קרית אתא. מחאת האימהות ליד בניין העירייה
קרית אתא. מחאת האימהות ליד בניין העירייה

קרית אתא: אושרה ההעלאה בארנונה. ראש העירייה וממלא מקומו נעדרו מהישיבה

הארנונה בקרית אתא לשנת 2022 תתייקר ב-1.92 אחוז – שיעור ההעלאה האוטומטי של משרד הפנים. אימהות לילדים, שבאו למחות על העלות של הקייטנות והצהרונים ועל הייקור בארנונה וביקשו להיכנס לישיבה, נבלמו על ידי פקחים. חלקן הורשה להיכנס רק לאחר שהגיעה המשטרה

פורסם בתאריך: 6.7.21 19:28

מועצת העיר קרית אתא אישרה בישיבתה ביום רביעי האחרון את צו המיסים לשנת 2022, והמשמעות היא שהארנונה תתייקר בשיעור של 1.92 אחוז – ההעלאה האוטומטית ("הטייס האוטומטי" של משרד הפנים). מהישיבה החשובה נעדרו חמישה חברי קואליציה, בהם ראש העירייה יעקב פרץ וסגנו וממלא מקומו מימון טולדנו. צו המיסים אושר ברוב של שמונה קולות מול ארבעה נגד בישיבה סוערת במיוחד שלוותה בטונים גבוהים וצורמים.

המשטרה הוזמנה

בטרם התחילה הישיבה התאספו מחוץ לבניין העירייה כ-20 אימהות שמחו על המחיר הגבוה, כך לטענתן, שמשפחות בעיר נדרשות לשלם הקיץ עבור הקייטנות והצהרונים, בלי כל התחשבות במשבר הקורונה שפגע כלכלית קשות בתושבים. לדבריהן, העלאת הארנונה היא הקש ששבר את גב הגמל.

תקרית לא נעימה נרשמה כשהאימהות ביקשו להיכנס לאולם המליאה ונבלמו על ידי פקחים. מכיוון שלפי חוק, ישיבת מועצת עיר צריכה להיות פתוחה לציבור הרחב, הזמינו האימהות משטרה. בסופו של דבר, לאחר שהמשטרה הגיעה למקום, הורשו להיכנס לאולם חמש נשים בלבד.

קרית אתא. מחאת האימהות ליד בניין העירייה

קרית אתא. מחאת האימהות ליד בניין העירייה

יו"ר האופוזיציה הילה רובין שלם מסיעת "הילה שלם והתושבים" אמרה ל"כלבו – חיפה והקריות":  "הם פשוט מנותקים. לא מספיק שמחירי הקייטנות והצהרונים כל כך יקרים, העיר נצבעה בכחול-לבן, והתושבים נדרשים לשלם על חנייה, עכשיו הם גם מעלים את הארנונה? כמה אפשר לעשוק את התושבים? אפשר לוותר על ההעלאה האוטומטית בארנונה, אם רק מבקשים אישור לכך ממשרד הפנים. יש קריטריונים שהעירייה עומדת בהם כדי לקבל אישור כזה. גם בשנה שעברה ביקשנו לפנות למשרד הפנים בבקשה לבטל את ההעלאה האוטומטית, ואמרו לנו שאנחנו פופוליסטים ושזה 'חירטוט', כי משרד הפנים לא מאשר. עובדה שבשנה שעברה חיפה קיבלה אישור, הוד השרון קיבלה אישור, הארנונה שם לא התייקרה. בקרית אתא לא ביקשו, וגם השנה לא יבקשו. עד כמה אפשר להיות מנותק מהציבור שכורע תחת הנטל?".

על שהתרחש במליאה סיפרה רובין שלם: "חבר סיעתי, רואי דוד, ביקש שתיעשה פנייה למשרד הפנים לקבלת אישור לא לייקר את הארנונה. יש בידינו טבלה של ערים שבשנה שעברה ביקשו לעצור את 'הטייס האוטומטי', ובקשתן אושרה. פתאום, סגנית ראש העירייה עדנה שטרניק התחילה לצרוח 'אתם חבורה של שקרנים'. האימהות שישבו באולם אמרו לה: 'על זה את צורחת? על 1.92 אחוז העלאה בארנונה, על זה את מתעקשת?'".

קרית אתא. חילופי דברים וטונים גבוהים בישיבת מועצת העיר

קרית אתא. חילופי דברים וטונים גבוהים בישיבת מועצת העיר

על היעדרו מהישיבה של ראש העירייה פרץ, אמרה שלם: "זו הפעם הראשונה מתחילת הקדנציה שראש העירייה לא הגיע לישיבת המועצה, ועוד לישיבה שעסקה בארנונה. כשהוא היה עצור, במשך ארבעה חודשים לא התקיימו ישיבות, כי, כביכול, לא היה מי שיחליף אותו. אז עכשיו הוא יכול להיעדר? יכול להיות שהוא וממלא מקומו, שגם הוא נעדר מהישיבה, פשוט לא רצו להתמודד עם הסוגיה? כבר שנתיים שאין אירועי קיץ, אין פסטיבל אביב, אין חגיגות מימונה. מיליוני שקלים נחסכו, אבל המחיה בעיר התייקרה, ועוד אחרי שנת קורונה. עד מתי יעשקו את התושבים? משנת 2019 ועד היום הארנונה בקרית אתא התייקרה בכ-6 אחוז".

 

 

הפגנה ליד בית ראש העיר

תהילה דנינו, תושבת העיר, אימא לארבעה ילדים בני 4 עד תשע וחצי, ממארגנות המחאה, מרגישה היטב על בשרה ובכיסה את יוקר המחיה בעיר. ל"כלבו – חיפה והקריות" אמרה דנינו: "יעקב פרץ לא הגיע לישיבה, אז בסיומה אנחנו הלכנו למחות ליד הבית שלו בגבעת טל. הוא לא יצא אלינו, אשתו יצאה אלינו. ביקשנו ממנה שתיקח מאיתנו את הדף עם הבקשות שהכנו. רק לאחר תחנונים היא הסכימה. שלשום (ראשון) ראש העיר הסכים להיפגש איתנו. קבלנו בפניו על יוקר הקייטנות והצהרונים, על כך שאין פעילויות לילדים בעיר, אבל למעשה כלום לא קרה בפגישה הזו. התחושה שאני קיבלתי מהפגישה הזו היא שאנחנו כתושבים לא מעניינים אותו. אנחנו, בכל אופן, עוד לא אמרנו את המילה האחרונה. אנחנו מתכננות עוד הפגנה גדולה ביום חמישי הקרוב. פתחנו דף פייסבוק, 700 תושבים כבר הצטרפו. אנחנו מחתימים עכשיו על עצומה, וכבר 450 חתמו".

קרית אתא. מחאת האימהות ליד בית ראש העירייה שלא הגיע לישיבה

קרית אתא. מחאת האימהות ליד בית ראש העירייה שלא הגיע לישיבה

מעיריית קרית אתא נמסר בתגובה: "תעריפי הארנונה בקרית אתא הם הזולים ביותר בין הערים הסמוכות, וכל טענה אחרת יש בה בכדי להטעות את הציבור. תעריפי הצהרונים והקייטנות הם בדומה לתעריפים הנגבים בערים השכנות, כאשר מספר הילדים הנדרש לפתיחת קייטנה או צהרון נמוך מזה המקובל ביתר הערים. מערכת החינוך בקרית אתא היא אחת ממערכות החינוך הטובות ביותר בישראל. מרבית המשאבים העירוניים ותקציב העירייה מופנים להשקעה בחינוך ובילדי העיר. הישגי התלמידים בכל מוסדות החינוך הם עדות מוחשית להצלחת מערכת החינוך. כל ניסיון להטיל דופי במערכת החינוך או בצוותי ההוראה המסורים אינה עניינית".

בעירייה בחרו לא להשיב לשאלות "כלבו – חיפה והקריות" באשר להיעדרות חמישה חברי מועצה מהישיבה, בהם ראש העירייה וממלא מקומו. גם על התקרית בכניסה לאולם הישיבות, שבה נמנעה כניסת האימהות, בחרו לא להגיב.

"כלבו – חיפה והקריות" ביקש את התייחסות משרד הפנים באשר לתקרית שנרשמה בתחילת הישיבה, כאשר האימהות לא הורשו להיכנס לאולם המליאה. ממשרד הפנים נמסר: "הנושא אינו מוכר ויועבר לקבלת התייחסות הרשות המקומית".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. לא להעלות מסים בבקשה אין כסף מיותר לתושבים

    צריך לממן את בנין העיריה החדש

  2. מוטי

    עיר פח ….. תנסו רק ויזואלית להשוות עם ביאליק מוצקין .פשוט עיר מחרידה סוציו אקונומית נמוכה אבל בארנונה בשמיים .מר פרץ כדאי לחשוב גם לטובת העיר לא רק לטובת היכל העיריה .

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר