הפגנה של תושבים נגד יוקר המחיה בקרית אתא (צילום: מיכל גילת)
הפגנה של תושבים נגד יוקר המחיה בקרית אתא (צילום: מיכל גילת)

צפו: "מעירים את יעקב". הפגנת תושבים נגד יוקר המחיה בקרית אתא

אתמול (חמישי) התקיימה הפגנת תושבים מול בניין עיריית קרית אתא. עיקר המחאה הוא סביב עלויות הקייטנות והצהרונים, התייקרות הארנונה והסדרי החנייה החדשים בתשלום. המפגינים זכו לצפירות תמיכה מנהגי המכוניות שחלפו במקום

פורסם בתאריך: 9.7.21 13:59

קבוצת התושבים, שיצאה למאבק נגד מה שהיא מכנה "יוקר המחיה" בקרית אתא, קיימה אתמול (חמישי) הפגנה נוספת, שנייה בסדרה, מול בניין עיריית קרית אתא.

בהזמנה להפגנה שפורסמה בדף הפייסבוק של הקבוצה, "רוצים שינוי בקרית אתא" נכתב: "כולנו מתכנסים ליד בניין העירייה ומעירים את יעקב (פרץ – מ"ג). הקריה הראשונה. ככה ראש העיר קורא לה. העלאת הארנונה, חנייה בכחול-לבן… רוצים פעילויות מסובסדות, הפעלות, הצגות לילדים ומבוגרים, חוגים… כל אלה, לצערנו, אינם קיימים בעיר. לא נלחמים שם, בעירייה, על העיר שלנו. הם חושבים שנרדמנו, בואו ונראה להם שאנחנו נלחמים עבור עתיד טוב יותר למען ילדינו… קדימה תושבים יקרים, מעירים את יעקב".

הפגנה של תושבים נגד יוקר המחיה בקרית אתא (צילום: מיכל גילת)

הפגנה של תושבים נגד יוקר המחיה בקרית אתא (צילום: מיכל גילת)

הקבוצה, שהחלה את מאבקה בשל עלות הקייטנות והצהרונים, היקרה לטענתה, הגבירה לאחרונה את פעילותה, לאחר שרוב המדרכות בקרית אתא נצבעו בכחול-לבן ותושבים נדרשים עתה לשלם גם עבור חנייה. ההחלטה, שהתקבלה בישיבת מועצת העיר האחרונה על העלאת הארנונה, האיצה עוד יותר את פעילות הקבוצה.

בהפגנה אתמול נשאו המפגינים שלטים, בהם נכתב, בין היתר: "יקר לי, יעקב, תתעורר", "כל חודש 930 שקלים לצהרון", "להשקיע בתושבים, לא בבניינים", "חנייה בתשלום, צהרון יקר, קייטנה יקרה, אין תרבות איכותית" ועוד. המפגינים ששרקו במשרוקיות וקראו קריאות במגפון זכו לצפירות תמיכה מנהגי המכוניות שחלפו במקום. לאחר ההפגנה מול בניין העירייה עברו המפגינים למחות מול ביתו של ראש העירייה יעקב פרץ בגבעת טל.

 

 

הילה שלם, יו"ר סיעת "הילה שלם והתושבים", שהשתתפה אף היא בהפגנה, אמרה ל"כלבו – חיפה והקריות":  "אני וחברי לסיעה הגענו להפגנה על מנת להביע תמיכה במפגינים. אין הפגנה צודקת מזאת, המראה על ניתוק של ראש העיר מהתושבים. תושבי העיר, שמשלמים ארנונה ומיסים שונים, נדרשים לשלם כל כך הרבה ולקבל הכי מעט. מגיעים להם אירועי תרבות ופנאי, חוגים איכותיים, אירועי קיץ, צהרונים וקייטנות מוזלים ועוד. אנחנו, כחברי מועצת העיר, נמשיך לפעול בכל הכלים הדמוקרטיים שיש ברשותנו, כולל עמידה לצד המפגינים ותמיכה במאבקם, עד שנייצר את השינוי לו העיר והתושבים מייחלים".

הפגנה של תושבים נגד יוקר המחיה בקרית אתא (צילום: מיכל גילת)

הפגנה של תושבים נגד יוקר המחיה בקרית אתא (צילום: מיכל גילת)

מעיריית קרית אתא נמסר בתגובה: "תעריפי הארנונה בקרית אתא הם הזולים ביותר בין הערים הסמוכות, וכל טענה אחרת יש בה כדי להטעות את הציבור. תעריפי הצהרונים והקייטנות הם בדומה לתעריפים הנגבים בערים השכנות, כאשר מספר הילדים הנדרש לפתיחת קייטנה או צהרון נמוך מזה המקובל ביתר הערים. מערכת החינוך בקרית אתא היא אחת ממערכות החינוך הטובות ביותר בישראל. מרבית המשאבים העירוניים ותקציב העירייה מופנים להשקעה בחינוך ובילדי העיר. הישגי התלמידים בכל מוסדות החינוך הם עדות מוחשית להצלחת מערכת החינוך. כל ניסיון להטיל דופי במערכת החינוך או בצוותי ההוראה המסורים אינו ענייני".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. לא מנותק

    התגובה של העירייה רק מדגישה את הניתוק … החינוך הטוב ביותר , שיירדו לעם ויראו את הנוער והילדים שגדלים בקרייה , בלי מסגרות תרבות ובלי אמצעים להורים.

  2. ליאור

    12 אנשים כולל הילדים זו לא הפגנה
    אם זו היתה ההענות אז כנראה שהכל טוב…

  3. שי קריית אתא

    לא צריך חניה בכחול לבן. מספיק שיקפידו לתת דוח"ות לנהגים שחונים בתחנות האוטובוסים וחניות כפולות שחוסמות נתיב ומעכבות את התנועה רק מסביב למרכז. תוך שעה עושים מאה אלף שקלים. ושהפקחים לא יתחילו לחפש את בעלי הרכבים. גם לא יזיק לגרור רכבים עם קנס גבוה. זה מספיק.

  4. ישראל

    חגיגות חגיגות ימי עצמאות ומימונה עולים מיליונים אז התושבים משלמים אותם במחירי הארנונה והחניות אז לא לקטר אחרי שבת יש מוצאי שבת אתם חוגגים ואחרכ משלמים

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר