סרחאן מחאמיד. "אני מרגיש שליחות, כאילו אלוהים מנווט אותי"
סרחאן מחאמיד. "אני מרגיש שליחות, כאילו אלוהים מנווט אותי"

"אני הליצן הרפואי הערבי הראשון בישראל ובמזרח התיכון"

הליצן הרפואי הערבי הראשון בישראל הוא סרחאן מחאמיד, בן 46 מחיפה. הוא סייע בטיפול בחיילים פצועים ובילדים מעזה, נשלח על ידי משרד החוץ ללמד ליצנות רפואית בסין, וכל חיוך של מאושפז שווה לו כמו מיליון דולר

פורסם בתאריך: 13.6.17 16:12

סרחאן מחאמיד, בן 46 מחיפה, הוא הליצן הרפואי הערבי הראשון בישראל. כמי שמאמין אמונה שלמה בדו קיום הוא סייע בטיפול גם בחיילים ישראלים שנפצעו במלחמת לבנון השנייה וגם בילדים מעזה שהיו מאושפזים במרכז הרפואי שניידר. הוא למד ליצנות רפואית בעמותת Red Nose (אף אדום) בלונדון, השתלם ברחבי אירופה, ואף נסע ללמד את המקצוע בסין. ומבחינתו, להיות ליצן רפואי זו שליחות, לא פחות.

מה הוביל אותך להיות ליצן רפואי?

"בשנת 1988, כשעבדתי כפראמדיק, הגעתי לאירוע של תאונת דרכים שבה משפחה שלמה היתה לכודה ברכב. אחרי שהם חולצו, בדרך לבית החולים, הצלחתי להצחיק אותם. זה היה הרגע שבו הבנתי שהומור עוזר במצבי לחץ, ואז החלטתי ללמוד את המקצוע. למדתי בעמותת Red nose בלונדון, ושם התחיל סיבוב גדול של למידה שהתרחב לכל אירופה כי אז עוד לא היו בארץ לימודי ליצנות רפואית. אני הליצן הרפואי הערבי הראשון בישראל ובמזרח התיכון".

באלו בתי חולים אתה עובד?

"אני עובד במדיקל סנטר בהרצליה, בבית חולים אסותא בתל אביב ובמרכז שניידר לרפואת ילדים בתל אביב. אני גם מלמד ליצנות רפואית לבני נוער בכיתות י' לקראת המחויבות האישית שלהם, מעביר קורסים לנערות בסיכון ואפילו מרצה להומור. נוסף על כך אני מייצג את המדינה בעולם. בשליחות של משרד החוץ טסתי לשנגחאי כדי ללמד רופאים מהי ליצנות רפואית".

 

מחאמיד בשנגחאי. "אני מייצג את ישראל בעולם"

מחאמיד בשנגחאי. "אני מייצג את ישראל בעולם"

 

איזו תחושה מתעוררת אצלך כשאתה משמח ילדים חולים?

"כאילו הרווחתי מיליון דולר. אני מרגיש שליחות, כאילו אלוהים מנווט אותי. זה צריך לבוא מהלב כי ליצן רפואי לא יכול לעשות הצגה, הוא לא שחקן, אין לו טקסט שהוא צריך לשנן. ההתנהגות בין חדר אחד לחדר שני בבית החולים משתנה, כי מדובר באנשים מעדות ומדתות שונות – יהודים וערבים, חילוניים ודתיים".

איך אתה משמח את הילדים?

"הדבר הראשון הוא החיוך. אני נכנס לחדר עם חיוך ועם קטע הומוריסטי ומביא לילדים צעצועים. אני מגיע למחלקות הכי קשות – אונקולוגית, נוירוכרוגית, אורטופדית וחדרי טראומה, וגם מלווה את הילדים לחדרי ניתוח. זו עבודה לא קלה".

לא קשה לך לחזור הביתה אחרי כל המראות שאתה רואה והמקרים שאתה חווה?

"למזלי יש לי נסיעה של שעה ורבע לחיפה כדי להירגע".

כמי שמאמין בדו קיום, אתה רואה את זה בעבודה שלך?

"אנחנו, הליצנים הרפואיים, מהווים גשר לשלום. אני מטפל בכל הילדים, לא חשוב מיהם ומהם, וגם במבוגרים. הייתי חבר במשלחת של ניצולי שואה לסלוניקי והצחקתי גם אותם, ואני מלמד 20 עזתים ליצנות רפואית באמצעות הסקייפ. אני בונה משהו טוב".

מהי השאיפה שלך לעתיד?

"שיהיה ליצן רפואי גם בבתי הספר, בבתי האבות ובקניונים, בעצם בכל מקום. בארץ עדיין לא כל כך מכירים בנו, אבל לאט לאט זה יקרה".

 

מחאמיד. "אנחנו, הליצנים הרפואיים, מהווים גשר לשלום"

מחאמיד. "אנחנו, הליצנים הרפואיים, מהווים גשר לשלום"

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר