שמוליק בן עשור (מימין). "בכל יום אני ממציא את עצמי מחדש כדי להתמודד עם הפציעה"
שמוליק בן עשור (מימין). "בכל יום אני ממציא את עצמי מחדש כדי להתמודד עם הפציעה"

"כאשר יש חלומות השמים הם הגבול"

שמוליק בן עשור, 45, הוא נכה צה"ל שמשותק מהחזה ומטה ומרותק לכיסא גלגלים. אבל הוא לא נותן לנכות להגביל אותו, ומלבד היותו צלם אירועים הוא גם אלוף ישראל בטניס שולחן. עכשיו, לאחר שהגשים את כל חלומותיו, הגיע הזמן למצוא בת זוג

פורסם בתאריך: 26.6.17 09:59

שמוליק בן עשור, בן 45 מחיפה, הוא נכה צה"ל המרותק לכיסא גלגלים לאחר פציעה שעבר בתאונת דרכים. אבל בן עשור הוא דוגמה לאדם שלא נותן לנכות להגביל אותו. מלבד היותו צלם אירועים מוכר הוא משתתף בתחרויות ספורט, ובחודש ספטמבר הוא עתיד לטוס לאליפות אירופה בטניס שולחן מתוקף התואר אלוף ישראל שבו הוא מחזיק. ואם תשאלו אותו מהו המוטו שלו הוא יענה ללא היסוס: "כאשר יש חלומות השמים הם הגבול".

איך אתה מתמודד עם הנכות?

"בכל יום אני ממציא את עצמי מחדש כדי להתמודד עם הפציעה. על פניו היא נראית קלה אבל מבפנים היא פציעה קשה מאוד. להרבה אנשים זה לא מובן איך אני מחייך לכולם".

איך נגרמה הפציעה?

"שירתתי בצבא קבע. כל חיי היה לי חלום לשרת את המדינה ולהיות קרבי, את כל השירות שלי העברתי בשטחים, ואהבתי מאוד את הצבא. ואז עברתי תאונת דרכים קשה. עפתי מהאוטו למרחק של עשרה מטרים, וכל הגוף שלי התרסק. חוט השדרה נקרע. הרופאים בבית החולים אמרו לי שלא אוכל ללכת".

איך הגבת לבשורה הזאת?

"האמת היא שחשבתי שזה רק מצב זמני ושאצא בריא מבית החולים. אבל ככל שהזמן עבר חשתי שאין שינוי והבנתי שזאת המציאות ושאני חייב להתמודד עם זה לבד. להורי יש חלום שבסופו של דבר אקום על הרגליים, אבל כבר יותר מ-23 שנים שום דבר לא השתנה. אין לי תחושה ברגליים, אני משותק מהחזה ומטה".

חווית משבר?

"בהתחלה לא לקחתי את זה קשה, אבל אחרי זה נאלצתי להתמודד כל יום עם הכאבים. זה לא פשוט".

 

שמוליק בן עשור. "אני מחייך אל העולם ומקבל אהבה"

שמוליק בן עשור. "אני מחייך אל העולם ומקבל אהבה"

 

הצילום והספורט עזרו לך להרים את הראש?

"כמובן, אבל לא רק הצילום והספורט, אלא גם הים והחברים. הים משרה אצלי שקט, שלווה ורוגע. אני פוגש שם חברים חדשים ומרגיש חלק מהחברה. התחברתי לצילום עוד לפני הנכות כי אבא שלי היה צלם והכל התחיל מהבית. כך גם מבחינת הספורט. לפני הפציעה הייתי רץ בכל יום 20 ק"מ".

איך אתה מסתדר בחיי היום יום?

"אני סובל מכאבים מטורפים במשך 24 שעות ביממה. אני לא מבקש כלום – לא לעמוד על הרגליים ולא שום דבר – רק שיפסיקו לי הכאבים. אבל אני לא מקרין את זה כלפי חוץ. אני מחייך אל העולם ומקבל אהבה, ויש לי נתינה לאנשים. אני לא מחפש שום דבר, רק לעזור לאנשים ולשמח אותם".

אתה פועל למען קהילת הנכים?

"ברור, אני חושב שאני מייצג אותם. יש הרבה נכים שאני מדריך אותם איך לחיות את החיים, איך ליהנות ולא להסתגר בבית. יש הרבה נכים שעד היום מודים לי שנתתי להם חיים".

ומהו המסר שאתה רוצה להעביר?

"שהמציאות יותר חזקה מאיתנו ושיש חיים גם למי שהגוף שלו משתתק. אפשר להגשים כל חלום, ואני הגשמתי את כל החלומות שלי. כיום אני גם מחפש זוגיות כנה ונכונה".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר