבצע בתחילה במרכז העיר וברחובות הסובבים בין הימים א'-ה' בין השעות 20:00-08:00 וביום שישי וערבי חג בין השעות 13:00-08:00.

"מיד לאחר יום העצמאות נצבע את המדרכות במרכז העיר בכחול-לבן ונאפשר תקופת הסתגלות למצב החדש. החנייה תתבצע באמצעות מדחנים, איזי פארק, פנגו וסלופארק".

הודעת העירייה גררה אחריה מאות תגובות, רובן נזעמות.

כתבה תושבת העיר: "פשוט מקומם ומרתיח. רק להרוויח כסף על חשבון התושבים ולעשוק, כמה אטימות! אסור לתת לזה לעבור בשקט. אין מצב בעולם שאשלם כסף על החנייה הזאת ובטוחה שאני לא היחידה. זו פגיעה קשה בעסקים במרכז. כאילו הקורונה לא הספיקה. עיריית קרית אתא, את מאכזבת כל פעם מחדש".

תושבת אחרת כתבה: "זה לא לתת מענה. זה לגבות מיסים מיותרים מהתושבים. באף עיר תושבי העיר לא משלמים על חניות ברחוב. מה זה הביזיון הזה? אתם פוגעים בעסקים במרכז, כי אף אחד לא יילך לשם, אם תהיה חנייה בתשלום! ואם תושב רחוב מגיע ואין לו חניה ברחוב והוא חונה ברחוב אחר, אז הוא צריך לשלם?".

תושב העיר: "עוד הוצאה כספית מיותרת. לא כך צריך לטפל במצוקת החנייה. בונים לגובה ברחובות שרוב הבתים בהם נמוכים, לא מעדכנים תשתיות, מעמיסים עוד ועוד מיסים. ממש עצוב. לא מבינה מה השמחה בהודעה. אולי זה אמצעי לשלם עבור הבניין המיותר שבנתה העירייה לעצמה".

 

 

קולות בודדים תמכו בהחלטת העירייה. כתב תושב העיר: "טוב מאוד. יש מלא מצבים שאתה צריך חניה במרכז לחמש דקות, והכל עמוס, כי אנשים חונים שם שעות, וכמה זה חנייה חמש דקות, שקל אולי, אז עדיף לשלם את הכמה שקלים מאשר להסתובב ולהתחיל לחפש. סדר לא יזיק, וככה אנשים יסתכלו על הזמן שהם חונים".

יו"ר האופוזיציה במועצת העיר הילה רובין שלם מסיעת "הילה שלם והתושבים" אמרה ל"כלבו – חיפה והקריות": "דווקא אחרי שנה קשה של קורונה, כשהעסקים נסגרים או משוועים לעזרה ופרנסה ובו בזמן שראש העיר בונה לעצמו ארמון עיריה בכ-150 מיליון שקלים לנגד עיניהם, מחליטה העירייה לצבוע בכחול-לבן את הרחובות, ובכך להבריח גם את מעט הקונים שעוד ישנם. העירייה טוענת שזה בגלל מצוקת חנייה במרכז העיר, אבל בהעדר פתרונות חנייה אמיתיים לעסקים ולתושבים, היא רק מחמירה את המצב עוד יותר. לא ברור מדוע לנהוג כך, הרי בקרוב ייפתח החניון של העירייה עם 300 מקומות חנייה, האם גם הוא יהיה בתשלום? ומדוע לסמן בכחול-לבן ליד פארק הספורט, הרי אין שם מצוקת חנייה? זהו פשוט גזל על חשבון התושבים.

"שלושת חברי סיעת 'הילה שלם והתושבים' הם היחידים שהתנגדו לחוק העזר העירוני הזה, ואף ביקשנו להקל על התושבים שיגיעו למרכז העיר ולהעניק להם לפחות אפשרות לחנייה של חצי שעה ראשונה חינם. אך חברי המועצה העדיפו לתרץ ולהתנגד גם לזה. התושבים כועסים, הסוחרים זועמים, ובצדק, והעירייה ממשיכה בשלה. אנו נמשיך להיאבק למען התושבים והעסקים ולא נוריד את הנושא מסדר היום".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

8 תגובות
  1. ישראל

    בטירת כרמל עשו כחול לבן מאותן סיבות והחריפו את הבעיה. אבל העירייה נותנת שעתיים חניה חינם במצטבר ביום על תושבי קרית אתא להילחם על זכויותיהם

  2. אורנה

    תמשיכו להצביע בבחירות לראש העיר הזה שלא עושה כלום חוץ מאשר למען עצמו, וכך תדפקו מחדש על ידו, עכשו אין לכם מה לעשות.

  3. אילל

    לישראל, אני גר בטירת כרמל וממש לא החריפו את הבעיה, אתה מוזמן למרכז העיר ותגלה שפתאום יש חניה בשפע לכל מי שצריך, העיקר סתם להשמיץ..

  4. דבר נציג אגודת הסאדומזוכיסטים בקריית אתא

    כנציג אגודת הסאדומזוכיסטים של קריית אתא רציתי להודות באופן אישי לראש עיריית קריית אתא על ההחלטה לגבות מהתושבים כסף בעבור חנייה. אנו באגודת הסאדומזוכיסטים נרגשים מאוד מכל יוזמה מבורכת לגרום סבל לתושבים ואף שמחים שעיריית קרית אתא נענתה לקריאות של תושבים לעירייה לפעול בצורה זו. הדבר מוכיח שבקריית אתא יש גרעין קשה של מזוכיסטים שמבקשים מהעירייה לספק להם מכאובים ויסורים וחשוב מכך שעיריית קריית אתא מגלה התחשבות באוכלוסיית המזוכיסטים המקומית. תבוא עליכם הברכה

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר